با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت‌الله ایمانی: بانک‌ها با سودهای مرکب و رباهای ربا اندر ربا دارند شیره جان تولیدگر را می‌مکند

آیت‌الله ایمانی: بانک‌ها با سودهای مرکب و رباهای ربا اندر ربا دارند شیره جان تولیدگر را می‌مکند

نماینده ولی فقیه در استان فارس در دیدار با مدیرعامل و معاونان شركت شهركهای صنعتی فارس، گفت: كه تنگ‌نظری، از چالش‌های مهم پیش‌روی سرمایه‌گذاران برای حضور و فعالیت در استان فارس به‌شمار می‌رود.

وی افزود: در استان فارس موارد زیادی را سراغ دارم سرمایه‌گذارها را آورده‌اند، اما وقتی سرمایه‌گذار خواسته اقدام كند با بهانه‌گیری فلان مسئول روبه‌رو شده است.

آیت‌الله ایمانی ادامه داد: مواردی است كه سرمایه‌گذار تا اندازه‌ای هم كار كرده اما در نهایت عطایش را به لقایش بخشیده و رفته است، حتی صنعتگرانی بوده‌اند که در جاهای دیگر صنایع آنها سرپا است و خواسته‌اند بخشی را در فارس  سرپا کنند که با مشکلات و معضلات عدیده‌ای رو به رو شده‌اند و نتوانسته‌اند کار را دنبال کنند.

امام جمعه شیراز تصریح كرد: در شهرکهای صنعتی باید این مشكلات را به حداقل ممکن برسانیم و با پرهیز از تنگ‌نظری، رفاه و آسایش کامل را برای صنعتگر فراهم كنیم.

وی با تصریح اینكه باید برای سرمایه‌گذار فرش قرمز پهن كرد، گفت: همه مقتضیات لازم برای صنعتگران در همین جمله نهفته است، باید هرآنچه صنعتگر می‌خواهد برایش آماده باشد.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اهمیت شهركهای صنعتی به‌عنوان زیرساخت مهم استقرار صنایع، افزود: شهرک‌های صنعتی زیربنای صنعت محسوب می‌شود اگر این زیرساخت موفق باشد می‌تواند در توفیق صنعت هم کمک کند و اگر خودش یک زیرساخت موفق نباشد صنعت هم نمی‌تواند توفیق چندانی پیدا کند.

آیت‌الله ایمانی با تأكید بر لزوم توسعه و تكمیل امكانات و زیرساختها نظیر آب، برق، گاز و تلفن در شهرك‌ها و نواحی صنعتی استان، گفت: باید آنچنان در شهرك‌های صنعتی  عملکرد مناسب داشته باشیم که صنعتگر وقتی در این جا سرمایه‌گذاری می‌کند احساس آرامش و امنیت لازم را داشته باشد و همه امکانات در اختیار وی باشد.

امام جمعه شیراز با بیان اینكه دریافت اقساطی قیمت واگذاری زمین و ارائه خدمات در شهرك‌های صنعتی به‌عنوان  ابزار مناسب حمایتی از صنعتگران و سرمایه گذاران محسوب می‌شود، افزود: سرمایه گذاران باید با حمایت ۱۰۰ درصدی ازطرف مجموعه شركت شهرک‌های صنعتی برخوردار شوند تا انگیزه و رغبت كافی برای فعالیت‌های تولیدی داشته باشند.

وی با اشاره به وجود مشكلات برای صنعتگران در حوزه‌های مالیاتی، بیمه، بانك‌ها و وجود ركود در بازار، گفت: تولیدكنندگان الان تولید کرده‌اند، اما رکود اجازه نمی‌دهد که تولید به بازار برسد و این سبب شده محصولات در انبارها بماند و  بانک‌ها هم که با سودهای مرکب و رباهای ربا اندر ربا دارند شیره جان تولیدگر را می‌مکند و نمی‌گذارند صنعتگر نفس بکشد! مالیات و بیمه هم که هستند! و اگر یک ذره کم و زیاد هم شود مشکلات و معضلاتی برای او به وجود می‌آید و سختی‌هایی  ایجاد می‌شود.

آیت‌الله ایمانی با بیان اینكه افزون بر مشكلات موجود، مطالبات نانوشته‌ای که جامعه از صنعتگر دارد نیز برای تولیدكنندگان چالش ایجاد می‌كند، بیان کرد: مثلا فلان جا می‌خواهند فلان کار را انجام دهند، عنوان می‌كنند صنعتگر بیا ساپورت کن! یا تولیدگر بیا هزینه آن را پرداخت کن! اگر هم پرداخت نکرد جوری گوش او را می‌مالند که دفعه دیگر جرأت نکند از این عرض اندام‌ها داشته باشد، اینها همه عواملی است که این گاو شیرده را از شیردهی می‌اندازد و اجازه نمی‌دهد او سرپا بایستد.

وی در ادامه با اشاره به برخی مشكلات ایجاد شده از سوی بانكها برای صنعتگران و تولید كنندگان گفت: بعضی از بانكها اصلاً برخوردشان با وام گیرنده و تولید کننده برخوردی مناسبی نیست، الان که می‌گویند بهره وام ۱۸درصد است، به عنوان مثال عرض می‌کنم، شرط می‌کند ۱۰ درصد پول باید پیش من تودیع شود! این ده درصد اگر تودیع شود، بدون یک ریال درآمد همان سود ۲۲-۲۵ درصد است!

آیت‌الله ایمانی با انتقاد از برخی بانكها در مصادره كردن واحدهای صنعتی ابراز کرد: منتظر هستند کارخانه به شکلی دچار آفت شود بلافاصله بانک بالای سر او بیاید و قفل و نگهبان خود را بیاورد و بگویند این کارخانه مصادره شد در مقابل بدهی‌ها قفل بزند و نگهبان بر آن بگذارد.

وی تصریح كرد: این شرایط خوبی برای مملکت ما نیست و متأسفانه در این بانکها گرفتار هستیم که امیدواریم دولت با این برخوردهایی که با بانک کرده است مقداری سر عقل بیایند و وجدان انسانی به آنان نهیب بزند.

امام جمعه شیراز ابراز امیدواری كرد كه بتوانیم با حمایت و همراهی بانك‌ها و سایر دستگاه‌های اجرایی با بخش صنعت، شاهد افزایش حضور سرمایه گذار، از بین رفتن رکود اقتصادی و توسعه صنعتی باشیم

منبع: رسا

انتهای پیام/