با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
آیت الله نوری همدانی: برای مسئله ربا در بانک ها باید چاره اندیشی شود‌/‌‌علما حاضرند برا‌ی از بین بردن ربا با مسئولان بانک ها گفت‌و‌‌‌گو کنند

آیت الله نوری همدانی: برای مسئله ربا در بانک ها باید چاره اندیشی شود‌/‌‌علما حاضرند برا‌ی از بین بردن ربا با مسئولان بانک ها گفت‌و‌‌‌گو کنند

این مرجع تقلید ظهر امروز در دیدار نمایندگان مردم گلپایگان و مشهد در مجلس اظهار داشت: قانون بانکهای کشور از خارج آمده و آنها هم مبنای بانک شان براساس قرض است.

او افزود: بانکهای کشور بر اساس قانون کشورهای اروپایی در حال حرکت هستند و به مردم وام می دهند و همین مسئله باعث مشکلاتی در کشور شده است.

 

آیت الله نوری همدانی بیان داشت: بانک ها در مسیر غیر شرعی حرکت می کنند و تاخیر وام آنها و گرفتن پول به عنوان دیرکرد حرام است این حرفها را بارها گفتیم اما عملی ندیدیم و اجرایی نشده است.

 

او گفت: باید فکری کرد یکی از آن فکرها از طریق  ضامن و رهن مانند طلا و جواهرات است با این روش، می توان ربا را برطرف کرد

این مرجع تقلید اظهار داشت: ربا در اسلام حرام است و این مسئله نگرانی به وجود آورده است، پولهای زیادی  در بانک ها خوابیده می شود که می توان با برنامه ریزی بهتر آنها را صرف اقتصاد کشور کرد تا مشکلات  از بین برود.

او افزود: اول باید نظرات اسلام را دید بعد تئوری داد نه اینکه اول نظریه بعد با اسلام مطابقت داد.

آیت الله نوری همدانی بیان  داشت: اگر در ضمن عقد شرط بشود ربا نیست اما از این  سوء استفاده کردند و برای آن زمان درست کردند این مسئله ربا را تقویت می کند و حرام است الان حرام بودن تاخیر در ادای دین به همین دلیل است.

او ابراز داشت: ربا از مباحث بسیار فساد انگیز است و باید کاری کرد و راهکاری ارائه داد تا ربا پیش نیاید.

این مرجع تقلید افزود: قانون بانکهای ما از فرهنگ اروپا آمده است که باید فرهنگ سازی کرد و اینکه اسلام چه مبانی دارد بیان شود چون نوعا مردم با بانک ها سروکار دارند.

این مرجع تقلید با بیان این که در این راه باید برنامه ریزی کرد گفتند: علما حاضرند برای رفع این مشکل وارد میدان شده و با بانک ها صحبت کنند.

منبع: خبرگزاری حوزه

منبع: شفقنا

انتهای پیام/