با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
رئیس کل دادگستری استان تهران: اثبات نزول‌خواری سخت است!

رئیس کل دادگستری استان تهران: اثبات نزول‌خواری سخت است!

به گزارش خبرنگار قضایی فارس، غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در برنامه پایش شب گذشته در شبکه یک سیما گفت: به مردم می‌گویم که ما باید به این موضوع اذعان کنیم که زندان جای افراد بزهکار است نه بدهکار.

وی تصریح کرد: زندان برای بزهکاران، سارقان، اراذل و اوباش است که امنیت جامعه را به خطر انداخته‌اند که سیاست قوه قضاییه هم برخورد با این افراد است.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: ما از مردم سوال می‌کنیم آیا زندانی کردن بدهکار برای مردم پول می‌شود؟ اگر بدهکاری به زندان برود برای فرد طلبکار پول می‌شود؟

اسماعیلی گفت: ما در ارتباط با بدهکاران سیاستمان این است که بدهکارانی که معلوم باشد پول دارند و اموالی برای انها متصور باشند را فرض بر تمکن می‌گیریم و به زندان می‌فرستیم تا پول مردم را بدهند.

وی افزود: اما تذکر ما و توصیه ما به مردم این است که مردم باید در تنظیم قرارداد‌ها و اخذ تضمین‌های لازم تمام توجه خود را داشته باشند تا بعد از نوشته شدن قرارداد افراد دچار مشکل نشوند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه مردم می‌گویند فرد بدهکار را بازداشت کنید تا مجبور شود پولش را بدهد موضوع صحیحی نیست.

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: اگر فردی برای فرار از دادن بدهی خود معامله به قصد فرار از دین کند ما مال را توقیف کرده و برای فرد حتی مجازات حبس هم در نظر گرفته می‌شود.

وی درباره نزول خواری نیز گفت: ما قانون درباره برخورد با نزول خواری داریم اما اثبات نزول خواری سخت و ناممکن است.

اسماعیلی گفت: ما نمی‌گوییم امکان ندارد که بتوان به این موضوعات رسیدگی کرد چه بسا همین امروز هستند زندانیانی که به خاطر نزول خواری به زندان رفته اند.

منبع: فارس