با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
در کشور ما اسم ربا را به مضاربه تغییر دادند

در کشور ما اسم ربا را به مضاربه تغییر دادند

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش جنبش مردمی ممانعت از جنگ با خدا به نقل از ایسنا؛  استاد حوزه علمیه تاکید کرد: بهتر است قبل از غرب، اسلام را احیا کرده و علمی بودن آنرا کشف کنیم.    

به گزارش ایسنا، منطقه مرکزی، آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی در مراسم گرامیداشت مقام معلم که به همت دانشگاه جامع علمی کاربردی استان مرکزی برگزار شد، افزود: کسی که کشف کرده که در چه عصری قرار دارد در مقابل شبهات دچار لغزش نمی‌شود . ریشه لغزش‌ها زمان نشناسی است.

وی با بیان اینکه زمان ما زمان خروج از خرافات و درخشان شدن علم است، افزود: بسیاری مسائل و مشکلات در عصر ما حل شد، اما مسئله دین منسوخ را ما مسلمانان حل نکردیم. در جنگ های صلیبی ادیان یهود و نصاری منسوخ شده و دوباره به قدرت رسیدند و اسلام را مهار و عثمانی را تجزیه کردند، همچنین کشورهای اسلامی را به کشورهای خرد تبدیل کرده و حکام دست نشانده خود را مستولی کردند.

حائری شیرازی اظهار کرد: بزرگان یهود و نصاری امپراطوری بزرگی را در عالم تشکیل داده بودند و مسلمانان در واقع با کوه یخی روبرو بودند تا اینکه با آمدن علم این مشکل حل شد و کوه یخی را که در طول جنگ‌ها نتوانستیم مهار کنیم، ذوب و از صحنه حذف کرد.  

وی ادامه داد: عصر ما عصری است که بشر توانسته یک امپراطوری بزرگ را ذوب و حذف کند. علم همانند خورشید عمل کرد و یخ‌های مسیحیت و یهودیت انحرافی را ذوب کرد.

حائری بیان کرد: باید دید که علم چه بر سر یهودیت و مسیحیت آورد؛ اینها در فعالیت‌های اجتماعی عالم نقشی نداشتند و یک کلمه از تورات به عنوان مطلب علمی در دانشگاه‌ها استفاده نمی‌شود، حکومت‌ها کاری به انجیل و تورات ندارند. علم مشت آنها را باز کرد، آنها دین منسوخ و تحریف شده‌ای را به همه عالم تحمیل می‌کردند، اما علم آمد و آنها را از حوزه اجرا حذف کرد یعنی هیچ وزارتخانه‌ای احکام خود را از کلیسا نمی‌گیرد و این موضوع تشریفاتی و کلیشه شد.

وی تصریح کرد: علم توانست یهودیت و مسیحیت را در حصر خانگی قرار دهد و مشت آنها را باز کرد در صورتیکه ما مسلمانان در مدت 300 سال نتوانستیم مسحیت و یهودیت انحرافی را کنار بزنیم.

وی با بیان اینکه کار علم خوب بوده اما هنوز به اتمام نرسیده است، گفت: با این اتفاقات تکالیف بر عهده علم قرار گرفت تا خلاء ناشی از نبود این دین‌ها را پر کند. از این رو علم، علوم انسانی را خلق کرد و با این علوم مدیریت جهانی را بر عهده گرفت. در حال حاضر مدیریت عالم به دست علم است نه دین.

این استاد حوزه در ادامه با اشاره به مثال‌هایی برگرفته از قوانین علوم انسانی گفت: جنگ با معلول شکست خورده است و فایده‌ای ندارد چراکه علت کار خودش را می‌کند. به عنوان مثال زندانی کردن دزد مسئله دزدی را حل نمی‌کند بلکه شرایط باید عوض شود چراکه در واقع برخورد به این شکل با دزد برخورد با معلول‌هاست. در این قانون اعدام کردن قاتل را غلط تلقی کردند و گفتند قاتل به دلیل شرایطی مرتکب قتل می‌شود. در واقع علم مردم را از دین انحرافی و کلیسا آزاد کرد اما به علوم انسانی مربوط کرد.

وی تصریح کرد: علم نه تنها اشتباهات دیگران را یافته و مچ‌گیری کرد و یهود و نصاری را کنار زد بلکه از خصوصیات علم این است که هرجا اشتباه کند بازمی‌گردد و به آنچه که دارد متعصب نیست. علم خودش را تغییر خواهد داد.

حائری گفت: علم در آینده به همان دلیل که مسیحیت و یهودیت را حذف کرد اسلام را از زیر خاک بیرون می‌آورد و من این نگرانی را دارم که به جای اینکه اسلام به وسیله اهل خودش شناسایی شود به وسیله غیرمسلمانان کشف شود و آنها اسلام را زنده کرده و بزرگترین شاهد اسلام باشند. قرآن کریم وعده داده است که در آینده‌ای نزدیک علم اسلام را از انزوا خارج می‌کند و اسلام بدون خرافات را به کرسی می‌نشاند.

وی در ادامه اظهار کرد: ربا امروز به عنوان فرمان ماشین اقتصاد، رکن اقتصاد را گرفته و کسی نیز جرئت ندارد آنرا کنار بگذارد. در کشور ما نیز اسم ربا را به مضاربه تغییر دادند، اما بهره همان است و روش‌ها همان. این همه قضایا نیست علم می‌آید و بهره را برمی‌دارد و اثبات می کند که بهره یک جریان غیرعلمی است، همانطور که یک نخبه جوان آلمانی با محاسبات ریاضی خط بطلان بر روی ربا کشید و گفت ربا علمی نیست.

حائری شیرازی گفت: علم بشریت را از ربا نجات خواهد داد. پول در اقتصاد همانند خون در بدن انسان است و هیچ عملیاتی در بدن بدون خون انجام نمی‌شود، بیماری خونی را نیز نمی‌توان علاج کرد و فقط مهار می‌شود.

وی ادامه داد: علم علیه کلیسا به دلیل حرف ناواردش کودتا کرد اما علم احکام اسلام را می‌پذیرد و احکام اسلامی ما 100درصد علمی است چراکه مطلبی خلاف علم ندارد. علوم انسانی علمی نیست بلکه نظریه است به همین دلیل مطالب علوم انسانی را باید نقل قول کرد چون هنوز علمی نشده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت علم گفت: حتی لائیک‌ها انسان‌های بدی نبودند و با برداشتن خرافات و جایگزینی علوم انسانی به بشریت خدمت کردند.

استاد حوزه بیان کرد: زمان ما زمانی است که دانش می‌آید و اسلام را از غربت نجات می‌دهد، اما ما مسلمانان این کار را نکرده‌ایم. به عنوان مثال 1400 سال است که در سوره یوسف(ع) می‌خوانیم که گندم را در روز مصرف بکوبید اما ما این کار را نکردیم. علم این کار را خواهد کرد و به نام علم هم ثبت می‌شود، بعد ما می‌گوییم که قرآن ما این موضوع را گفته بود، اما آن موقع دیگر این سخن خریدار نخواهد داشت چراکه زودتر آنرا بیان نکردیم.

وی افزود: باید احکام اسلامی را ضمیمه این حکم‌ها کرده و به دنیا عرضه کنیم و بگوییم آنچه شما در علوم انسانی انجام دادید علمی نبود چون نتیجه کاربردی نداشت. جریمه زندان برای دزد هیچ دردی را دوا نکرد و مشکل دزدی ریشه‌کن نشد بلکه امپراطورها و مافیا را ایجاد کرد چون جریمه زندان برای دزد بازدارنده نیست.

حائری شیرازی گفت: اسلام در آینده به دانشگاه‌ها می‌گوید جرم باید جریمه بازدارنده داشته باشد و این سخن علمی است چراکه فرد حین ارتکاب جرم سود و زیان ارتکاب به آنرا در ذهنش می‌سنجد و جرم از ذهنش پاک می‌شود. این اتفاق را در قوانین راهنمایی و رانندگی نیز شاهد بودیم چراکه جریمه ها بازدارنده نبوده است. روزی خواهد رسید که اساتید از جریمه قطع دست دزد با سربلندی دفاع می‌کنند چراکه دزدی جریمه بسیار بازدارنده نیاز دارد تا ریشه کن شود.

وی بیان کرد: علم اشکالات خود را رفع کرد و این یعنی کاربردی کردن علم. علم به تنهایی و فقط با فن و هنر نمی‌تواند تولیدی و خروجی داشته باشد بلکه باید زمینه ها و مکان را برای آن فراهم کرد. اگر به هر فارغ‌التحصیل دانشگاه علمی کاربردی آب و زمین داده شود این مکان را می‌تواند به کارگاه تبدیل کرده و اشتغالزایی کند.

این استاد حوزه ادامه داد: اگر هرکسی کمی زمین در اختیار داشته باشد می‌تواند حداقل نیازهای خود را با تولید رفع کند. امید است در شهر اراک نیز این مسئله حل شود چراکه اگر فضای سبز بیشتری وجود داشته باشد باران بهتری نیز خواهیم داشت. قبول کنید که آلودگی هوا به دلیل وارونگی هوا نیست، کسانی که این سخن را می‌گویند درخت را نشناخته‌اند چراکه درخت به وجود آوردنده و ذخیره کننده آب و هوا و حافظ خاک است.

وی با بیان اینکه تاسیس دانشگاه علمی کاربردی لازم است اما کافی نیست و باید دید چرا مردم مولد نیستند، افزود: ابزار مولد بودن فراهم کردن مکان و زمین است.  

منبع: خبرگزاری ایسنا