با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
ربا امنیت اقتصادی جامعه را به نابودی می‌کشاند

ربا امنیت اقتصادی جامعه را به نابودی می‌کشاند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری، امام جمعه خوی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه وی از ربا خواری بعنوان یک پدیده شوم اقتصادی یاد کرد که امنیت اقتصادی جوامع بشری را با خطر جدی مواجه می سازد. امام جمعه خوی در پایان یکی از زیبایی های سیستم اقتصادی اسلام را حرام دانستن رباخواری دانست و افزود: یکی از علل اساسی بحران اقتصادی حاکم بر کشورهای غربی و اروپایی رباخواری اقلیت حاکم بر این جوامع است که با پرکردن جیب خود زندگی اکثریت را با خطر نابودی روبه رو کرده اند. عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان غربی با تبریک روز ارتش تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی در میان ارتش های منطقه و جهان از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است. وی تحت فرمان ولایت فقیه بودن، برخوردای از تجربیات 8 سال دفاع مقدس، تقدیم هزاران شهید در راه استقلال و تمامیت ارضی و نظام جمهوری اسلامی و همچنین اخذ مقررات و دستورالعمل های خود از اسلام ناب محمدی (ص) را از جمله این ویژگی ها برشمرد.

حجت الاسلام شکوری در ادامه خاطر نشان کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران بارها در میدان های رزم و عمل ثابت کرده است که در جهت دفاع از اسلام و مسلمانان در برابر تهدیدات دشمنان همیشه آماده است. کار و تولید مستمر دستور مؤکد اسلام به مسلمانان است وی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با تبیین ضرورت های تولید ملی به عنوان شعار سال، با استناد به آیات و روایات اظهار داشت: دین اسلام به مسلمانان دستور اکید داده که مدام در حال کار، تلاش و تولید باشند ودر امرار معاش به دیگران وابسته نباشند. رییس حوزه های علمیه خوی با اشاره به آیه «هُوَ أَنْشَأَکُمْ مِنَ الْأَرْضِ وَ اسْتَعْمَرَکُمْ فیها» اضافه کرد: اساساً خداوند عمران و آبادانی زمین را به خود بشر تفویض فرموده است. وی از آحاد مسئولان و مردم متعهد ایران درخواست کرد یک سیستم اقتصادی موفق به جهانیان ارئه دهند چراکه نظام جمهوری اسلامی اولین تجربه حاکمیت دین در قرن 14 است که می خواهد ارزش های دینی را در تمامی زمینه ها به مرحله اجرا در بیاورد. توطئه و شرارت های استکبار و عوامل او علیه جهان اسلام خطیب نمازجمعه خوی در ادامه با اشاره به وقایع اخیر جهان اسلام اذعان داشت: دستگیری تعدادی از جاسوسان و تروریست های مورد حمایت استکبار و مرتجعین منطقه توسط سربازان گمنام امام عصر(عج)، سفر کوفی عنان نماینده اعزامی سازمان ملل در مورد ناامنی های سوریه به منطقه و ایران، نامزدی عمرسلیمان رییس سازمان اطلاعات رژیم مبارک به ریاست جمهوری مصر و درنهایت استمرار کشتار و قتل عام مردم مظلوم بحرین توسط جلادان وهابی عربستان سعودی و دژخیمان رژیم حاکم بحرین از جمله حوادث و اتفاقات هفته گذشته جهان اسلام به شمار می رود. حجت الاسلام شکوری در ابتدای خطبه اول ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوا با تمسّک به آیات قرآن تصریح کرد: تقوای اقتصادی از جمله مصادیق تقوای الهی است.

منبع: خبرگزاری رسا