با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت الله مکارم شیرازی: ربا زندگی مردم را آلوده به گناه کرده است

آیت الله مکارم شیرازی: ربا زندگی مردم را آلوده به گناه کرده است

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ  آیت الله العظمی مکارم شیرازی صبح امروز در حسینیه ایمانیه در جمع مسئولان استان فارس اظهار کردند: متاسفانه با شیوه‌هایی که از سوی برخی متصدیان بانک‌ها به مشتریان برای دریافت وام با فاکتورهای قلابی پیشنهاد و تسهیلات ارایه می‌شود، بانکداری اسلامی زیر سوال رفته و ربا زندگی مردم را آلوده به گناه کرده است.آیت الله مکارم شیرازی

ایشان تصریح کردند: مسئولین برای برچیده شدن این اقدام باید تدابیری بیاندیشند تا تسهیلات آسان‌تر شود و افراد برای دریافت تسهیلات، به گناه کشیده نشوند.

این مرجع تقلید خاطرنشان کردند: امروزه آسیب‌های اجتماعی دور از چشم مسئولان مانده در حالی که این آسیب‌ها در آینده به آسیب‌های اقتصادی، نظامی و سیاسی تبدیل می‌شود به همین منظور مسئولان استان باید در رفع این معضل چاره اندیشی کنند.

مفسر برجسته قرآن کریم با بیان اینکه متاسفانه بدحجابی در بعضی از شهر‌ها مشاهده می‌شود، گفتند: ضرورت دارد متولیان امر این موضوع را بیش از پیش پیگیری کنند.

مرجع عالیقدر جهان تشیع به موضوع اخلاص اشاره کرده و افزودند: اگر بین مسئولین و رجال و سیاسیون و تمامی اقشار جامعه، مسئله اخلاص عمل رعایت شود و همگی برای رضای خداوند گام بردارند، بسیاری از مشکلات پیش رو در جامعه مرتفع و همگی با آرمش زندگی می‌کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. باسلام.من خودم بارها برای دریافت وام خریدکالابه بانک مرکزی قسمت حقوقی ونمایندگان محترم مراجع گفتم که مردم رابرای دریافت وام به دروغ وادارکردید.که فاکتوردروغی بیاورند تاوام بگیرند.چرانمی گوییدوام قرض الحسنه تابرای هرمسعله ای که نیازدارداستفاده کندگفتنداگربگیم همه می گیرند.خیلی هامساعل شرعی نمی دانند.بعدکه گرفت ضررکردوپولش کلاه برداری شد.متوجه می شودکه ازکجا اب می خورد.ومشکل بزرگ این که مردم سپرده که به بانک می دهندباسودمثال 22درصد.وبانک وام می دهدباسود27درصد.وقتی می گی این سودواین وام ربااست گفته می شود.که ال الحساب ومراجع مسعله ان راحل کرده اند اگرگناهی باشد گردن آنهااست یاحاکم شهرکه تآییدکرده.مراجع محترم وقتی اعلام می کنند طبق عقوداسلامی باشد آیاخودتا رفتید که اینها طبق اسلام عمل می کنند.خیر.ومردم که ازشماتقلید می کنند.این گناه گردن کیست .حدیثی دیدم ازمعصومین ع فرمودند اگررباخواری بین مردمی رواج شدنابودمی شوند.چرا .چرا مسولین محترم مراجعه محترم. سکوت کرده اند.آیانمی بینندکه چقدر شیطان پرستی .بی اعتقادی دینی.بدحجابی.ابرو برداشتن پسرها خشک سالی.رکود اقتصادی.و…..ازچیست.به نظرمن طبق فرمایشات امام (ره)کسی که وام پولی قرض می دهد.اگرسودبگیردربا هست ازاین واضع تروخواهش می کنم به دفاترنمایندگی هایتان اعلام کنیدکه مردم رابهتر راهنمایی کنندوآگاه کنند تابه خداوندعزیزتوکل کنندوازخداوندبخواهند.تااوراه گشا باشد نه بانک ها چرا قانون اصلی اسلام درخصوص دزدها بانک ها وتقسیم عادلانه ثروت مملکت بین مردم .کم درامد.کارکنان اجرانمی شود.داریم می بینیم که پول های بادآورده رابادمی برد.واختلاص های سنگین ازچیست اگر این پول سودی حلال بود این همه مشکلات ازچیست چرا مراجعه محترم بطورجدی همچون امام حسین ع امر به معروف نمی کنند.لطفا ارشادفرماییداگراشتباه می کنم.سپاس گذارم.ازشما عزیزان