با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
بانك‌های ربوی با خدا می‌جنگند، اما ما باور نكردیم

بانك‌های ربوی با خدا می‌جنگند، اما ما باور نكردیم

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

 

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ جمعی از اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر قم با حضور در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسراء با حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی دیدار و گفتگو كردند.

معظم‌له در این دیدار ضمن تشكر از زحماتی كه تاكنون در شهرداری و شورای شهر قم انجام گرفته،  به بیان نورانی از حضرت امیر در نهج البلاغه اشاره کرده و اظهار داشتند: یك بیان نورانی حضرت امیر(ع) دارد كه اگر كسی خانه‌ای ساخت و یك سنگ غصبی در این خانه كار گذاشته است صاحب سنگ حق دارد این سنگ را بردارد ولو اینكه دیوار خراب شود، این دین ماست؛ می‌گوید دیواری محترم است كه با سنگ حلال ساخته شود؛ این بیان به ما می‌فهماند اگر ما یك شورای ده نفره داشته باشیم كه یك نفر آدم ناسالم در آن باشد این همان سنگ غصبی است كه شورا را بهم می‌زند ما باید حواسمان جمع باشد.

ایشان ادامه دادند: ما با آبرویمان بازی نكنیم، هیچ چیزی در دستگاه خدا ممكن نیست كه انسان با آن بازی كند مگر اینكه باعث آبروریزی او شود. صد درصد طیب و طاهر وارد بیت‌المال و از آن خارج شویم. دست درازی به بیت‌المال، اولین كاری كه می‌كند این است که باعث آبروبری انسان می شود، و ما باید آبروی خودمان را حفظ كنیم، چیزی را كه نمی‌دانیم وارد نشویم و به اندازه كار و قدرت و عُرضه‌مان وارد شویم. به ما گفتند هر كاری كه می‌خواهید بكنید اول خروجی كار را ببینید و سرمایه‌ای كه در دست دارید.

ایشان مسئله فقر و گرانی را از دردناك‌ترین مسائل روز دانسته و به ضرورت مبارزه با این مسائل اقتصادی اشاره كرده و بیان داشتند: مسئله فقر, مسئله دردناكی است ما به غالب مسئولین گفتیم اقتصاد اسلامی با سفارش و موعظه حاصل نمی‌شود. كشوری كه مال دارد ایستاده است چون طبق آیه سوره مباركه نساء، مال عامل قیام یك ملت است. كسی كه دستش خالی است، جیبش خالی است این قدرت قیام ندارد این ستون فقراتش شكسته است.

آیت الله العظمی جوادی آملی بیان داشتند: سال, سال تولید و اشتغال است، اما با وام و سودهای چند درصدی که ربا باشد که نمی شود شهر را آباد کرد، نمی شود جامعه را اداره کرد، ما درباره آمریكا با اینکه به این باور رسیده ایم که آمریكا هیچ غلطی نمی‌تواند بكند اما وقتی بگوید گزینه نظامی روی میز من است عده‌ای روی آن حساب می‌كنند، اما خداوند در قرآن صریحاً می‌گوید گزینه نظامی روی میزِ قرآن من است، بانك‌های ربوی دارد با من می‌جنگند، اما ما باور نكردیم. اینكه روایت نیست این صریح آیه قرآن است. این كشور همه چیز دارد و بانك‌ها باید وارد قرض‌الحسنه بشوند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/