با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
دلار آمریکا در سال ۲۰۱۷ سقوط خواهد کرد

دلار آمریکا در سال ۲۰۱۷ سقوط خواهد کرد

نماینده پارلمان روسیه:

دلار آمریکا در سال ۲۰۱۷ سقوط خواهد کرد

میخائیل دگتیاروف بر این باور است که آمریکا با افزایش مداوم سقف بدهی های خود در حال انجام یک سرمایه گذاری کلاهبردارانه است.

اقتصاد امریکابه گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی واشنگتن تایمز  نوشت، میخائیل دگتیاروف نماینده پارلمان روسیه ضمن پیش بینی سقوط دلار تا سال 2017 در صورت ادامه افزایش سقف بدهی های آمریکا، این رفتار آمریکا را به کلاهبرداری پونزی تشبیه کرد.

ترفند پونزی (Ponzi scheme) یک عملیات سرمایه‌گذاری کلاهبردارانه است. در این ترفند به سرمایه‌گذاران سودهایی برگردانده می‌شود که از بهره‌های متعارف به‌طرزی غیر عادی بالاترند. البته این سود از پول سرمایه‌گذاران بعدی تأمین می‌شود و شرکت یا فرد دریافت‌کنندهٔ سرمایه نیازی به انجام کار اقتصادی با پول دریافتی ندارد.

البته این که دولت ,آمریکا, از طریق فروش اوراق قرضه جدید،‌ سود ,اوراق قرضه, قدیمی خود را می پردازد امری پوشیده نیست. اوباما ماه گذشته در مواجهه با مخالفت نمایندگان کنگره با افزایش میزان سقف بدهی ها تهدید کرد که اگر دولت آمریکا تا تاریخ 17 اکتبر( 25 مهر) نتواند اعتبار دریافت وام خود را افزایش دهد شروع به کوتاهی در پرداخت بدهی‌هایش برای نخستین بار در تاریخ آمریکا می‌کند.

میخائیل دگتیاروف پیش بینی کرد که اگر دولت آمریکا به این  کلاهبرداری ادامه دهد، دلار تا سال 2017 سقوط خواهد کرد. در این نوع  کلاهبرداری از آنجایی که سیستم به یک جریان مداوم از سرمایه‌گذاری‌ها نیاز دارد تا سودهای بالاتر را بپردازد، زمانی که سرمایه‌گذاری کند شود، سیستم زیر وزن خودش شروع به فروپاشی خواهد کرد. چنان بحران‌هایی در امکان نقد شدن اغلب باعث وحشت عمومی می‌شوند چراکه افراد بیشتری شروع به درخواست پول خود می‌کنند.

میخائیل دگتیاروف پیش بینی کرد که اگر دولت آمریکا به کلاهبرداری پونزی ادامه دهد، دلار تا سال 2017 سقوط خواهد کرد .در این نوع کلاهبرداری از آنجایی که سیستم به یک جریان مداوم از سرمایه‌گذاری‌ها نیاز دارد تا سودهای بالاتر را بپردازد، زمانی که سرمایه‌گذاری کند شود، سیستم زیر وزن خودش شروع به فروپاشی خواهد کرد.

هر چند در نگاه اول ممکن است این گونه به نظر برسد که فدرال رزرو به راحتی می تواند با ادامه برنامه خرید اوراق قرضه، که پس از بحران مالی 2008 در پیش گرفت، با چاپ پول به دولت کمک کند تا سود اوراق قرضه خود را بپردازد، اما تداوم این روال و زیاده روی در خلق پول توسط فدرال رزرو می تواند باعث ایجاد تورم در اقتصاد آمریکا شود. در واقع فدرال رزرو تا زمانی می تواند بدون ایجاد تورم خلق پول کند، که اقتصادهای دنیا اقدام به افزایش ذخیره های دلاری خود کنند.

در صورت عدم ظرفیت اقتصادهای دنیا برای افزایش ذخایر دلاری خود یا عدم رغبت آن ها به خاطر ترس از امکان سقوط دلار، خلق پول توسط فدرال رزرو باعث افزایش تورم آمریکا و در نتیجه هجوم سرمایه ها برای تبدیل از دلار به دیگر ارزها برای حفظ ارزش خواهد شد. این مساله به نوبه خود می تواند باعث تشدید بحران بی ارزش شدن ,دلار, و در نهایت سقوط آن شود.

به عبارت دیگر اختلاف بین کنگره و ,کاخ سفید, در موافقت یا مخالفت با افزایش سقف بدهی های آمریکا تنها یک جنگ زرگری برای انحراف افکار عمومی جهان از واقعیت بحران اقتصاد آمریکا است. عدم افزایش سقف بدهی های آمریکا باعث عدم توانایی دولت در پرداخت سود اوراق قرضه از محل فروش اوراق قرضه جدید خواهد شد و این امر باعث بی اعتمادی به اوراق قرضه آمریکا و هجوم کشورها برای تبدیل آن به ارزهای دیگر یا فلزات گران بها و در نتیجه سقوط دلار خواهد شد.

از طرفی موافقت کنگره با افزایش سقف بدهی ها نیز هر چند باعث به تاخیر افتادن سقوط دلار تا زمان اشباع ظرفیت اقتصادهای جهانی در جذب دلار به عنوان سرمایه می شود، اما به علت افزایش میزان بدهی ها و پول خلق شده توسط فدرال رزرو باعث شدت یافتن آثار حاصل از سقوط ارزش دلار در زمان وقوع این پدیده خواهد شد.

نماینده پارلمان ,روسیه, با بیان این که بیشترین آسیب را در زمان سقوط دلار کشورهایی خواهند دید که وابستگی خود را به دلار کاهش نداده اند، خواستار وضع قانونی در روسیه شد که بر طبق آن نگهداری دلار در حساب های شهروندان روسیه و همچنین نقل و انتقالات دلاری توسط بانک های داخلی روسیه ممنوع شود.

منبع: خبرگذاری فارس