با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت‌الله مصباح یزدی: مشکلات اقتصادی به دلیل پدیده ربا است

آیت‌الله مصباح یزدی: مشکلات اقتصادی به دلیل پدیده ربا است

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

 

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از خبرگزاری فارس؛ آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی شامگاه شنبه در جلسه درس اخلاق در دفتر رهبر معظم انقلاب با اشاره به رواج پدیده ربا در کشور اظهار کرد: اکنون در برخی از کشورها سود بانکی منفی شده است، اما در کشور ما نرخ سود بانکی به 30 درصد رسیده است، در حالی که اقتصاددان‌های بزرگ می‌گویند که مشکلات اقتصادی به دلیل پدیده ربا است، در کشور خودمان شاهد هستیم که برای دادن وام با نرخ سود چهار درصد بر مردم منت گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: احکام خداوند در خصوص پدیده ربا تعطیل شده است، گناه رباخواری بزرگ تر از گناه زنا با محارم است، اما در بازارهای اسلامی شاهد ربا هستیم.

 

ایشان بالا بودن سود بانکی در کشور را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: روح اسلام با پدیده‌ای به نام ربا و بالا بودن سود بانکی مغایرت دارد.

وی افزود: در عقب‌مانده‌ترین کشورهای دنیا نرخ سود بانکی کمتر از این‌ها است، حتی گاهی برخی کشورها سود بانکی منفی دارند، و مبلغی را نیز به بانک‌ها می‌پردازند، این درحالی است در نظام جمهوری اسلامی عملاً نرخ سود بانکی 30 درصد تمام می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) ربا خواری را مورد مذمت قرار داد و گفت: عده‌ای معتقد به عدم توانایی برای اداره جامعه با احکام اسلامی بوده و معتقد هستند که به جز پیامبر و ائمه معصومین بقیه مسائل به درد امروز نمی‌خورد.

وی یکی از ریشه‌های ربا را آموزه‌های اقتصادی دانشگاه‌های غربی دانست و تصریح کرد: این مسائل نمونه‌ای از نفوذ فرهنگ غرب و کفر در فرهنگ کشورهای اسلامی است و نباید صداوسیما و روزنامه‌ها به این گونه مسائل دامن بزنند.

 

منبع:خبرگزاری فارس

خبرگزاری تسنیم