با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت‌الله حائری شیرازی: مسائل بانکداری و ربا با اسلام مطابقت ندارد

آیت‌الله حائری شیرازی: مسائل بانکداری و ربا با اسلام مطابقت ندارد

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش جنبش ممانعت از جنگ با خدا به نقل از خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی صبح امروز در دیدار شهردار و مدیران شهری قم، با تاکید بر جایگاه قم به عنوان یک شهری دینی و مذهبی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که امروز در شهر قم مطرح است بحث تبدیل رودخانه به مسیر تردد و پارکینگ است که ممکن است تبعات جبران‌ناپذیری برای شهر داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه باید در عمل اسلام را به جهانیان نشان دهیم خاطرنشان کرد: بسیاری از اعمالی که در کشور ما وجود دارد از جمله نظم در تردد خودروها، موتورسیکلت‌ها، مسائل بانک‌داری و ربا با مباحث علمی اسلامی مطابقت ندارد و این را دیگران می‌فهمند ولی ما در زبان همیشه از دین دم می‌زنیم و کسی نمی‌فهمد.

استاد حوزه علمیه قم در ادامه سخنان خود با انتقاد از وضعیت ساخت و ساز در شهر قم گفت: ساختمان سازی در کشور ما فدای تجارت شده است و نازیبا بودن این ساختمان‌ها به اسم اسلام تمام می‌شود که اسلام زیبایی شناسی ندارد.

وی خواستار رعایت زیبایی در پروژه‌های عمرانی شد و افزود: فنون علمی و قواعد مرتبط را حتما در فعالیت‌های شهری رعایت کنید تا در شهری اسلامی براساس اصول علمی حرکت شود.

آیت‌الله حائری شیرازی با اشاره به آموزه‌های اسلامی گفت: اسلام می‌گوید اگر آب خرج می‌شود مابه ازای آن باید تولید شود؛ تمام فعل و انفعالات عالم هستی براساس نظم و سیستم مشخص است و هرچیزی برای یک جا مشخص شده است؛ نمی‌توان گفت که خدا دستور می‌دهد تا در جایی باران ببارد بلکه خداوند براساس شناخت جامع سیستمی تعیین کرده که این فعل و انفعالات در آن صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر جزئیات چرخه هستی گفت: هرجا درخت باشد باران هم بیشتر است، انسان از درختان تغذیه می‌کند و درختان هم از انسان تغذیه می‌کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: انسان هر اندازه در هستی اکسیژن مصرف می‌کند باید به همان اندازه درخت هم بکارد تا با مشکل مواجه نشود.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/