با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
بیانیه جنبش به مناسبت یوم الله 22 بهمن + آدرس غرفه‌های جنبش در شهر‌های مختلف

بیانیه جنبش به مناسبت یوم الله 22 بهمن + آدرس غرفه‌های جنبش در شهر‌های مختلف

در سال‌روز پیروزی انقلاب اسلامی، در فجر 38ام به‌گونه‌ای 22 بهمن را جشن می‌گیریم که انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد و معیشت مردم، با پدیده رباخواری سازمان‌یافته در نهادهای اقتصادی مانند بانک، بورس و بیمه مواجه است. ربا به عنوان بزرگ‌ترین گناه کبیره که قرآن از آن به عنوان «جنگ با خدا و رسولش» نام می‌برد، امروز در مملکتی به صورت سازمان‌یافته رواج پیدا کرده که میراث‌دار مبانی همه پیامبران و ائمه (ع)، زعما و فقهای شیعه و شهدا است.  

در جمهوری اسلامی که امام خمینی (ره) ترسیم کرده بود، اسلام به عنوان محور اصلی زندگی مردم و شیوه حکومت‌داری شناخته می‌شد. امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی و با دست‌گرفتن مصدر حکومت، هشدار دادند که جمهوری اسلامی در تمامی شقوق‌اش باید فرم و مدل طاغوتی را تغییر دهد و با استفاده از مبانی اسلامی، جامعه‌ای را شکل دهد که رنگ و بوی توحیدی و قرآنی داشته باشد، که اگر چنین نشود خطر شکست مکتب و انقلاب اسلامی بسیار محتمل است. (امام خمینی، خطر شکست مکتب، 03/04/1358) ایشان در حوزه اقتصادی به‌طور مشخص در رابطه با وجود ربا در سیستم اقتصادی و بانکی صحبت کردند و به این نکته بسیار مهم اشاره کردند: «که اگر چنانچه ربا در کشوری مثل کشور ما، خدای نخواسته در بانکش، در تجارتش و در بین مردمش رواج داشته باشد؛ نمی‌توانیم بگوییم که جمهوری ما، جمهوری اسلامی است.» (امام خمینی، در دیدار با مسئولین اقتصادی، 25/02/1363)

با گذشت 38 از انقلاب اسلامی، نه‌تنها منویات امامان خمینی (ره) و خامنه‌ای (مد‌ظله‌العالی) در خصوص اصلاح سیستم اقتصادی و تغییر شکل آن از فرم طاغوتی و غربی به فرم اسلامی و قرآنی محقق نشده است، بلکه لیبرالیسم اقتصادی با ترویج ربا و قمار سازمان‌یافته در حکومت، به جنگ با خدا برخواسته است و با پوشش دروغین، خود را همان اقتصاد اسلامی مدنظر رهبر حکیم انقلاب و اسلام معرفی می‌کند!

از این‌رو «جنبش مردمی ممانعت از جنگ با خدا»، در 22 بهمن امسال نیز، همانند سه سال گذشته، با برپایی غرفه‌هایی در مسیر راهپیمایی مردم، ضمن اعلام همبستگی با آرمان‌های رهبران حکیم انقلاب اسلامی، وظیفه خود می‌داند که بار دیگر آرمان‌های فراموش شده انقلاب در حوزه اقتصاد را برای مردم بازگو کند، و آنان را از مکر شیطان -که ترویج لقمه‌حرام از طریق بسط رباخواری سازمان‌یافته است- آگاه کند.

با توفیق الهی و با همت اعضاء «جنبش مردمی ممانعت از جنگ با خدا»، غرفه‌هایی در مسیر راهپیمایی 22 بهمن در 7 استان کشور در نظر گرفته شده است که با حضور کارشناسان اقتصادی جنبش، پاسخ‌گوی سوالات مردم در خصوص ربا و نحوه رباخواری نهاد اقتصادی و همچنین الگوی جایگزین آنها در اندیشه اسلامی خواهد بود.

هچنین «جنبش مردمی ممانعت از جنگ با خدا» با دعوت از اساتید دانشگاه، مسئولین و نمایندگان مجلس شورای اسلامی به حضور در غرفه‌های جنبش در مسیر راهپیمایی، فضایی فرآهم آورده است که با گفتگو پیرامون ربا و الگوی جایگزین اقتصادی، مردم و دانشجویان به فهم هرچه بیشتر مسائل و مشکلات و راه‌کارهای انقلاب اسلامی در حوزه اقتصاد دست‌ پیدا کنند.

همچنین این جنبش مواضع بزرگان و راهکارهای جایگزین تهیه شده را در پایگاه اینترنتی خود به نشانی Reba.ir در دسترس عموم قرار داده است.

 

وعده ما 22 بهمن، در غرفه‌های جنبش در مسیر راهپیمایی

غرفه‌های جنبش در 7 شهر کشور به شرح ذیل است:

  • استان تهران

 (غرفه شماره دو – غرفه اصلی): خیابان انقلاب، نرسیده به چهار‌راه ولی‌عصر، نبش کوچه بالاور

 (غرفه شماره دو): خیابان آزادی، نبش خیابان دکتر قریب

 (غرفه شماره سه): خیابان آزادی بین آذربایجان و آشتیان، روبروی مترو شادمان

  • استان البرز

کرج: حد فاصل چهار راه طالقانى(بعد از زيرگذر) و ميدان سپاه

  • استان خراسان رضوی

مشهد: چهارراه کلانتر در مسیر برادران

  • استان اصفهان

 کاشان، خیابان شهید بهشتی، روبه‌روی سپاه

  • استان گیلان

رشت: توشیبا، نبش ورودی مصلی

  • استان آذربایجان شرقی

تبریز: میدان ساعت

  • استان مرکزی

اراک: خیابان محسنی بعد از پل خیبر

جهت مشاهده گزارش لحظه به لحظه و پخش مستقیم مراسم در هر یک از غرفه‌ها می توانید به صفحه فجر اقتصاد مراجعه کنید.