با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امام جمعه پلدختر: دهنده، گیرنده، شاهد و کاتب ربا همه در گناه سهیم هستند/ بانک‌ها باید متحول شوند

امام جمعه پلدختر: دهنده، گیرنده، شاهد و کاتب ربا همه در گناه سهیم هستند/ بانک‌ها باید متحول شوند

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمد سوری ظهر امروز در جمع خبرنگاران شهرستان پلدختر اظهار داشت: بعضی بانک‌های شهرستان  پلدختر با افراد نیازمند همکاری می‌کنند و در مورد مابقی بانک‌ها در حقیقت مردم از عملکرد آنها انتقاد دارند و معترض هستند که باید در این جهت خود را اصلاح کنند.

وی ربا در اسلام را حرام دانست و افزود: در قرآن کسی که ربا بدهد با خدا و رسول خدا اعلان جنگ کرده و ربادهنده و رباگیرنده، شاهد و کاتب ربا همه در گناه ربا سهیم هستند.

امام جمعه پلدختر بیان کرد: بانک‌ها باید قوانینی وضع کنند که از معاملات ربا به دور باشد، بانک‌ها باید متحول شوند و در آنها ماهیت اسلامی و نظریات متفکران اسلامی اجرا شود.

وی عنوان کرد: بانک باید توجیه‌گر قوانین غرب نباشد ما در اسلام قوانینی داریم که باید از  آنها استفاده کنند و بانک باید مشتری‌مداری داشته باشد.

سوری از بانک‌های این شهرستان به شدت انتقاد کرد و گفت: بعضی از بانک‌ها برای ارائه تسهیلات دنبال آشنا و همفکر سیاسی خود هستند و آن را  مقدم می‌شمارند که این کار گناه و با آموزه‌های دینی و افکار امام خمینی (ره) و اصول انقلاب سازگاری ندارد.

وی تصریح کرد: تفکر سیاسی را در بانک‌ها رواج ندهید و باید سیاست بانک برای عامه مردم باشد نه اینکه به دنبال همفکر سیاسی خود باشند.

امام جمعه پلدخترخاطرنشان کرد: بانک‌های شهرستان پلدختر و کسانی که در بانک‌ها مشغول به خدمت هستند به جوانان، مردم و صاحبان اصلی انقلاب و واجدین شرایط توجه داشته و مردم نیازمند را فراموش نکنند.

وی به بلوکه شدن پول‌های فرهنگیان متقاضی زمین در یکی ازبانک‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: مسئولان اجرایی شهرستان همه همت کنند و مشکل فرهنگیانی را که برای زمین ثبت نام کرده‌اند، حل و آنها را ساماندهی کنند و از بلاتکلیفی نجات دهند.

سوری گفت: بر اساس قانون داد و ستد یا زمین به فرهنگیان واگذار کنند یا اینکه پول آنها را  برگردانند زیرا نمی‌شود پول یک عده‌ای همین طور بلاتکلیف بماند، این کاردرستی نیست.

منبع: خبرگزاری تسنیم