با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
احمد خاتمی: هر متدینی انتظار دارند که ربا بلای اقتصاد کشور قرار نگیرد

احمد خاتمی: هر متدینی انتظار دارند که ربا بلای اقتصاد کشور قرار نگیرد

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش جنبش مردمی ممانعت از جنگ با خدا به نقل از تسنیم؛ آیت‌الله سید احمد خاتمی ظهر امروز در همایش حوزه انقلابی که در سالن همایش‌های مدرسه عالی دارالشفا حوزه علمیه برگزار شد، با اشاره به ارتباطات متقابل حوزه و نظام اظهار داشتت: حوزه علمیه کانون پژوهشگران دینی است.

وی بیان اینکه  نظام جمهوری اسلامی تریبون گسترده دین بوده که به دست روحانیان افتاده است افزود: خطیب قهرمان ماقبل از انقلاب خطیبی بود که سینما را می‌خرید و به مسجد تبدیل می‌کرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: ربا جنگ با خدا است، زمانی که یک مرجع تقلید از این مساله انتقاد می‌کند، نباید فردی به خود این اجازه بدهد که به مرجع تقلید توهین کند، ما انقلاب کردیم که فقه را در جامعه ببینیم.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به وضعیت حجاب در کشور اظهار کرد: هیچ فرد متدینی از وضعیت حجاب در ایران راضی نیست، حوزه از نظام اسلامی انتظار دارد که در این عرصه تلاش کند تا حجاب به عنوان یک ارزش مطرح شود، حوزه از نظام اسلامی انتظار حضور دین در عرصه اجتماعی را دارد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تعریف نظام اسلامی تصریح کرد: نظام اسلامی یعنی نظامی که سیستم مدیریتی آن بر چارچوب دین است، بنابراین هنگامی‌که می‌گویند نظام اسلامی منظور در رأس نظام مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: میدان دادن به متدینین در عرصه‌های مدیریت جامعه اسلامی یکی از انتظاراتی است که حوزه علمیه از نظام اسلامی دارد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم عنوان کرد: از نهادهایی همچون قوای سه‌گانه، صداوسیما و نهادهایی که زیرمجموعه ولایت هستند انتظار می‌رود تریبون و میدان را به متدینین بدهند.

وی بابیان اینکه دولت کریمه مهدوی دولتی است که ارزش‌ها در آن حفظ شود، خاطرنشان کرد: از اخبار تلخ برای هر متدینی این است که درجایی ببیند افرادی به دنبال حذف ارزش‌ها هستند.

خاتمی بیان کرد: قوانین شرقی و غربی قوانینی است که ریشه در تفکر مادی دارد و این موضوع در شان نظام و انقلاب اسلامی نیست.

وی با اشاره به اینکه ربا خانواده‌ها را از هم جدا می‌کند، عنوان کرد: مسئله ربا جنگ با خداوند است و هر متدینی اعم از مراجع و علما انتظار دارند که ربا بلای اقتصاد کشور قرار نگیرد.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: وقتی مرجعی در رابطه با مسئله‌ای اظهارنظر می‌کند یعنی کاملاً به آن مسئله واقف و آشناست و چرا باید در برنامه تلویزیونی به آن مرجع اهانت شود.

وی ادامه داد: مراجع تقلید تا اطمینان کامل به خبر نداشته باشند اظهار نظر در رابطه با آن خبر نمی‌کنند، بنابراین ما انقلاب کرده‌ایم که فقه را در جامعه ببینیم.

امام‌جمعه تهران با اشاره به اینکه کدام مسلمان در کشور است که از مسئله حجاب راضی باشد، بیان کرد: بدحجابی به سمت بی‌حجابی محض می‌رود بنابراین یکی از انتظارات حوزه از نظام این است که حجاب به‌عنوان یک ارزش به‌حساب بیاید.

خاتمی تصریح کرد: مردم تحمل سختی‌ها را دارند اما تحمل تبعیض ندارند، این وحشتناک است که مردم بشنوند در صندوق فرهنگیان اختلاس شده است و حوزه  این انتظار را دارد که اختلاس‌ها کمتر شود.

وی با اشاره به اینکه با فرافکنی مشکلات برطرف نمی‌شود، عنوان کرد: با انداختن مشکلات به گردن دولت‌های قبل چیزی درست نمی‌شود و انتظار حوزه علمیه این بوده که نظام انگیزه جدی برای مبارزه با فساد داشته باشد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم بابیان اینکه عزت نظام باید برای هر مسلمانی حفظ شود،‌ بیان کرد: انتظار دیگر این بوده که در همه عرصه‌ها به‌ویژه در سیاست‌های خارجی عزت نظام حفظ شود، سیاست خارجی ما را امام(ره) و مقام معظم رهبری رقم می‌زند، بنابراین باید سیاست خارجی با نگاه امام(ره) که فرمودند آمریکا شیطان بزرگ  است حفظ شود.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه این انتظار را از دولت‌های قبل داشته و از این دولت و دولت‌های آینده هم دارد که این سیاستی که زبان دشمنان را بر سر ملت ایران دراز کرده را تغییر دهد.

خاتمی بابیان اینکه نظام اسلامی هم از حوزه علمیه انتظاراتی دارد، عنوان کرد: جریانی که حوزویان احساس می‌کنند در واقع این بوده که می‌خواهند حوزه را به بی‌تفاوتی بکشندٰ اما حوزه علمیه می‌خواهد همه اسلام اجرا شود.

وی تصریح کرد: حوزه علمیه باید با نوشتن کتاب و مقاله در ابعاد مختلف مانند پوشش حجاب در ورزش به‌نظام اسلامی کمک کند.

امام‌جمعه تهران ابراز کرد: القاء تفکر سکولار همان ترغیب به جدایی دین از حکومت است که افرادی در این زمینه کار می‌کنند و به‌ویژه نسبت به علما جوان که می‌خواهند این تفکر را جا بیندازند.

منبع: تسنیم

فارس

انتهای پیام/