با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت‌الله سبحانی: رباخواری بانک‌ها مانع معیشت مردم شده است

آیت‌الله سبحانی: رباخواری بانک‌ها مانع معیشت مردم شده است

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال نهضت ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از خبرگزاری فارس از قم؛ آیت‌الله جعفر سبحانی صبح امروز در درس خارج اصول خود اظهار کرد: اگر انسان شکر نعمت را به جا آورد خدا نعمت را افزایش می‌دهد و اگر کفران نعمت کند خداوند عذاب خود را بر او وارد می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی برای ما نعمتی است که خدا داده است، شما دوران قبل از انقلاب را ندیده یا کم دیدید در آن دوران اینگونه اجتماعات، کتاب و آثار و آبادانی در کشور وجود نداشت.

این مرجع تقلید با بیان اینکه پس از انقلاب شهرها توسعه پیدا کرده است، گفت: کسی نمی‌گوید در اجتماع ما مشکل نیست ولی مشکل را باید حل کرد و کارهای غیرعقلانی نباید انجام داد که کیفر قانونی دارد، البته مسؤولان باید مشکلات را حل کنند.

وی عنوان کرد: دولت بی‌مشکل در دنیا نیست اداره یک مملکت هر روز یک پیشامد دارد و مانند قطاری نیست که ترمزی نکند بلکه مشکلی پیش می‌آید ولی باید عاقلان آن را حل کنند.

آیت‌الله سبحانی با بیان اینکه لازم است مشکل معیشت، درآمد و اشتغال را حل کرد، گفت: دو راه وجود دارد جلوی رباخواری را بگیرند زیرا این رباخواری مردم را بیچاره کرده بانک باید نگهبان و حافظ مال مردم باشد نه اینکه با پول مردم تجارت کند.

وی ضمن ابراز نارضایتی از واردات بی حد و حساب گفت: به عنوان مثال تبریز صنعت کفاشی قوی دارد اما در اثر واردات کفاشی‌های زیادی در حال تعطیلی هستند، در حالی که اگر جلوی واردات گرفته شود کارخانه‌ها راه می‌افتد و اشتغال ایجاد می‌شود.

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: زنان کار در خانه داشته باشند، لازم نیست همه زنان کار کنند ممکن نیست برای همه زنان و مردان کار درست کنند. برخی از کارهای زنان در منزل باشد تا به تربیت و اشتغال برسند.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/