با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
تاکید آیت‌الله جوادی‌آملی بر قناعت در زندگی

تاکید آیت‌الله جوادی‌آملی بر قناعت در زندگی

با مروری بر سخنان آیت الله جوادی آملی به این نتیجه نزدیک خواهیم شد که سبک زندگی اسلامی که در آن ربا وجود ندارد کشیدن دندان طمع یا همان زندگی با قناعت است. این سبک زندگی اسلام برکات بسیاری دارد. در ادامه به گزیده ای از سخنان این عالم گرانقدر اشاره می کنیم:

…زندگی با قناعت زمینه رسیدن به کرامت را فراهم می‌کند، در سوره مبارکه نحل وقتی خداوند فرمود : «فلنحیینه حیاة طیبه» یعنی اگر کسی با علم صائب و عمل صالح زندگی کرد ما زندگی او را طیب می‌کنیم، از بیان نورانی علی بن ابیطالب صلوات الله و سلامه علیه آمده است که «حیاة طیبه هی القناعه» اعضای محترم خانواده‌های روحانیت اگر با قناعت زندگی کنند زمینه کرامت آن روحانی فراهم می‌شود در نتیجه خود آن دودمان کریمانه زندگی می‌کنند، پس معلم ما خدای اکرم است درس کرامت می‌دهد….

وی افزود: تلاش در تولید و قناعت در مصرف از بهترین برکات است، ‌چنین سرمایه داری محبوب جامعه است،‌ کسی که فکر اقتصادی خود را به کار بگیرد تا مشکل گرانی و تورم را حل کند و خود هم مثل افراد دیگر جامعه زندگی کند،‌ جمع بین تلاش در تولید و قناعت در مصرف از بهترین فضائل اقتصادی است……تلاش در تولید و قناعت در مصرف انسان را پیش خدا، ‌فرشته ها، ‌اهل بیت علیهم السلام و جامعه محبوب می کند و از آن طرف هم تظاهر به ثروت انسان را مشمول خطاب «أفسق الفاسقین» فرشته ها می کند.

منابع: خبرگزاری فارس ، خبرگزاری حوزه