با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت‌الله نوری همدانی: دریافت دیرکرد بانکی حرام است

آیت‌الله نوری همدانی: دریافت دیرکرد بانکی حرام است

یکی از مراجع تقلید از واردات بدون حساب برخی از کالاها گلایه کرد و گفت: واردات خارجی کالاهایی که در داخل تولید می‌شود باید ممنوع شود تا بتوانیم واحدهای تولیدی داخل را یاری کرده و در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشیم.

آیت‌الله حسین نوری همدانی عصر امروز در دیدار با علی ربیعی وزیر تعاون،‌ کار و رفاه اجتماعی که در دفتر این مرجع تقلید انجام شد، رفع فقر و مشکلات مادی مردم را از اهداف مورد نظر اسلام دانست و اظهار کرد: بر اساس تعالیم الهی، انسان‌ها باید از وضعیت معیشتی مطلوبی برخودار باشند به همین علت نعمت‌های متعدد خداوند متعال در کره زمین قرار داده شده است.

وی با تأکید بر اینکه مدیریت نعمت‌های طبیعی بر عهده جانشین خداوند متعال است، اضافه کرد: صاحبان سرمایه باید پول‌های خود را در گردش قرار دهند و افرادی که سرمایه خود را در راه از بین بردن فقر که راه مورد نظر خداوند متعال است، خرج نمی‌کنند مورد عذاب الهی قرار می‌گیرند.

این مرجع تقلید وجود نظام بانکی را یکی از نیازهای جامعه اسلامی برشمرد و عنوان کرد: بانک‌ها نباید همانند بانک‌های غربی عمل کنند؛ ثروتمندان در بانک‌های غربی پول‌های خود را بلوکه کرده و از مردم ربا می‌گیرند که این امر سبب افزایش سرمایه ثروتمندان می‌شود در صورتی که دین اسلام بانک‌های ربوی را قبول ندارد زیرا سرمایه‌های مادی باید در مسیر زراعت، تجارت و صنعت به کار گرفته شود.

وی با بیان اینکه همه مردم ایران مدیون کارگران هستند، ادامه داد: دست پرتوان کارگران توانسته از مواد اولیه رفاه مردم را تامین کند به همین علت کارگری از مقدس‌ترین کارهاست.

آیت‌الله نوری همدانی ربا و دیرکردهای بانکی را حرام دانست و عنوان کرد: بانک‌ها نباید دیرکرد دریافت کنند و در این راستا تذکرات لازم داده شده است.

وی از واردات بدون حساب برخی از کالاها به کشور گلایه کرد و گفت: واردات خارجی کالاهایی که در داخل تولید می‌شود باید ممنوع شود تا با این اقدام بتوانیم واحدهای تولیدی داخل را یاری کرده و در تحقق اقتصاد مقاومتی تاثیرگذار باشیم.

منبع: خبرگزاری فارس