با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
مدیر حوزه‎های علمیه کشور: ربا از بانک‌ها برچیده شود

مدیر حوزه‎های علمیه کشور: ربا از بانک‌ها برچیده شود

حسینی بوشهری

مدیر حوزه‎های علمیه کشور بر لزوم تلاش همگانی در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی تاکید و با اشاره به وضعیت ربوی در برخی بانک‌ها، گفت: ربا باید از سیستم بانکی حذف و فرهنگ قرض‌الحسنه رواج یابد.

به گزارش خبرنگار (ایسنا) منطقه قم، آیت‎الله سیدهاشم حسینی بوشهری روز شنبه 20 اردیبهشت در دیدار با مدیران شعب بانک مهر اقتصاد استان قم، فراموشی فرهنگ قرض‎الحسنه را یکی از آفت‎ها در عرصه بانکداری کشور دانست و افزود: باید تلاش کنیم تا بانکداری اسلامی و فرهنگ قرض‎الحسنه را در بین مردم رواج دهیم؛ زیرا این فرهنگ، فرهنگ پیامبر و اهل بیت(ع) بوده است.

وی تصریح کرد: بانکداری اسلامی با رویکرد اقتصاد مقاومتی به کار مولد کمک می‎کند و در کنار رفع مشکلات تولیدی، اشتغال‌آفرینی مولد نیز دارد؛ کشاورزی و تولید ما نیازمند کمک جدی است و بانک‌‎ها باید در این زمینه تلاش کنند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: تسهیلات بانک‎ها باید در راستای رفع نیازهای جامعه باشد. بانک‎ها باید نیازمندان را دریابند و برخورد خوبی با آنها داشته باشند و بدانند که اگر گرهی از کار مومنی باز کنند خداوند چه پاداش عظیمی به آنها خواهد داد.

حسینی‌بوشهری با بیان اینکه پس از انقلاب اسلامی تحولی شگرف در عرصه‎های مختلف جامعه بوجود آمد، اظهار کرد: یکی از این حوزه‎ها، حوزه اقتصاد و بانکداری است؛ زیرا بانکداری ربوی دوران طاغوت یکی از عوامل رنجش متدینین جامعه بود.

مدیر حوزه‎های علمیه کشور عنوان کرد: انتظار این بود که پس از انقلاب اسلامی شاهد برچیده شدن این نوع بانکداری و نظام فاسد آن باشیم؛ به رغم تلاش‎های زیادی که در این عرصه انجام شده ولی جای کار بسیاری باقی مانده است و انتظار این است با استفاده از ظرفیت روحانیت، مرجعیت و حوزه هر چه زودتر به این مهم دست یابیم.

وی گفت: باید با کمک همه بخش‎ها به الگوی اقتصاد اسلامی درست برسیم و حداقل بانک‎‌هایی که در قم هستند باید الگو و معیار بانکداری اسلامی باشند.

حسینی بوشهری اظهار کرد: جمهوری اسلامی از بدو تاسیس همواره با دشمنی‎های دشمنان اسلام از جنگ رو در رو تا تهاجم فرهنگی و محاصره اقتصادی مواجه بوده است؛ آنها امروز کوچکترین نقل و انتقالات مالی ما را به کشورهای دیگر و بانک‌های خارجی رصد می‎کنند و در این راستا هیچ چیزی جز اقتصاد مقاومتی نمی‎‌تواند ما را از زیر این فشار خارج کند.

منبع: ایسنا