با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام جمعه موقت بوشهر: در بانکداری گرفتار ربا هستیم

امام جمعه موقت بوشهر: در بانکداری گرفتار ربا هستیم

حجت السلام حسین دشتی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه بوشهر با اشاره به روز بانکداری اسلامی اظهار داشت: اقتصاد جهان بر روی ریل بانکداری می‌چرخد و فساد در بانکها بر اقتصاد هم تاثیر دارد و با توجه به نقش مهم بانکداری در نظام مسؤولان باید فکری به حال وضعیت بانکداری کنند. 

وی با بیان اینکه در بانکداری گرفتار ربا هستیم اضافه کرد: فساد در بانکها وجود دارد و معوقات میلیاردی بانکی مشکلات زیادی در اقتصاد و فرهنگ ایجاد کرده است. 

امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: مشکل دیگر در نظام بانکداری این است که نظارتی بر عقود صورت نمی‌گیرد تا عقود در جای خود هزینه شود وهمین عدم نظارت موجب سوءاستفاده‌های مالی می‌شود. 

دشتی با اشاره به هفته دولت با قدردانی از تلاش دولت و مدیران دستگاه‌های اجرایی به سالروز شهادت شهید رجایی و باهنر اشاره کرد و افزود: منافقین مدعی رزم برای اسلام و انقلاب بودند اما خوارج گونه در برابر جمهوری اسلامی ایستادند و بهترین‌های ما را به شهادت رساندند. 

دشتی گفت: رجایی و باهنر الگوی مدیران ما بودند و مهمترین ویژگی‌شان این بود که برخواسته از طبقه پایین جامعه بودند.

امام جمعه موقت بوشهر بیان داشت: شهید رجایی انسانی بود که تمام وجودش را برای اسلام و دینش هزینه کرد. الگوهای مدیریتی اول انقلاب انقلابی بودند و نظام را به خاطر خدا می‌‌خواستند.

دشتی اظهار داشت: مدیریت انقلابی و اسلامی ویژگی شهید رجایی بود و هنوز در حسرت مدیریت انقلابی – اسلامی و علوی شهید رجایی هستیم. 

دشتی خاطرنشان کرد: امروز هم نیازمند مدیریت علوی و انقلابی شهید رجایی هستیم و بر همه دولتمردان واجب است به الگوی مدیریتی شهید رجایی دست پیدا کنند. 

امام جمعه موقت بوشهر با بیان اینکه براساس فرمایش رهبر معظم انقلاب تضعیف قوه مجریه جایز نیست گفت: اعتماد مردم را جلب کنید موضوع حقوق‌های نجومی موجب ناامیدی مردم است و از دولت انتظار می‌رود با این اقدام برخورد کند.

این مسؤول در خطبه اول نماز با بیان اینکه عفت از صفات مهم انسانهاست و از نظر اجتماعی و دینی باید مورد توجه باشد اظهار داشت: منشا فسادهای اجتماعی و مسائل مالی شهوات و مسائل اخلاقی است و مسؤولان با مشارکت خیرین باید زمینه ازدواج جوانان را فراهم کنند.

دشتی با بیان اینکه وجود زیاد جوانان مجرد و خانه‌های مجردی هشداری به مسؤولان است گفت: رابطه عفت و غیرت یک رابطه مستقیم است.

وی در پایان تصریح کرد: تنها راه سلطه دشمنان بر جامعه ما فساد و فحشاء است و مسؤولان نباید با عملکردشان زمینه فساد و فحشاء را بیشتر کنند.

انتهای پیام/