با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
جریمه دیرکرد بانک‌ها نوعی ربا است!

جریمه دیرکرد بانک‌ها نوعی ربا است!

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار با رئیس مجلس: مهمترین مشکل مردم گرانی و تورم است/ جریمه دیرکرد بانک‌ها نوعی ربا است 

مجلس – رئیس مجلس شورای اسلامی در دیداری که صبح امروز با آیت‌الله مکارم شیرازی داشت، به ارائه گزارشی از عملکرد مجلس هشتم در مدت ۴ سال پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با ابراز نگرانی از گرانی های اخیر گفت:

ه گزارش خبرآنلاین آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با ابراز نگرانی از گرانی های اخیر گفت: در حال حاضر مهمترین مشکل مردم گرانی و تورم موجود در جامعه است که باید با تعامل مجلس و دولت این معضل برطرف شود، البته فعالیت‌هایی نیز در این زمینه انجام شده است. وی در ادامه به مهریه زنان اشاره کرد و گفت: دین مبین اسلام همواره از مردم می‌خواهد تا به اصول و عقاید اسلامی پایبند بوده و در تمامی مراحل زندگی آن را به کار گیرند که یکی از این مراحل تعیین مهریه برای زنان است و باید این موضوع در چارچوب اسلام تعیین شود. آیت‌الله مکارم شیرازی یکی از موارد نگرانی مردم را که همه‌روزه به دفتر وی ابلاغ می‌شود، گرانی بیش از حد نان دانست و از مجلس خواست در جهت رفع موانع قانونی برای کاهش قیمت نان تلاش کند. این مرجع تقلید در ادامه به عملکرد بانک‌ها در سال‌های اخیر اشاره و فعالیت آنها در چارچوب موازین اسلامی را خواستار شد. وی در تشریح عملکرد بانک‌ها، جریمه دیرکرد برای افراد را خلاف موازین اسلامی عنوان کرد و آن را نوعی ربا دانست. آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان به عقود اسلامی و گسترش آن در بانک‌ها اشاره کرد و یادآور شد: باید در چارچوب موازین اسلامی تصمیماتی اتخاذ شود تا بانکداری اسلامی گسترش یافته و از رباخواری در آنها پرهیز شود، زیرا براساس آیات قرآن و روایات ائمه، رباخواری عملی زشت و مذموم است.

در ادامه گزیده ای از سخنان علی لاریجانی در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی به نقل از خانه ملت می آید:

  • مجلس هشتم عملکرد مثبتی داشت و پیش‌بینی می‌شود با اوضاع موجود و ترکیب نمایندگان و هیات رئیسه مجلس نهم از هر لحاظ کیفی‌تر و کارآمدتر باشد. در مدت مجلس هشتم در راستای حل مشکل کشاورزان مصوبه‌ای با عنوان بسته حمایتی از کشاورزان به تصویب رسید که مراحل عملیاتی آن در دولت طی شده است. در این مصوبه مطالعات کارشناسی انجام شده و در کمیسیون تلفیق تسهیلاتی به آن اختصاص یافته است.
  • در مجلس هشتم برای حمایت از کشاورزان و دامداران نرخ خرید تضمینی افزایش و برای آن منابعی اختصاص یافت.
  • با توجه با ترکیب هیات رئیسه و نمایندگان مردم در خانه ملت، مجلس هشتم از هر لحاظ کیفی‌تر و کارآمدتر خواهد بود.
  • در مجلس نهم 130 نفر فوق‌لیسانس، 38 نفر لیسانس و 101 نفر هم از مجلس هشتم به این مجلس راه یافتند.
  • کمیسیون کشاورزی در مجلس نهم کاراتر و کیفی‌تر خواهد بود و افراد به طور تخصصی در این کمیسیون جای گرفته‌اند.
  • برای تشکیل کمیسیون‌ها در مجلس نهم، تخصص و حرفه شغلی افراد مدنظر قرار داده شده است.
  • لاریجانی یکی از مهمترین کارهای انجام شده در مجلس هشتم درخصوص حوزه انتخابیه‌اش را صدور مجوز در انتشار اوراق مشارکت به شهرداری قم اعلام کرد و به بدهی دولت به آستان مقدسه حضرت معصومه (س) اشاره کرد و اظهار داشت: در مجلس هشتم تصمیماتی گرفته شد تا مشکل بدهی دولت به آستان مقدسه حضرت معصومه (س) با توافق انجام شود.
  • اختصاص بودجه به شهرهای قم و مشهد یکی دیگر از فعالیت‌های مجلس هشتم است. در مجلس هشتم به منظور رفاه حال زائرین بودجه متمرکزی به شهرهای قم و مشهد اختصاص یافت.
  • یکی از فعالیت‌های مجلس هشتم ارائه آب، برق و گاز رایگان به مساجد در جهت توسعه فرهنگ اسلامی بود که در این راستا در مجلس نهم نیز فعالیت‌هایی انجام خواهد شد.

منبع: خبر آنلاین