با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
امیرخاکزادیان: بانک‌ها همچنان چشم به دریافت نزول و ربا دوختند

امیرخاکزادیان: بانک‌ها همچنان چشم به دریافت نزول و ربا دوختند

امیرخاکزادیان در ارتباط با مشکلاتی که در استان مازندران برای تولیدکنندگان واقعی وجود دارد، اظهار کرد: روز صنعت با وجود مشکلاتی که برای تولیدکنندگان استان وجود دارد با شادی و ابراز خرسندی مدیران دولتی به اتمام رسید که باید گفت نشان دادن وضعیت گل و بلبلی صنعت در استانی زرخیز که باید پول از آن بروید ظلم به مردم و صنعتگران است.

وی در ارتباط با حضور هیأت ایتالیایی در مازندران گفت: همراه هیأت ایتالیایی تعدادی از مبل‌سازان نیز حضور داشتند که وقتی می‌خواستند از زیبایی‌های استان‌شان که مثل مازندران سرسبز بود تعریف کنند اما در همان روز صنعت یکی از تولیدکنندگان مبل مازندران از زندان بهشهر مرخصی گرفت تا از استاندار مازندران تقاضا کند که زمینه آزادی‌اش را از زندان فراهم کنند تا بتواند کارگرانش را سر کار بازگرداند.

دبیر کانون کارفرمایان مازندران صنایع اضافه کرد: مشکل اینجاست که در استان، پیگیری دغدغه‌ها توسط مسؤولان فقط نمایشی در حد همان ستاد فرمایشی تسهیل استانداری است و عملی برای حمایت از تولید کلید نخورده که سود آن شامل تولیدکننده واقعی و دلسوز کشور بشود، مبل‌ساز ایتالیایی وارد استان شد که رایزنی برای فروش محصولات کشورش را در دستور کار قرار دهد در صورتی که بهترین تولیدات این استان به دلیل واردات بی‌رویه باید در انبارها خاک بخورد و پایتخت مبل استان بهنمیر نیز در اثر همین سیاست‌ها رفته رفته در حال تغییر از تولید مبل به فروشندگی صرف است.

وی اضافه کرد: برای همین تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی برای تامین حقوق کارگر و پول برق و اجاره مکان و اینگونه مسائل مجبور به گرفتن نزول از بازار می‌شوند که عاقبت آن ورشکستگی یا سر درآوردن از از پشت میله‌های زندان است.

وی با انتقاد از سفرهای فاقد برنامه مسؤولان به کشورهای همسایه و یا دیگر کشورهای بعد از برجام خاطر نشان کرد: سفرهای مسکوت مسؤولان اقتصادی خارجی به ایران بیشتر شبیه سفرهای توریستی است، احتمالا در چند روز آینده استاندار مازندران باید در پاسخ به دعوت استاندار مارکه به آنجا سفری کوتاه داشته باشد که با وجود تعطیلی 50 درصدی کارخانه‌های مازندران و دستان خالی استاندار مان برای صادرات سفر دیگر توریستی برای مسؤولان استانی رقم می‌خورد.

خاکزادیان یادآور شد: تولیدکنندگان واقعی از سیاست‌های راهبردی دور نگه داشته شدند تا جایی که تشکل‌های تولیدی توسط مدیر کل صنعت، معدن و تجارت به سیستم‌های فرمایشی مد نظر استاندار تبدیل شده است و نقش کبریت‌های بی‌خطر را برای دولت بازی می‌کنند.

وی با انتقاد از توزیع فرم‌های حمایت از تولید توسط اداره صنعت، معدن و تجارت مازندران افزود: در این فرم یا جلسات فی مابین توضیحی مبنی بر حمایت از تولیدکننده توسط دولت داده نشد، در متن فرم هیچ پشتوانه اجرایی، زمانی و یا حمایتی وجود ندارد، به نظر می‌رسد که این اقدامات  نخ نما شده  فقط برای ایجاد ریسک ورود به تولید در استان طرح شده تا به همان آمارهای گفته شده در بالا دست یابند که این عمل آنها، شدیدا زمینه به خطر افتادن واحدهای تولیدی را در آینده‌ای نزدیک، زیادتر می‌کند.

دبیر کانون کارفرمایان صنایع استان مازندران خاطر نشان کرد: پرداخت تسهیلات بدون برنامه فقط برای کسانی که سرمایه ملت را در امور غیر از تولید به جریان انداخته‌اند منفعت زیادی دارد که تاکنون هم داشته است و بانک‌ها هم در آرامش منتظر بالا رفتن قیمت ملک‌های وثیقه کارفرمایان نشسته‌اند و شدیدا از انفعال دولت در بخش تولید استفاده کرده و حمایت مستقیم آنان را همراه دارند و به جای کمترین حمایت از تولید، همچنان چشم به دریافت نزول و ربا دوختند.

وی با اعلام اینکه در معرفی تسهیلات به واحدهای تولیدی راست‌آزمایی مناسبی نشده است، گفت: مدیران بانکی نیز به‌عنوان متهمان ردیف اول وضعیت فعلی اقتصاد کشور سکوت مطلق اختیار کردند.

خاکزادیان با اعلام اینکه انتظار است استاندار مازندران یک‌بار در برنامه مناظره‌ای چالش‌ها و راهکارهای بخش تولید را بشنود، گفت: سئوالات و دغدغه‌های زیادی از جانب تولید کنندگان و فعالان اقتصادی وجود دارد که تاکنون پاسخ شفافی از جانب مسئولان استانی دریافت نشد.

وی اضافه کرد: این حق تولیدکنندگان استان است که پرسند چرا صد‌ها کارخانه در استان تعطیل و بعضی از تولیدکنندگان در زندان به سر می‎برند و آنان که با چنگ و دندان و دادن رشوه‌های نزولی به جنگ فقر و ضعف و تهدید کشور شتافته اند چرا این‌گونه تنها ماندند  و چرا کشاورز به فروختن زمین کشاورزی برای ساخت ویلاها رضایت دادند ولی شما بدون نظر خواهی از مردم مازندران مقدمات گذر آب کشاورزی از مازندران به سمنان را پیگیری می‎کنید تا در آنجا کشاورزی ایجاد شود.

دبیر کانون کارفرمایان صنایع استان مازندران خطاب به استاندار مازندران گفت: انتظار است که مسؤولان استانی از تریبون مجانی فاصله بگیرند و درب تشکیلات خویش را به روی فعالان واقعی بخش تولید بگشایند و از نزدیک و بی‌واسطه پاسخگوی ادامه روش کار و تولید در مازندران باشند.

منبع: فارس نیوز