با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
‌‎چرا صدا و سیما از ثامن‌الحجج می‌ترسد؟!

‌‎چرا صدا و سیما از ثامن‌الحجج می‌ترسد؟!

کیاداوود اسفندیاری مجری برنامه پایش که به علت اظهاراتش در برنامه‌ ۲ اسفند ۱۳۹۴ از اجرا معلق شد همچنان بلاتکلیف است!

کیاداوود اسفندیاری مجری سابق «پایش» در صد و شصت و هشتمین برنامه خود به انتقاد از سیاست‌های پولی پرداخت و اظهار کرد که اگر موسسه «ثامن‌الحجج» غیرمجاز هست نباید دولت هزینه غیرمجاز بودن آن را پرداخت کند. اسفندیاری در آن برنامه اعلام کرد که اگر موسسه ثامن‌الحجج غیرمجاز است چرا دولت می‌خواهد هزینه بدهد؟

بعد از این برنامه بود که موج انتقادات برخی از ثامن‌الحججی‌هابه تلویزیون آغاز شد و حتی مجری پایش تهدید شد. برخی‌ها که بعدا شناسایی شدند حتی تهدید کردند که به اسفندیاری خسارت مالی و جانی خواهند زد. به نظر می‌رسد کیاداوود اسفندیاری انتظار داشت که صدا و سیما از وی حمایت کند اما در نهایت وی معلق شد و از هفته بعد از آن برنامه  حسین کلهر و علی مروی جانشین اسفندیاری برای اجرای پایش شدند.

تلاش ما برای گفتگو با اسفندیاری بی نتیجه ماند اما پیگیری‌های بانک مردم نشان می‌دهد که مجری برنامه پایش بدون هیچ حکمی معلق شده و تنها یک روزنامه خبر تعلیق وی را منتشر کرده است.

جالب‌ترین بخش ماجرا نیز به خبر سایت اختصاصی برنامه پایش بر می‌گردد؛ هفته بعد از اظهارات کیاداوود اسفندیاری سایت برنامه پایش ناگهان خبری با عنوان «دو مجری جدید امشب به برنامه پایش اضافه می شوند!» منتشر کرد و در ابتدای خبر هم آورد که بعد از ۱۶۸ برنامه پیاپی اسفندیاری به مرخصی رفته است! در آن خبر آمده که در ۹ اسفند ۱۳۹۴ منتشر شد آمده که: «بعد از ۱۶۸ هفته پی در پی، امشب کیاداوود اسفندیاری از پایش مرخصی گرفته و اجرای پایش را حسین کلهر و علی مروی به عهده خواهند داشت… هردو مجری این برنامه پایش، سوابق روزنامه نگاری دارند. لطفا ارزیابی تان از اجرای علی مروی و حسین کلهر در برنامه امشب را در کادر زیر بنویسید. برای ما مهم است.»

بخش خنده‌دار ماجرا این است که اکثر کامنت‌های زیر این خبر به نفع کیاداوود اسفندیاری است و بسیاری از مخاطبان پایش خواهان بازگشت وی بودند.

صدا و سیما شریک جرم ثامن‌الحجج؟!

کیاداوود اسفندیاری مجری برنامه پایش در یک سال گذشته در برنامه‌های مختلف به بحث ساماندهی موسسات اعتباری بلاتکلیف پرداخته اما گویا موسسه ثامن‌الحجج خط قرمز صدا وسیما محسوب می‌شود چراکه با انتقاد از ثامن‌الحجج بود که اسفندیاری معلق شد. و در نهایت همین موضوع باعث تعلیق وی شد اما چرا صدا و سیما این‌قدر به موضوع ثامن‌الحجج حساس است؟

یکی از انتقاداتی که سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج می‌کنند این است که اگر این موسسه غیرمجاز است چرا اسپانسر پربیننده‌ترین برنامه مناسبتی صدا وسیما (ماه‌عسل) «ثامن‌الحجج» بود و مسوولان هیچ برخوردی با این جریان نکردند. به عبارت بهتر صدا و سیما دوست ندارد متهم به سودجویی و سوءاستفاده شود چراکه با ادامه انتقاد از موسسه ثامن‌الحجج سپرده‌گذاران خواهند گفت اگر این موسسه غیرمجاز است و کارشناسان و مجری صدا و سیما از آن انتقاد می‌کنند پس چرا قبلا تبلیغ آن را می‌کرد و پول هنگفتی هم از آن گرفت؟

به هر حال به علت حساسیت موضوع تلویزیون موضع بی‌طرفی در قبال ثامن‌الحجج اتخاذ کرده و حاضر است حتی مجری توانا و محبوب خود را قربانی این بی‌طرفی کند.

جالب اینکه وضعیت کیاداوود اسفندیاری هنوز مشخص نیست و وی مانند موسسه ثامن‌الحجج همچنان بلاتکلیف است؛ نه اخراج شده و نه نشده!

ekb37xwlgzoibam28yq

 

۱  ۴۲۱۲۳۹۰۸۸_۵۴۲۳۴_۶۸۲۳۴۸۲۳۱۶۸۶۰۰۵۴۹۷۵

منبع: بانک مردم