با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
حجت‌الاسلام رضوی: دغدغه‌ای در کشور برای بانکداری اسلامی نیست

حجت‌الاسلام رضوی: دغدغه‌ای در کشور برای بانکداری اسلامی نیست

حجت‌الاسلام سیدحسین رضوی پیش از ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه یاسوج با تبریک هفته بانکداری اسلامی اظهار کرد: در اسلام برای همه عرصه‌ها  از جمله در حوزه بانکداری اسلامی دستورالعمل‌هایی وجود دارد.

این استاد حوزه علمیه یاسوج افزود: روز دهم شهریور روز بانکداری اسلامی است و این هفته را به عنوان هفته بانکداری اسلامی نام‌گذاری کرده‌اند.

رضوی اضافه کرد: ربا یکی از موضوعاتی است که در اسلام نسبت به پرهیز از آن دستوراتی توسط پیامبر و ائمه اطهار داده شده است.

این استاد حوزه علمیه بیان کرد: ربا به اندازه در اسلام بر عدم توسل به آن تاکید شده و پیامبر آن را بدتر از زنا دانسته است.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور هنوز با بانکداری اسلامی و بدون ربا فاصله زیادی داریم، تصریح کرد: باید دولت و بانک مرکزی نسبت به اجرای بانکداری بدون ربا دغدغه بیشتری داشته باشند.

این کارشناس مسائل فرهنگی گفت: باید دید که در کشور روی بانکداری بدون ربا کار شده و آیا اصولا بانکداری بدون ربا محقق شده که جواب آن خیر است.

رضوی بیان کرد: در کشور نظریه‌های متفاوتی در زمینه بانکداری وجود دارد که راه حل اصلی و معقولانه می‌گوید که باید بانکداری ما بر پایه اسلام و به عنوان بانکداری بدون ربا باشد.

این استاد حوزه علمیه گفت: نقش مردم در بانکداری اسلامی بسیار مهم است و تا مردم نخواهند بانکداری اسلامی محقق نمی‌شود.

وی تبیین کرد: دولت باید با برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های مختلف بانکداری بدون ربا را در کشور عملیاتی کرده و فرهنگ‌سازی کند.

رضوی خاطرنشان کرد: اما اکنون چنین عزمی در کشور از سوی دولت و بانک مرکزی چندان به چشم نمی‌خورد.

این مسؤول با بیان اینکه در حال حاضر در کشور حدود 300 میلیون حساب بانکی وجود دارد به اهمیت بانکداری در کشور اشاره کرد و چنین توضیح داد: به ازای هر نفر در کشور چهار حساب بانکی وجود دارد که باید بانکداری بدون ربا را سرلوحه همه فعالیت‌های بانکی در کشور کنیم.

منبع: خبرگزرای فارس