با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
بانک‌های ربوی یک منکر بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است

بانک‌های ربوی یک منکر بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از خبرگزاری رسا؛ حجت الاسلام سید حسین حسینی قمی، کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا، ظهر امروز در همایش آمران به معروف و ناهیان از منکر که در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار شد، گفت: امروز به اذعان رییس کمیته امداد کل کشور حدود 10 میلیون نفر از جمعیت کشور ما در فقر مطلق قرار دارند و همچنین بنا بر گفته وزیر حدود 19 میلیون نفر از مسکن مناسب بی بهره هستند.

وی ادامه داد: یکی از بزرگترین منکرها که باید به آن رسیدگی شود همین محرومیت ها برای مردم کشور ماست، آیا این محرومیت ها زشت و قبیح نیستند، یقیناً این اوضاع زیبنده کشور شیعه و نظام جمهوری اسلامی نیست، البته ما بسیار خوشحالیم که رییس کمیته امداد حاضر نشد حتی وارد ساختمان مجلل کمیته امداد در سوهانک بشود و دستور داد تا آن ساختمان به نفع افراد بی بضاعت و نیازمندان به فروش برسد، این قبیل کارها از سوی مسؤولان کشور هم مصداق معروف هستند.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از دکوراسیون و تزئینات پر زرق و برق برخی ادارات و نهادها در کشور، افزود: اخیراً اعضای جدید شورای شهر تهران حدود 1 میلیارد تومان اعتبار برای امکانات و اتوموبیل های مورد استفاده خودشان مصوب کرده اند، چه معنی دارد در کشوری که این همه فقیر و محروم دارد شورای شهر این هزینه های اضافی را بتراشد.

حجت الاسلام حسینی قمی بیان داشت: امروز متأسفانه اخبار اختلاس ها و سوء استفاده ها از بیت المال دیگر خیلی برای مردم جذاب نیست و عادی شده است، این هم خود یک منکر به حساب می آید که توجه مسؤولان و مردم و حساسیت ها نسبت به این اعمال زشت و منکر کاهش یافته است.

وی اظهار داشت: بی تدبیری ها در اداره امور و ساخت و سازها و تخصیص اعتبارها و هزینه های بدون برنامه ریزی هم مصداق دیگری از منکر بزرگ در جامعه ماست که به مسؤولان بر می گردد، امروز نسبت به 40 سال پیش مردم ما از امکانات خیلی زیادی برخوردار هستند، اما این دلیل نمی شود ما نقاط ضعف و منکرها را مخفی کنیم و برای حل آن ها چاره ای نیندیشیم.

کارشناس مذهبی برنامه سمت خدا ابراز داشت: در دین اسلام توصیه شده که مسلمانان خوبی های دیگران و مسؤولان را بگویند و در مقابل بدی ها و منکرات و نقاط ضعف را هم بگویند و تذکر بدهند، تشکر از معروف ها و نهی از منکر و تذکر برای حل معضلات باید در کنار یکدیگر باشند، اگر سعی در پوشاندن ضعف ها و نادیده گرفتن منکرات داشته باشیم مشکلات هم حل نخواهد شد.

حجت الاسلام حسینی قمی تصریح کرد: حکمت 364 نهج البلاغه درباره امر به معروف و نهی ازمنکر است و از این کلام امیرالمؤمنین(ع) کلامی زیباتر ‏در خصوص این دو فریضه بزرگ اسلامی وجود ندارد.‏

وی توضیح داد: امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند همه کارهای خیر به علاوه جهاد در برابر امر به معروف و نهی از منکر مانند آب دهان در ‏برابر دریای بی کرانه هستند و همین برای عظمت این دو فریضه بزرگ الهی کافی است، در ادامه می فرمایند با فضیلت تر از امر به معروف و نهی از منکر گفتن سخن عدل و حق در برابر حاکم ستمگر است، البته ما در ایران حاکم جائر نداریم اما می توانیم سخن عدل خود را در انتقاد از مسؤولان و برای مبارزه با منکرات بیان کنیم.

استاد حوزه علمیه با انتقاد از وجود ربا در سیستم بانکی کشور، گفت: این یک منکر بزرگ برای نظام جمهوری اسلامی است که حتی با وجود انتقاد همه رؤسای قوای سه گانه از عملکرد بانک ها و نارضایتی بیش از 90 درصد مردم از نظام بانکی کشور هنوز هم هیچ اقدام مثبتی برای رفع این معضل صورت نگرفته است.

حجت الاسلام حسینی قمی اثرات سوء و نتایج بی حجابی و بدحجابی در جامعه را بسیار ویرانگر دانست و تصریح کرد: بدحجابی تنها یک منکر سطحی و لایه رویین است و آنچه در پی آن اتفاق می افتد بسیار زشت تر و تأسف بارتر است.

منبع: خبرگزاری رسا

انتهای پیام/