با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
در نکا چه گذشت؟ از خویشتن‌داری مسئول غرفه تا تندخویی فرماندار

در نکا چه گذشت؟ از خویشتن‌داری مسئول غرفه تا تندخویی فرماندار

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال نهضت ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ عده‌ای از جوانان این شهرستان در حاشیه راهپیمایی 22 بهمن، در قالب یک گروه مردم‌نهاد اقدام به برپایی غرفه‌ای با موضوع «ربا جنگ با خداست» به بیان مسائلی در این موارد پرداختند که با موضع‌گیری جعفر احمدی فرماندار نکا در مورد مجوز این اقدام مواجه شدند. این درصورتی است که تمام مجوزهای غرفه‌هایی که در 22 بهمن برپا می‌شود را شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی صادر می‌گردد؛ غرفه نهضت مردمی ممانعت از جنگ با خدا نیز از این قاعده مستثنا نبود تصویرمجوز در زیر ببینید

* اتهام فرماندار نکا به غرفه‌دار

براساس آنچه در فیلم این مناقشه منتشر شده است، فرماندار نکا گفت: جریان انحرافی که در کشور اغتشاش ایجاد کرده‌اند، این افراد هستند.

در این بین خانمی می‌گوید: این آیه صریح قرآن است.

فرماندار می‌گوید: معاویه هم قرآن دست می‌گرفت.

در این بین شخصی با اعلام اینکه شما (فرماندار) نگران صندلی خود هستی رو به فرماندار گفت: شما از صندلی خود می‌ترسی و نگران صندلی خود هستی.

فرماندار نکا گفت: من از صندلی می‌ترسم؟ قانون در جامعه حاکم است و هر کسی نمی‌تواند بدون مجوز و بدون اجازه هر کاری انجام دهد.

* شما چه کاره مملکت هستید؟

همچنین مرد جوان دیگری که این اقدام را با مجوز شهرداری عنوان کرد، گفت: به مراجع تقلید بگویید که چرا علناً اعلام می‌کنند ربا حرام است؟

فرماندار نکا گفت: بهانه نگیر عزیز من! ما هم می‌گوییم حرام است اما شما چه کاره مملکت هستید؟

این فرد همچنین گفت: این را رهبر گفته است و مراجع تقلید هم می‌گویند ربا حرام است، شما داری الان انحراف به وجود می‌آوری!

فرماندار نکا با بیان اینکه شما چه کاره رهبر هستید، گفت: کی گفته ربا حلال است؟ بله حرام است.

مرد میانسال دیگری در ادامه گفت: چه کسی انقلاب کرده است؟ مسؤولان انقلاب کرده‌اند یا مردم؟ این همه رهبر می‌گوید مردم، تفکر انحرافی چیست؟ شما استدلال کن.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
گزارش پیک نیم روزی رادیو ایران
 
 
گزارش دوم رادیو ایران در خبر
 
 
 
بعد از رسانه‌ای شدن این فیلم و پیگیری رسانه‌ها در این خصوص؛  فرماندار نکا طی بیانیه‌ای اظهار داشت: این غرفه مجوز نداشته است و آیا مگر روز 22 بهمن روز مبارزه با ربا است!! و بعد از این آقای فرماندار عذرخواهی کرد!
 
مسئول غرفه مبارزه با ربا در شهرستان نکا در گفتگو با خبرگزاری دانشجو اظهار داشت: به مناسبت 22 بهمن ماه از چند روز قبل غرفه ای دایر کردیم که عنوان این غرفه « جنبش مردمی ممانعت از جنگ با خدا » بوده است و مجوز آن را از تبلیغات اسلامی و شهرداری نکا گرفته شد و تحویل روابط عمومی شهرداری شهرستان نکا دادیم تا از مشکلی از لحاظ سد معبر وجود نداشته باشد.
 
وی افزود: این غرفه به مدت در سه روز برگزارشد و چون دو روز مانده بود به نماز جمعه؛ غرفه ای هم در مصلی محل برگزاری نماز جمعه برپا شد.
 
این فعال دانشجویی خاطرنشان کرد: در نماز جمعه فرماندار شهرستان نکا برخود تندی با ما داشت که “مجوز این غرفه را از کجا گرفته‌اید” و ما به فرماندار گفتیم که مجوز را از سازمان تبلیغات اسلامی و شهرداری دریافت کرده ایم؛ اما فرماندار گفت شما اجازه نداشتنید از این جاها مجوز بگیرید و مجوز غرفه باید از فرمانداری صادر می شد.
 
وی در ادامه افزود: در صورتی که غرفه ما در فضای مصلی دایر بود و حتی کارکنان مصلی آمدند و اظهار داشتند که نیازی نیست از فرمانداری مجوز گرفته شود، در نماز جمعه مردم با فرماندار بحث کردند.
 
غرفه
 
وی در ادامه گفت: همچنین از شهرداری تماس هایی که با ما گرفته شد، خیلی سعی داشتند که ما در روز 22 بهمن غرفه ای برگزاری نشود و می گفتند مشکل امنیتی دارد و امکان دارد اغتشاشاتی در پی داشته باشد با توجه به این موضوع ما تراکت هایی که امکان داشت تند برخورد شود و یا جبهه ایجاد کند، کاملا حذف کردیم و  یک نمونه از تراکت ها را به روابط عمومی شهرداری دایم و حتی شهردار  زیر آنها را امضا کرد  که در روز راهپیمایی هیچ مشکلی پیش نیاید.
 
وی مطرح کرد: در پایان راهپیمایی که مردم برمی گشتند فرماندار با چند نفر  به سمت غرفه ما آمدند خیلی تند برخورد کردند و اعضای غرفه به هیچ وجه موضع نگرفتند. و ما سعی کردیم درگیری به وجود نیاد و با توجه به فیلمی که در فضای مجازی منتشر شد، بیشتر مردم با فرماندار بحث کردند.