با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
ربای کلان و بدهی

ربای کلان و بدهی

گفته می‌شود عیسی(ع) که نماد عطوفت و مهربانی در بین انبیاء است، یک‌جا بیش از حد عصبانی شده و برخوردی بسیار خشن انجام داد؛ در مقابل رباخوارانی که معبد سلیمان را به فساد ربا کشانده بودند. پیش از او اتفاقاً، همین رباخواران بودند که با سلیمان نبی(ع) نیز مواجهه صورت داده و در مقابل استقرار مُلک سلیمان با آن همه قدرت و جاه مقاومت می‌کردند. جالب آن‌که این‌گونه از «ربا»، در مقابل آن‌چه اکنون در نظام استعماری پولی جهانی به وقوع پیوسته، تنها مدلی ساده و محدود بوده است! اما وضعیت «ربا» در حال حاضر بسیار پیچیده‌تر از گذشته است.

امروزه، به دلیل پیچیدگی نظام مالی جهانی در استعمار فرانو، آن «ربای خرد»، به «ربای کلان» ارتقاء یافته است و متکفل آن سیستم بانکی و دولت‌های ملی و جهانی هستند. «ربای کلان» همان است که در علم اقتصاد به «حباب اعتباری» و «حباب بدهی» شناخته می‌شود. بانک‌ها با رباخواری سازمان‌یافته و دولت‌ها با چاپ پول قانونی مسبب ایجاد این حباب‌ها هستند.

تاریخ نشان داده که ایجاد بدهی و خلق اعتبار که عبارت ساده‌ی آن همان «ربای سازمان‌یافته» است منجر به ورشکستگی‌های گسترده‌ی اقتصادی می‌شود که این‌بار نه یک آدم بازاری، سرمایه‌گذار ساده یا یک بنگاه تجاری را، بلکه یک کشور و در اندازه‌ی بسیار وسیع‌تر یک تمدن را به ورطه‌ی سقوط می‌کشاند و ورشکستگی‌های جهانی را به وجود می‌آورد.

تمدن غرب، به‌عنوان رباخوارترین و بدهکارترین تمدن تاریخ بشر، بارها بحران‌هایی را تجربه کرده است که آن را تا انتهای عمیق‌ترین پرتگاه‌های تاریخ سوق داده و فروپاشی را به معنای دقیق کلمه برای او تفسیر کرده است. اکنون آمریکا به‌عنوان پیشانی اقتصاد لیبرال بدهکارترین کشور جهان در تمام طول تاریخ است؛ بیش از 18 هزار میلیارد دلار!! …

این موضوع را در مرکز پایش استراتژیک فروپاشی اقتصاد لیبرال دنبال کنید …

?@economic_collapse
?  http://payesh.kadamaei.ir