با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
اقتصاد آمریکا بر پایه رباست و در حال فروپاشی است.

اقتصاد آمریکا بر پایه رباست و در حال فروپاشی است.

استاد حوزه و دانشگاه قم:

آمریکا به سرطان اقتصادی مبتلاست/ غرب بدون نیاز به هیچ جنگی در حال فروپاشی است. زیرا اقتصاد آن بر پایه ربا است.

حجت‌الاسلام محمدرضا شجاعی‌مهر پیش از ظهر امروز در همایش انقلاب اسلامی که به مناسبت هفته بصیرت و میثاق ملت با ولایت در فرهنگ‏سرای نیستان مهدیشهر برگزار شد، اظهار داشت: قدرت نرم در حقیقت قدرت فرهنگی، روانی و اطلاعاتی است که در این قدرت، دولت و سرزمین مطرح نیست؛ بلکه سرزمین قلب جوانان مطرح است و انسان موضوعیت دارد نه سرزمین و باطن تک تک افراد را درگیر می‌کند.The-Economic

این استاد دانشگاه بیان کرد: استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال دستیابی اهداف خود از طریق جنگ نرم است.

وی با بیان اینکه در استعمار فرانو و پست مدرن دیگر قدرت سخت و نیمه سخت معنی ندارد، افزود: استعمار پست مدرن خیلی وقت بوده که اردوکشی نظامی خود را کنار گذاشته است.

استاد حوزه و دانشگاه قم خاطرنشان کرد: غربیان تحقیقاتی در خصوص اسلام دارند که حتی ما در حوزه‌های علمیه خودمان هم نداریم و آنها دارند این کارها را انجام می‌دهند به خاطر اینکه بتوانند ما را بشناسند و کنترل کنند.

شجاعی‌مهر با اشاره به اینکه دشمنان می‌خواهند شناسایی نقاط ضعف راهی برای ضربه‌زدن به اسلام بیابند، بیان کرد: بسیاری از غربیان جیره‏خوار ,صهیونیست, هستند و دیدگاهی منفی نسبت به اسلام دارند و این شناخت تنها به صرف مبارزه با ,اسلام, است.

وی یادآور شد: با پیروزی ,انقلاب اسلامی,، شوک عظیمی به غرب وارد شد و البته بعد از هشت سال دفاع مقدس توانستیم انقلاب خود را تثبیت کنیم؛ زیرا یکی از بزر‌گ‏ترین اشتباهاتی که غرب مر‌تکب شد، جنگ علیه ایران بود.

استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: هشت جنگ تحمیلی باعث شد بتوانیم به خیلی از پیشرفت‌ها دست پیدا کنیم و همان گونه که ,امام خمینی(ره), فرمودند «ما انقلاب خود را در این جنگ صادر کردیم».

شجاعی‏مهر افزود: غربیان، وهابیت را برای مقابله با جریان اسلام پایه‌ریزی کردند تا چهره خشنی از اسلام به همه معرفی کنند.

وی با بیان اینکه غربیان برای اینکه به نظام ضربه بزنند و ملت ایران را به زانو درآورند دو برنامه را طرح‌ریزی کردند، ‌افزود: نخستین برنامه آنها، ساماندهی فرماندهی مدنی در ایران بود که در فتنه 88 به شدت آن را رقم زدند.

استاد حوزه و دانشگاه قم ادامه داد: دومین برنامه آنها، دکترین مهار و ,تحریم اقتصادی, بود که در خصوص تحریم‏ها پاتکی از طرف ما زده شد و برای بی‌اثر کردن این امر و ,مقام معظم رهبری, به جد چند سال است که در این زمینه هشدار داده‌اند و بحث اقتصاد دغدغه اصلی ایشان است.

شجاعی‌مهر بیان داشت: مقام معظم رهبری معتقدند که یکی از راهکار‌های عبور از این تحریم‌ها، به‏کارگیری اقتصاد مقاومتی است و باید بتوانیم یک اقتصاد وابسته را به اقتصادنشکن و بومی تبدیل کنیم و این غیر اقتصاد ریاضتی است که در غرب وجود دارد.

وی تصریح کرد: آمریکا مبتلا به سرطان اقتصادی بوده و خود به خود بدون نیاز به هیچ جنگی در حال فروپاشی است؛ زیرا اقتصاد آن بر پایه رباست.

استاد حوزه و دانشگاه قم گفت: در قرآن به صراحت آمده است که ربا نخورید و ما برای اینکه بتوانیم در بحث اقتصادی توانمند و پیروز شویم، باید آن اقتصادی که برگرفته از غرب بوده را اصلاح و از نظام اقتصادی خود حذف کنیم.

منبع: خبرگزاری فارس