با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
دکترحسن عباسی: باید مردم را نسبت به منحط بودن سیستم فعلی بانکی هشیار کنیم

دکترحسن عباسی: باید مردم را نسبت به منحط بودن سیستم فعلی بانکی هشیار کنیم

کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به اینکه باید مردم را نسبت به منحط بودن سیستم فعلی بانک و بورس جهان، هشیار کنیم، گفت: دانشجویان مواظب لایه‌های مخفی ربا در زندگی خود باشند.

دکتر حسن عباسی در نشست سیاسی با موضوع «بررسی نظام بانکداری ایران، اسلام به کام لیبرالیسم» در دانشکده علوم قرآنی قم، با بیان این که یکی از مؤلفه های کلیدی انسان مسلمان، انقلابی بودن است، اظهار داشت: مسلمانی که انقلابی نباشد، انسانی تهی و بی خاصیت است.
 
وی با تأکید بر این مطلب که لازمه شکست طاغوت جهانی، انقلابی بودن است، گفت: امام خمینی(ره)، شهید مطهری و دیگر علما تأکید داشتند که ما عالم زیاد داشته ایم اما مصلح اجتماعی نداشته ایم؛ رهبر معظم انقلاب نیز همیشه بر انقلابی بودن تأکید دارند.
 
 
کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: اسلام باید به زندگی ما مدل معیشتی بدهد؛ مهمترین زاویه نگاه ما در آینده باید بازتولید مدل معیشتی اسلامی باشد؛ مسأله اصلی امروز در جدایی اقتصاد از دین است؛ چالش غربی جدایی دین از سیاست نبود بلکه جدایی اقتصاد از دین بود.
 
وی ادامه داد: خطرناک ترین پروژه جدا کردن دین از معیشت است؛ متأسفانه دروسی که در دانشگاه ها و در رشته های اقتصادی تدریس می شود، کاملا غربی و ضد دین است؛ برخی از مراجع تقلید با صراحت بیان کرده اند که به مشکلات عدیده این سیستم معترض هستند، اما کسی اهمیت نمی دهد.
 
کارشناس مسائل استراتژیک افزود: نهادهای غربی که حاصل جدایی  معیشت از دین است را وارد کشور کرده ایم و در کنار آن ها نهادهایی برای رفع مشکلات دینی آن ها قرار داده ایم؛ چرا به این که اصل این سیستم ضد اسلام و ضد دین است، توجه نمی شود.
 
وی تصریح کرد: بررسی ها نشان می دهد که غربی ها ابتدا دین را از سیاست جدا کردند و بعد مشکلات اقتصادی را پیش کشیدند؛ تشکیل تمدن نوین اسلامی بالغ بر 200 انقلاب ماهوی نیاز دارد که انقلاب 1357 فقط یک نمونه از آن انقلاب ها است.
 
عباسی خاطرنشان شد: غرب نیز حدود 200 انقلاب انجام داد تا به تمدن امروز رسیده است؛ انقلاب جنسی غرب مهمترین انقلاب فرهنگی ایالات متحده به شمار می رود؛ با این انقلاب ها سیستم قبلی را واژگون کرده و سیستم جدید را ساختند.
 
وی اظهار داشت: انقلاب فرهنگی، علمی، اجتماعی، صنعتی و تمامی زمینه ها نیازمند انقلاب است؛ این انقلاب ها باید در 3 یا 4 دهه آینده انجام شود تا این سیستم تغییر کند و ما نیز باید نهایت تلاش و صبر را داشته باشیم تا به نتیجه برسیم.
 
کارشناس مسائل سیاسی ابراز کرد: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کرده اند که مبنای علوم انسانی غربی، غیر توحیدی است و باید علوم انسانی، اسلامی شود؛ با بررسی های متعدد در 20 رشته درسی مشخص شده که علوم انسانی غربی از تثلیث نشأت گرفته است.
 
وی به نظریات برخی اندیشمندان سیاسی غربی اشاره کرد و گفت: هگل خودش می گوید که ساختار تز، آنتی تز و سنتز را از پدر، پسر و روح القدس گرفته است؛ عمده نظریه های فلسفی و جامع شناختی کاملا تثلیثی است؛ زیست شناسان داروین نوین نیز معتقد به تثلیث هستند.
 
کارشناس مسائل استراتژیک گفت: با معرفت غیر توحیدی نمی شود که یک جامعه توحیدی ساخت و علوم انسانی امروز با مبانی اسلامی در مغایرت است؛ جمهوری اسلامی ایران باید یک انقلاب توحیدی انجام دهد تا بتواند علم توحیدی تولید کند.
 
وی تصریح کرد: مشکل ایران در رفت و آمد افراد و دولت ها نیست، بلکه ما باید برای یک انقلاب آماده شویم؛ تمدن غرب 10 انقلاب مالی انجام داده است تا امروز به این قدرت اقتصادی رسیده است.
 
به گزارش رسا، عباسی خاطرنشان کرد: نقطه آغاز ربا از یهودی ها شروع شد که بر روی نیمکت خاصی می نشستند و به مردم ربا می دادند که این نیمکت، بانکو نام داشت که همان بانک امروز است؛ پس از بهبود وضعیت اقتصادی یهودی ها ساختمانی به نام بانکو ساختند و با این ربا به قدری ثروتمند شدند که نفوذ بالایی در حکومت پیدا کردند.
 
وی در ادامه گفت: انقلاب دوم مالی زمانی بود که ایتالیا قصد جنگ داشت و اوراقی با عنوان اوراق قرضه به فروش رساند؛ امروزه نیز شاهد هستیم که ایران به کسانی که اوراق مشارکت خریداری کنند، سود می دهد.
 
کارشناس مسائل سیاسی افزود: در انقلاب سوم، کارخانه ای به هزار سهم تقسیم شد و سهم ها را به فروش رساند و از سود آن توانست یک کمپانی تأسیس کند؛ برخی که از خرید سهام ها پشیمان شده بودند و پول خود را می خواستند، سهم خود را در مغازه ای در نزدیکی همان کارخانه خرید و فروش می کردند که آن مغازه، همان بورس امروزی را تشکیل داد؛ بورس بازها در غرب به قمار باز معروف هستند.
 
وی درباره تشکیل گلدکوئست ابراز کرد: فردی به نام پونز، گلدکوئست را تشکیل داد؛ اخیرا نیز فردی به نام میداف بدون جابه جایی حتی یک برگه سهام، میلیاردها دلار سود برد و متواری شد؛ با هر انقلاب در غرب، یک نهاد شیطانی تشکیل می شد.
 
کارشناس مسائل استراتژیک اظهار داشت: افراد انقلاب کننده در غرب یکی از یکی منحط تر هستند و نمی شود از انقلاب افرادی منحط، نهادی درست شود که بتوان بر اساس آن ها در کشورهای اسلامی برنامه ریزی کرد.
 
وی درباره مؤسسات بیمه گفت: بیمه در شمال اسکاتلند شکل گرفت که انقلاب چهارم مالی است؛ گردش مالی بیمه امروزه با گردش مالی کشور برابر است و این به مراتب از بانک ها خطرناک تر است؛ شرکت بیمه تنها ضرر و زیان را جبران می کند.
 
عباسی ادامه داد: انقلاب تأمین اجتماعی انقلاب پنچم بود؛ اساس و زیربنای این نهادها سیستم کشور را فلج می کند؛ امروزه بدهی را خرید و فروش می کنند که خریداران این بدهی ها به شرخر معروف هستند و اخیرا نیز در ایران صحبت هایی درباره تشکیل بازار بدهی شده است.
 
وی به بدهی های جهان اشاره کرد و ابراز کرد: اقتصاد دنیا در حال فروپاشی است و حدود 13 تریلیون دلار جهان بدهی دارد؛ در هر سال 3 تا 3و نیم تریلیون دلار به این بدهی افزوده می شود؛ تمامی کشورهایی که الگوی غربی را پیش گرفته اند، اقتصادشان در حال فروپاشی است و امکان جنگ جهانی وجود دارد.
 
کارشناس مسائل سیاسی افزود: امروزه بدهی های آمریکا به صورت اوراق در وال استریت به فروش می رسد و کشورها با این تصور که بعد از بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا، این اوراق برای آن ها سودآور و قابل نقد خواهد بود، اقدام به خرید اوراق بدهی آمریکا می کنند.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه اخیرا در تهران نیز یکی از این اوراق به فروش رسیده بود که اسم آن را تسویه حساب گذاشته اند؛ برخی از مسؤولان پس از خرید این اوراق آمریکایی اظهار کرده اند که احتمال دارد این اوراق نقد نشود.
 
کارشناس مسائل استراتژیک به پول های بدون پشتوانه اشاره و ابراز کرد: فیات به معنای پول بدون پشتوانه است و امروزه تمام پول هایی که چاپ می شود، هیچ پشتوانه ای ندارد؛ چرا که برای چاپ هر یک دلار یا هر یک ریال، باید مقدار طلایی یا فلز با ارزش وجود داشته باشد.
 
وی درباره نقدینگی بسیار بالای ایران گفت: به ازای این نقدینگی هزار میلیاردی که نزد مردم است، باید چند میلیارد تن طلا می داشتیم؛ چرا باید به این گونه باشد که با هر اتفاقی، ارزش پول ها بالا و پایین شود؛ مگر می شود که واحد اندازه گیری خود به خود جابه جا شود.
 
عباسی ادامه داد: جنگ های ارزی روند شکل گیری بحران های بعدی جهان است؛ جنگ جدید، جنگ پول ها است؛ 45 درصد اقتصاد چین در سال گذشته شکست خورده است؛ چین از سال 2016 به سمت تجارت داخلی رفته و دیگر تجارت خارجی را محدود کرده است.
 
وی افزود: بیشتر کشورهایی که درگیر جنگ ارزی شده اند، شکست خورده اند و اقتصادشان دگرگون شده است؛ ماهاتیر محمد در مالزی تنها کسی بود که توانست با تدابیر ویژه پیروز این جنگ شود؛ اگر ایران وارد جنگ ارزی شود، در 24 ساعت سقوط می کند.
 
کارشناس مسائل سیاسی اظهار داشت: امنیت امروز برای ما فراهم شده که جوانان ما در سوریه می جنگند؛ اما در جنگ ارزها و جنگ نیمه سخت پای ما می لنگد و رهبر معظم انقلاب هشدار می دهند که مراقب جنگ ارزی باشید.
 
وی به توضیحاتی درباره «یو تارن» پرداخت و گفت: در سال 1387 که اوباما بر روی کار آمد، سیاست دو حزبی جمهوری خواه و دموکرات، سیاستی را علیه ایران به کار گرفتند که با ایران برخورد سخت شود تا ایران تسلیم شود و حاصل آن همان یو تارن به معنای دوربرگردان است.
 
کارشناس مسائل استراتژیک ابراز کرد: در این گزارش آمده است که باید یک یوتارن علیه نظام مالی ایران تصویب شود؛ اگر ایران با کشوری با یورو معامله کند، این یورو باید به دلار بازگردانی شود؛ این تحریم نوعی دوربرگردان و محاصره مالی است.
 
وی اظهار داشت: اگر یو تارن برداشته شود، ما می توانیم با دنیا معامله کنیم و تنها مشکلی که کشوری به سمت معامله با ایران نمی آید، یو تارن است؛ در مذاکرات نیز حرفی از یو تارن زده نشد؛ ایران تحریم نیست اما کسی اجازه معامله با ایران را با توجه به یو تارن ندارد.
 
دکتر عباسی تصریح کرد: دانشجوهای اقتصاد با این جمله که دست نامرئی بازار در عرضه و تقاضا همان دست ربوبیت است به خوبی آشنا هستند؛ این جمله برگرفته از اقتصاد آدام اسمیت است و این معضلی است که رهبر معظم انقلاب به مقابله با اقتصاد آدام اسمیتی تأکید دارند.
 
وی افزود: شرکت ها و کارخانه ها با تبلیغاتی که می کنند، نوعی تقاضا ایجاد می کنند که برای خرید این اجناس، نیاز به پول است و خود این شرکت ها پول را کنترل می کنند؛ از سوی دیگر نیز عرضه را کنترل می کنند؛ این در حالی است که جان لاک می گوید که بازار، خداست و دست خدا عرضه و تقاضا را مدیریت می کند.
 
کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: در جنبش وال استریت شاهد هستیم که معترضان تابلوهایی با عنوان گرید در دست دارند؛ گرید یعنی حرث، طمع و ولع که بسیاری از شهرهای آمریکایی اخیرا درباره این رذایل اعتراض می کنند؛ در واقع گرید همان مصرف گرایی است.
 
وی ادامه داد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که رزق را بسط می دهد؛ مبنای معیشت مسلمانان رزق است؛ رزقی که به ما رسید را می توانیم بفروشیم و به عبارتی، اقتصاد قرآنی، فروش محور است؛ ما باید به دنبال تحقق اقتصاد قرآن پایه و تشکیل زندگی برکت مبنا باشیم.
 
کارشناس مسائل استراتژیک افزود: در مقابل اقتصاد قرآنی، اقتصاد لیبرالی، خرید محور است؛ وام هایی که به مردم داده می شود، زمینه های ربا را فراهم می کند، چرا که مردم را بدهکار می کند؛ تمامی مردم امروز به نحوی بدهکار و وام دار هستند و با کوچگترین تأخیری در بازپرداخت وام، جریمه دیرکرد گرفته می شود.
 
وی تأکید کرد: مسلمانان باید تمام تلاش خود را بکنند تا زندگی را بدون وام آغاز کنند؛ اگر چه سخت است اما از آلوده شدن مال و درآمد به حرام و ربا بهتر است؛ اخیرا نیز کمپینی با عنوان زندگی بدون وام تشکیل شده که همه می توانند به آن بپیوندند.
 
عباسی در بخش دیگر به انفاق توصیه کرد و گفت: اگر انفاق در جامعه شیوع پیدا کند، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد؛ خداوند متعال به کسی که انفاق می کند، 700 برابر به او می دهد؛ چرا به قرآن کریم و فرموده های خداوند متعال اعتقاد نداریم اما به حرف های غربی ها اعتماد می کنیم.
 
وی به عدم پرداخت زکات از سوی بخش زیادی از مردم اشاره و ابراز کرد: مسلمانی که زکات مالش را پرداخت نکند، هیچ یک از اعمالش درست نیست؛ در واقع می توان گفت که متأسفانه با وجود چنین رفتارهایی از سوی مسلمانان، امروزه با خشکسالی و سیل های متعدد روبه رو هستیم.
 
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: به جای آن که پول هایمان را با پرداخت خمس و زکات، متبرک کنیم، با گرفتن وام در صدد متورم کردن ثروت خود هستند؛ تمام این مشکلات به این دلیل است که اقتصاد و معیشت ما خرید محور شده است.
 
وی اظهار داشت: با تکثر گرایی هیچ گاه اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود؛ غربی ها به این نتیجه رسیده اند که تکاثر غلط است و به بن بست رسیده اند، از همین جهت در مجتمع های مسکونی فقط یک یا دو ماشین لباس شویی برای استفاده عموم قرار داده می شود.
 
کارشناس مسائل استراتژیک افزود: یکی از تأثیرات منفی خرید محوری و تکثرگرایی، سن بالای ازدواج و تزلزل خانواده است؛ ما به عنوان یک مسلمان باید از هر چه داریم انفاق کنیم؛ در قرآن کریم بر انفاق آن چه که دوست داریم تأکید شده است؛ این سیستم لیبرالی باید شکسته شود.
 
وی تصریح کرد: متأسفانه برخی مدیران رسما از پشت تریبون ابراز می کنند که لیبرالیسم خوب است؛ مشکل امام خمینی(ره) با بازرگان و منتظری دقیقا بر روی همین مسأله بود و می فرمودند که می ترسم این افراد بعد از من، کشور را به لیبرالیست ها بسپارند.
 
عباسی به برخی اقدامات دولت قبل در زمینه اقتصاد لیبرالی اشاره کرد و گفت: دولت پیش نیز گوشش بدهکار این هشدارها نبود و بارها تذکر دایدم که بنیان اقتصاد لیبرالیستی، غلط و ضد دین است.
 
وی اظهار داشت: غربی ها مردم را از سر سفره به مبارزه با خدا می شورانند؛ من اصلاح طلب و اصولگرا نمی شناسم اما مسؤولان باید در زندگی شخصی و عمومی دین دار باشند؛ من روز گذشته، امروز و فردا دادگاه دارم؛ با بن مایه لیبرالی و با احکام اسلامی می خواهند من را محاکمه کنند.
 
کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: برخی به اسم اسلام و جمهوری اسلامی و به کام لیبرالیسم کار می کنند و زمانی که این برنامه های لیبرالی شکست می خورد، آن را به اسلام ربط می دهند؛ پیاده کردن اسلام برای برخی افراد مهم نیست و دغدغه اسلام ندارند.
 
وی افزود: این افرادی که در فرهنگستان ادب به دنبال برگرداندن کلمات خارجی به فارسی هستند، اگر راست می گویند برای بانک یک واژه فارسی انتخاب کنند؛ واژه بانک معنایی جز ربا ندارد؛ اگر می شود که شراب را در اسلام حلال کرد، بانک هم حلال می شود.
 
 عباسی در پاسخ به این پرسش که چرا رهبر معظم انقلاب با افرادی که داعیه اقتصاد لیبرالیستی هستند، برخورد قاطع نمی کنند، گفت: سیاست رهبر معظم انقلاب جذب حداکثری و دفع حداقلی است؛ ایشان در بعضی مواضع مثل جریان موشکی، با قاطعیت برخورد می کنند.
 
کارشناس مسائل استراتژیک ابراز کرد: باید توجه داشت که اصل، تفکر لیبرالی است و افراد لیبرالی مهم نیستند؛ رهبر معظم انقلاب معتقدند که اساس تفکر آدام اسمیت باید به چالش کشیده شود و بنیان های لیبرالیستی باید برای جامعه بیان شود تا پس از روشنگری، مردم خودشان این انگاره های منحط را رها کنند؛ اگر هم تا امروز مواضع رهبر معظم انقلاب تبیین نشده، مقصرش ما هستیم.
 

1-(2).jpg2.jpg3.jpg4.jpg7.jpg8.jpg9.jpg10.jpg11.jpg12.jpg13.jpg14.jpg

دانلود صوت این جلسه را از اینجا دانلود کنید

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان بسیج دانشجویی