با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
تاکید امام جمعه قم برگسترش بانکداری اسلامی

تاکید امام جمعه قم برگسترش بانکداری اسلامی

به گزارش مرکز خبر حوزه، تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س)، امروز در دیدار روسا و مدیران بانک های استان قم با اشاره به برخی ویژگی های بانکداری اسلامی، اظهار داشت: بانکداری در جمهوری اسلامی ضمن برخورداری از شرایط عمومی بانکداری در دنیا، باید با باورهای دینی و اسلامی انطباق داشته باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی اضافه کرد: مفتخریم که گفتمان اتصالی ما بر مبنای عدالت، توسعه، پیشرفت و آبادانی در کشوراست.

وی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم که به عمران و آبادانی درزمین اشاره دارد، تصریح کرد: یکی از فعالیت هایی که در بخش اقتصادی می تواند نقش بسزایی در عمران و آبادانی کشور داشته باشد، بانکداری است؛ البته اگر فعالیت های بانک ها برمبنای ضوابط و قوانین موجود در اسلام باشد، نتایج آن بیشتر خواهد بود؛ چون قوانینی که در اسلام وجود دارد مطابق با نیاز و طبع بشر است.

امام جمعه قم خاطرنشان کرد: اگر مکتب و نظامی ایجاد شد که حاصل آن به فربه شدن غول های اقتصادی و تبعیض و بی عدالتی منجر شود، مردم آن نظام نیز به همان صورت رفتار می کنند.

وی، حمله به بانک ها را یکی از تفریحات خطرناک در آمریکا عنوان کرد و یادآور شد: متاسفانه این فرهنگ غلط به گونه ای در آمریکا جا افتاد که به صنعت فیلم سازی تبدیل شده است و آنها با ساختن فیلم ها و سریال هایی، تقسیم عادلانه پول های سرقت شده را به تصویر می کشند و به این عمل(تقسیم عادلانه) هم افتخار می کنند، اما به اصل مسئله سرقت از بانک ها توجهی نمی شود.

تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) ادامه داد: در کشورهای غربی نوع نگاه مردم به شیوه درآمد بانک ها مثبت نیست و طبیعی است که وقتی فیلمی در مورد سرقت از بانک ها ساخته می شود، برای آنها نگران کننده نیست.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر رعایت سلامت اقتصادی درمدیریت بانک ها، اظهار داشت: مسئله اصلی در موفقیت فعالیت های بانکی، جلب اعتماد مردم است؛ بانک ها باید با کارهای روبنایی تبلیغاتی، قرعه کشی سالم و… در خصوص اعتمادسازی مردم اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی اضافه کرد: مردم باید احساس کنند که آن چرا که از بانک ها دریافت کردند حق الناس است و امکان اجرای عدالت، اعطای تسهیلات بانکی و پیگیری معوقات برای همه وجود دارد.

براساس گزارش دفترامام جمعه قم، در ابتدای این دیدار محسن صفدری دبیر شورای هماهنگی بانک های قم گزارشی از فعالیت های بانک های این استان ارائه کرد.

منبع: حوزه