با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

رواج ربا در نظام بانکي انگليس

رواج ربا در نظام بانکي انگليس ، مقامات اين کشور را نگران کرده است.نظام بانکی انگلیس

رونق شعبه های اعطای پول با نرخ سود بالا (ربا) در لندن، باعث نگرانی شدید دولت انگلیس شده است.
به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، مدتی است که شعبه هایی در لندن افتتاح شده که حدود هزار یورو با نرخ بهره بالا به افراد وام می دهند.
این شعبه های توزیع پول به تبلیغات گسترده تلویزیونی و اینترنتی روی آورده اند.
یکی از مشتریان گفت :« این شعبات چندان بد نیست زیرا اگر فورا به پول نیاز داشته باشم طی چند دقیقه به من پول می دهند درحالی که بانکها زمان زیادی برای وام دهی صرف می کنند.»
یکی از کارکنان شعبه پی دی (Pay day) در لندن به مشتری خود گفت :« بانک شما از این مسئله مطلع نخواهد شد اما فقط نام شما ثبت خواهد شد. این تنها اثر از استقراض شما خواهد بود. کافی است بخشی از این پول را باز پس دهید تا دوباره بتوانید وام بگیرید و این کار را دوباره تکرار کنید. در حالی که بانکها این کار را نمی کنند.»
شرط و شروط این شعبات برای اعطای پول به حروف بسیار کوچک در زیر قرار داد قید شده است و بسیاری از مشتریان از آن مطلع نمی شوند.
اگر مشتری تا کمتر از یک ماه پول را باز پس دهد، حدود پنجاه درصد بهره می پردازد. به عبارتی دیگر در ازای وام هزار یورویی موظف است هزار و پانصد یورو بازگرداند.
اما اگر باز پس دادن این پول در یک سال صورت گیرد، نرخ بهره آن ممکن است به چهار تا پنج هزار درصد برسد.
به عبارت دیگر در ازای وام هزار یورویی مشتری مجبور می شود پنجاه هزار یورو بازگرداند.
یکی از مشتریان سابق گفت :« نهایتا آنقدر بدهکار می شوید که دیگر نمی توانید باز پس دهید. این معضل بر سر من آمد و من مشکلات زیادی پیدا کردم. امروز همچنان در تلاشم بدهی ام را باز پس دهم.»
دولت انگلیس که متوجه این معضل شده است تصمیم گرفته است آن را قانونمند کند. قانونی قرار است در سال دو هزار و پانزده با هدف تعیین حد اکثر نرخ بهره به منظور جلوگیری از سوء استفاده های زیاد، تصویب شود.

منبع: صاحب خبر