با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام جمعه قزوین:سایه شوم ربا باید از جامعه برچیده شود

امام جمعه قزوین:سایه شوم ربا باید از جامعه برچیده شود

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر قزوین که ظهر امروز در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد با تبریک به مناسبت هفته دولت، اظهار کرد: ایمان و تقوا دارای ویژگی‌های بسیاری است که از نمونه بارز آن می‌توان به نماز که شعائر الهی است، اشاره کرد.

وی با اشاره به حرکت دولت‌های اسلامی افزود: دولتی که براساس موازین الهی حرکت کند، ایمان و تقوا در آن حاکم می‌شود.

امام جمعه قزوین یادآور شد: اگر ایمان و عقیده در جامعه توسعه پیدا کند، عزت و اقتدار دینی همه‌گیر شده و حمایت از مستضعفان در جامعه مشاهده می‌شود. 

عابدینی به برقراری قسط و عدل در جامعه که یکی از مهم‌ترین دغدغه دولت براساس ایمان و تقوا است، اشاره کرد و یادآور شد: پیامبران الهی برای برقراری این مهم مبعوث شده و کتاب آسمانی نیز در همین راستا نازل شده است. 

وی تبیین کرد: اگر پیامبران و اولیای الهی رنج و زحماتی را متحمل شده‌اند، برای عدالت و قسط در میان مردم بوده که قیام کرده‌اند و امروزه وظایف بسیار بزرگ و سنگینی در جامعه لازم بوده که این مهم زمینه‌ساز شود. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین، یکی دیگر از ویژگی‌های ایمان و تقوا را معیشت مردم و مورد توجه قرار دادن تغذیه سالم، امنیت و رزق و روزی آنها برپایه و وظایف دولتمردان اسلامی اشاره کرد و افزود: تحقق این مهم یکی از مصادیق تقوا محسوب می‌شود.

عابدینی مطرح کرد: احیای حقوق مردم و بیت المال و حمایت از آن یکی از مهم‌ترین موضوعاتی بوده که از دوران صدر اسلام تاکنون به آن توجه ویژه‌ای شده است که مسئولان و دولتمردان باید برای حمایت و احیای حقوق مردم وظایف خود را به نحو احسن انجام داده تا هیچ گونه تجاوزی به بیت‌المال نشود. 

عابدینی، پشتیبانی از مستضعفان را یکی دیگر از مصادیق تقوا برشمرد و تصریح کرد: مستضعفان چه مرد ، زن و چه کودک که دست یاری به سوی مسلمان دیگری دراز می‌کنند باید برای حمایت از آنها به پا خیزیم چرا که دولت اسلامی بر مبنای تقوا زنده بوده و تحقق حمایت از یاری مستضعفان تاکید مهم پیامبران الهی و امام و رهبری است.

وی به اقتدار نظامی اشاره و تشریح کرد: تقویت نظامی باید با همت و تلاش دیده شود تا دشمنان اسلام از قدرت این نظام اسلامی وحشت کرده و برای انقلاب اسلامی نقشه‌های شومی نکشند. 

امام جمعه قزوین عنوان کرد: مناسبت‌‌های مهمی در پیش‌رو است که می‌توان به روز بانکداری اسلامی و تصویب قانون عملیات بانکی بدون ربا اشاره کرد که در سال 62 تصویب شد ولی متاسفانه همچنان مردم جامعه منتظر هستند ام‌الخبائث اقتصادی که همان ربا بوده، سایه شوم آن از فضای اقتصادی برچیده شود تا مردم طعم شیرین معاملات حلال را بچشند.

وی اضافه کرد: زندگی اسلامی نیازمند روزی حلال است که باید مسئولان و مردم برای تحقق این مهم گام‌های ارزنده‌ای بردارند. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین متذکر شد: بسیاری از معضلات اجتماعی که اگر ریشه‌یابی شود برخی از آنان مربوط به ربا بوده که باید این معضل از جامعه ریشه‌کن شود و در این میان خداوند می‌گوید هرکس به ربا رجوع کند اماده جنگ خدا و رسول خدا است. 

عابدینی عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنرانی‌های خود به حقوق‌های نجومی اشاره می‌کند که بسیاری از مردم جامعه با این فساد مخالف بوده و ناراحت هستند و در این شرایط کنونی افرادی هستند که بیکار بوده و با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند و برخی دیگر نیز با حقوق‌های چند میلیونی به اعتبار دولت و اعتماد ملت اسیب می‌زنند.

وی توضیح داد: مسئولان و مدیرانی که به اموال و حیثیت نظام دست‌درازی می‌کنند باید مجازات شوند تا این ‌آسیب به فرصت تبدیل شود.

امام جمعه قزوین به دیگر برنامه‌هایی که در سطح استان قزوین برگزار شد اشاره کرد و افزود: برگزاری نمایش فصل شیدایی با مشارکت نهادهای انقلابی، ارگان‌های دولتی و حضور و مشارکت مردم نشان از این دارد که همه از این حرکت ارزشمند فرهنگی خوشحال و خرسند هستند که این گونه برنامه‌های فاخر نباید فراموش شود.

عابدینی یادآور شد: در اجرای نمایش فصل شیدایی بیش از 7000 نفر در شب اول شرکت کرده که این میزان در شب آخر به 23 تا 27 هزار نفر رسید که در این میان برخی با شایعات این برنامه فرهنگی و فاخر را زیرسؤال برده و می‌گویند که بیش از یک میلیارد تومان به آن اختصاص داده شده است که این افترا و تهمت باید ریشه کن شده و به برنامه‌های فرهنگی ضربه وارد نکند. 

وی با اشاره به بزرگترین تجمع تاریخی مردم یمن ادامه داد: این تجمع که حاکی از همدلی و ایمان مردم یمن بود معادلات منطقه را به هم ریخت و رسوایی آل‌سعود، آمریکا و یأس و ناامیدی آنان را به همراه داشت.

امام جمعه قزوین در پایان اضافه کرد: عقب‌نشینی دشمنان ایران و اقتدار، عزت و پیروزی مردم یمن حاصل اعتقاد به ارزش‌های اسلامی و تقوا بود که موجب تحقق نابودی دشمن شد.

انتهای پیام/