با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
عدم تحقق توسعه اقتصادی با وجود ربا

عدم تحقق توسعه اقتصادی با وجود ربا

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از پایگاه خبری تحلیلی  بندیر نیوز

 

امام جمعه دهدشت گفت: اگر بتوانیم با برنامه‌ریزی و تلاش به گونه‌ای عمل کنیم که “ربا” را از سیستم اقتصادی حذف کنیم، توسعه در این زمینه شکل خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام سید نصیر حسینی در این دیدار با قدردانی از زحمات بانک مهر اقتصاد به ویژه در حوزه بانکداری اسلامی اظهار کرد: ربا یکی از معضلات کنونی جامعه اسلامی ما است که آثار سوء آن بارها در آیات و روایات آمده است.

امام جمعه دهدشت با بیان اینکه برکت، تنها در مال مشروع حاصل می‌شود، افزود: ربا موجب کاهش شدید برکت در مال و اموال می‌شود.

وی تصریح کرد: برنامه‌ریزی برای حذف ربا از سیستم مالی کشور یک ضرورت است که بدون آن، توسعه‌ای در حوزه اقتصادی نخواهیم داشت.

خطیب نماز جمعه دهدشت در بخش دیگری از صحبت‌هاش در دیدار با مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد، توجیه مشتریان و سپرده‌گذاران برای سودهای علی‌الحساب سپرده‌ها، نوع قراردادها و ضرر و زیان عقود مضاربه و مشارکت و امثال آن را امری لازم در سیستم بانکی دانست.

مدیر امور شعب بانک مهر اقتصاد کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار با بیان عزم راسخ این بانک در اجرای بانکداری اسلامی، نصایح و حمایت‌های ائمه جمعه را پشتوانه خوبی برای استمرار این رویه در بانک مهر اقتصاد دانست.

وی همچنین گزارشی از عملکرد این بانک در زمینه بانکداری اسلامی ارائه کرد.

پایان پیام/