با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
جدایی دین از اقتصاد، یا دین از سیاست؛ مسئله این است

جدایی دین از اقتصاد، یا دین از سیاست؛ مسئله این است

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال نهضت ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

 

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ صد و نوزدهمین نشست از سلسله نشست‌های ماهانه فرهنگ مهدوی، با حضور «حسن عباسی» با موضوع «جنگ ارزی و رویکرد آخرالزمانی یهودیت صهیونیستی» برگزار شد.

حسن عباسی در موضوع «جنگ ارزی و آخرالزّمان» با اشاره به گران شدن قیمت دلار، به سخن مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: ما به پولی قدرتمند احتیاج داریم. رهبر انقلاب در دیدار با فرماندهان سپاه در سال 1395 فرمودند: «اگر مسئولان و مردم بتوانند اقتصاد مقاومتی را به معنای واقعی محقق و کشور را از جادوی مالی و پولی دشمن خلاص کنند و ارزش و آقایی دلار را در زندگی اقتصادی بشکنند، کشورهای دگر را نیز نجات داده و برای آنها الگو خواهند شد.»

وی با بیان اینکه بین جنگ سخت و جنگ نرم (فرهنگی و فکری)، جنگ اقتصادی وجود دارد، اظهار کرد: مهم ترین جنگ اقتصادی جنگ بیکاری است. استراتژیست‌های جنگ اقتصادی در دنیا بر این نظر استوارند که برای از بین بردن یک کشور، کافی است پول این کشور را ضعیف کنید و از بین ببرید. از آنجایی که «ایران» در عرصه‌ی جنگ سخت قوی عمل می‌کند، دشمنان تصمیم گرفتند که ضعیف ترین قسمت ایران که همان پول اوست، بزنند. تصمیم گیران نظام مالی ایران غالباً فراورده‌های دانشگاه‌های خارج از مرزها و حاصل و نتایج دانش آنان نشخوار مطالب آنان است و نیروی انقلابی، نتوانسته است روش جدید و نوینی را برای نظام ما پیش بینی کند؛ بنابراین این مسأله به ضعف کشور بدل شده است.

* بانک، نقشه 3000 ساله یهودیان

عباسی با تأکید بر اینکه تکتیک استفاده و فهم پول در دست یهود و به ویژه صهیونیسم است، خاطرنشان کرد:در سال 95 مراجع بیش از 60 بار درباره ربوی بودن بانک‌های ایران هشدار دادند؛ امّا هرگز پاسخی از سوی مسئولان دریافت نکردند، چگونه در طی این چندین و چند قرن از خاخام‌ها، نظام ربوی به سرزمین اسلامی راه یافته است؟

رئیس اندیشکده «یقین» پس از این به بیان تاریخچه تشکیل بانک پرداخت و گفت: چگونه یهودیان در «ونیز» بر صندلی‌هایی می‌نشستند و به مردم ربا می‌دادند؟ به این میزهای مخصوص، «بانک» می‌گفتند، به تدریج با افزایش سرمایه یهودیان به ویژه خاندان «مدیچی»، میزها به ساختمان‌ها تبدیل می‌شود و آنگاه از شهر ونیز به «فلورانس» می‌روند و در سرتاسر اروپا شعبه‌های بانک ایجاد کردند و در نهایت خزانه دار پاپ شدند.

وی با اشاره به قدرت رسیدن آنها و پس از آن، روی دادن جنگ مذهبی به مدّت 30 سال در اروپا، اظهار کرد: آنان پس از این جنگ‌ها، خود را مسیحی جا زدند و پس از ایجاد نظام ربوی در جامعه مسیحیت، شروع به نفوذ در دین کردند و به جایی رسیدند که می‌توانستند در انتخاب پاپ دخالت کنند. نفوذ آنان به جایی می‌رسد که  دو نفر از نوادگان مدیچی یهودی، پاپ و پس از نفوذ به پاپ، به حاکمان ایتالیا مبدل می‌شوند. در همان زمان دستور می‌دهند که «ماکیاولی» کتابی درباره حاکمیت و سیاست جدا از دین بنویسند و بدین ترتیب ماکیاولیسم نیز ایجاد شد.

عباسی تمام این جریانات تاریخی را برای رسیدن به تز «جدایی دین از اقتصاد و معیشت» دانست و گفت: تئوری «جدایی دین از سیاست» برنامه آینده یهودیان برای تمامی سرزمین‌های اسلامی و دین مدار است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/