با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت‌الله حائری شیرازی: اقتصاد اسلامی جامعه را از ربا نجات می‌دهد

آیت‌الله حائری شیرازی: اقتصاد اسلامی جامعه را از ربا نجات می‌دهد

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

 

به گزارش جنبش ممانعت از جنگ با خدا به نقل ازخبرگزاری رسا؛ آیت الله محی الدین حائری شیرازی، استاد حوزه علمیه قم، پیش از ظهر امروز در گردهمایی بزرگ مبلغان حوزه علمیه خواهران استان اصفهان، با بیان اینکه افراد باید عالم به زمان باشند و درک درستی از شرایط زمان و مکان داشته باشند، گفت: اگر انسان بداند در چه زمانی زندگی می‌کند، وقت و فکر و استعداد خود را درست مصرف خواهد کرد.

آیت الله حائری شیرازی در ادامه افزود: به شهادت قرآن زنان گرفتار خود کم بینی هستند، قرآن کریم با آیاتی به زنان پیرامون این مسأله اخطار داده است، در اروپا زنان به دلیل همین خود کم بینی وسیله تفریح و بازیچه مردان شده‌اند، غربی‌ها فکر می‌کنند خداوند زنان را برای مردان ساخته است، خداوند مردان را هم برای زنان ساخته است، رجال که در قرآن و آیات ذکر گردیده است گاهی به معنای مروت و کمال انسانی است.

خطبیه فدکیه و گریه‌های حضرت زهرا(س) نبود مردم از دین دور شده بودند

وی با اشاره به شخصیت بزرگ و برجسته حضرت زهرا(س) اظهار کرد: همه ائمه معصومین (ع) زیر سایه حضرت زهرا(س) هستند، وقتی در حدیث کساء گفته می‌شود «هم فاطمة و ابوها» یعنی وقتی می‌خواهد پیامبر اکرم(ص) را معرفی کند ایشان را به عنوان پدر حضرت فاطمه(س) به ملائکه معرفی می‌کند و این نشان دهنده عظمت شخصیت ایشان به عنوان یک زن است.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه حضرت زهرا(س) در حدیث کساء معرفی کننده پدر، همسر و فرزندان خود می‌باشد، تصریح کرد: خطبه فدکیه و گریه‌های حضرت زهرا(س) نبود افراد از دین دور شده بودند، ایشان 5 کار مهم انجام دادند، ابتدا در باز نکردند به روی دشمن تا دشمنان رسوا شوند، خطبه خوانی کرد تا همه روشن شوند، گریه کرد تا مردم زجرهای ایشان را درک کنند، برای زنان سخنرانی کرد تا حقایق را بفهمند و در نهایت هم وصیت کردند قبرشان مخفی باشند و این مهمترین اقدام ایشان بود.

آیت الله حائری شیرازی با بیان اینکه اگر طلبگی کسی قبول شود رشد و تعالی او در این مسیر شکل خواهد گرفت، اظهار کرد: در نسل کشی مرد را می‌کشند و زن را حفظ می‌کنند اما این موضوع در جنگ مکتبی فرق می‌کند، در جنگ فرهنگی هرکه بتواند فرهنگ غرب را باور کند برای او تشویق به کار خواهند بست و آرزو می‌کنند او روی کار بیاید، هرکسی بخواهد فرهنگ غرب را جانشین فرهنگ اسلام کند محاربه با امام زمان (عج) کرده است و هرکس در این کار به او کمک کند در این موضوع همدست او است، زنان حامل نطفه فرهنگی اسلام هستند و به همین دلیل در جنگ فرهنگی و مکتبی مورد هجوم قرار می‌گیرند.

کسی که نطفه غرب را پذیرا باشد از سوی غرب حمایت خواهد شد

وی خاطر نشان کرد: کسانی که نطفه فرهنگ غرب را پذیرا باشند مورد حمایت غرب قرار خواهند گرفت، اینکه حوزه علمیه خواهران مورد هجوم دشمنان قرار می‌گیرد به دلیل این است که دشمن نمی‌خواهد بپذیرد کسی حامل فرهنگ اسلامی باشد، تمام تلاش دشمن بر این خواهد بود که کسانی که فرهنگ غرب را نمی‌پذیرند مورد حمله و ترور قرار دهند و از کسانی که پذیرای فرهنگ غرب هستند حمایت کنند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه هرآنچه که نطفه پذیر باشد به منزله زنان خواهد بود، گفت: احکام اسلامی هم زن و مرد دارند، آنچه که نطفه پذیر باشد و مبانی اسلام را بتواند در خود جای دهد از «نساء» خواهد بود، بنی امیه و منافقن و کفار همیشه با نطفه دین مشکل داشته‌اند و می‌خواسته‌اند مجرای ارتباط با خداوند را مسدود کنند، به هیمن دلیل در اسلام هم اتفاقی رخ داد نظیر آنچه در بین بنی اسرائیل صورت گرفت.

وی ادامه داد: موسی مردم را به هارون تحویل داد و رفت، وعده سی روزه حضرت موسی تبدیل به چهل روز شد و زمانی که هارون مردم را به حضرت موسی تحویل می‌داد بخش زیادی از مردم معتکف به گوساله سامری شده بودند و در عالم همواره شاهد چنین رخدادهایی هستیم، نظیر همین موضوع در اسلام و در تقابل با بنی امیه و بنی عباس را شاهد هستیم، در عصر ما نیز بخش قلیلی در برابر سلسله پهلوی اول و دوم بودند، امام خمینی در همین تعداد کم شروع به کار کردند و حوزه علمیه و طلاب محصول همین فعالیت‌ها هستند و اکنون همین اقلیت در عالم مشغول به فعالیت و ترویج اسلام هستند.

مبلغان به استفاده از فضای مجازی توجه داشته باشند

آیت الله حائری شیرازی با اشاره به تاخت و تاز دشمن علیه مبلغان و ترویج دهندگان مبانی دینی و انقلاب اسلامی، اظهار کرد: استفاده از فضای مجازی بسیار مهم است و اگر قدر استفاده از این امکانات را بدانیم به نعمت مهمی دست پیدا کرده‌ایم، کسانی که قدر فرصت‌ها و حضور در میان اقلیت مبلغ اسلام را بدانند باید خود را برای مدیریت جهان آماده کنند، روزی می‌رسد که از اروپا و آمریکا به حوزه علمیه درخواست مبلغ خواهند داد و این وعده محقق خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم، علاقه و محبت به امام خمینی و ولایت را دارای ابعاد جهانی و جاذبه برای تمام مردم جهان دانست و تصریح کرد: تنها کسانی از ظلمت به نور خواهند رفت که به ولایت الله رسیده باشند و جریان ولایت الهی در وجود انها جاری باشد، امام علی(ع) مجرای این ولایت است، نماز اگر با ولایت طاغوت باشد موجب تکبر خواهد شد و اگر با ولایت معصوم باشد موجب خشوع و تواضع خواهد بود.

وی با تأکید بر لزوم آشنایی مبلغان با علوم زمانه و استفاده از فضای مجازی و سایبری برای تبلیغ در ابعاد گسترده و جهانی، خاطرنشان کرد: فضای مجازی نظیر اقیانوسی است که افراد می‌خواهند در آن شنا کنند ولی غرق می‌شوند، مبلغان باید نجات غریق این فضا باشند و عده کثیری را با استفاده از این فضا تبدیل به مریدان حضرت زهرا(س) کنند، فضای مجازی نعمت خداوند است و نباید از آن وحشت داشت بلکه باید برای در دست گرفتن حاکمیت و مدیریت آن تلاش کرد.

اسلامی سازی علوم انسانی زمینه ساز انتقال این علوم به دانشگاه‌های جهان است

آیت الله حائری شیرازی، با اشاره به لزوم ورود جدی به فضای مجازی برای تقویت نظام اسلامی و ترویج معارف تشیع، عنوان کرد: این ساده اندیشی است که خیال کنیم با مطرح کردن چند احکام دینی وظایف ما ادا شده است، نباید از علوم انسانی اسلامی غافل شد، باید در راستای رشد و تعالی و اسلامی شدن علوم انسانی تلاش و اهتمام ویژه داشت، اگر علوم انسانی در دانشگاه اصلاح نشود دچار مشکلات بسیار خواهیم شد و به همین دلیل است باید در این زمینه اقدامات جدی و مهمی صورت بگیرد و حتی این علوم پس از اسلامی شدن به دانشگاه‌ها بزرگ دنیا منتقل شوند.

استاد حوزه علمیه قم، به تحریف شده بودن ادیانی نظیر مسیحیت و یهودیت اشاره کرد و گفت: اسلامی شدن علوم انسانی در مواجهه با این ادیان تحریف شده می‌تواند بسیار اثرگذار باشد، باید برای تکمیل علوم انسانی اسلامی تلاش کرد و این کار می‌تواند در عرصه جهانی بسیار تأثیرگذار باشد، همه باید در حوزه اسلامی سازی علوم مختلف از جمله اقتصاد اهتمام داشته باشیم.

وی اقتصاد اسلامی را نجات دهنده جامعه از ربا دانست و تصریح کرد: تا زمانی که پول اسلام اصلاح نشود شاهد اصلاح اقتصاد اسلامی نخواهیم بود و این مسأله نیازمند ورود حوزه علمیه به مسأله اقتصاد است.

منبع: خبرگزاری رسا

انتهای پیام/