با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
علوم اقتصادی در دانشگاه ها بر مبنای ربا است

علوم اقتصادی در دانشگاه ها بر مبنای ربا است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تخصصی انسان در علوم انسانی اقتدار آفرین شب گذشته با سخنرانی دکتر حسن عباسی در سالن شهید احمدی روشن بخش تحول علوم انسانی بیستمین نمایشگاه بین المللی قرآن کریم و به همت مرکز بررسی‌های دکترینال امنیت بدون مرز (مؤسسه اندیشکده یقین) برگزار شد.

 

حسن عباسی در این نشست ضمن انتقاد از انتصاب فارغ التحصیلان علوم فنی و تجربی در مناصب مربوط به حوزه علوم انسانی گفت: در حالی که برای علوم اقتدارآفرین فنی ما که 60 سال از تکنولوژی غرب عقب است، بودجه های محرمانه غیر قابل محاسبه اختصاص داده می شود و برای دستیابی به انرژی هسته ای تا سر حد سه قطع نامه شورای امنیت و احتمال حمله نظامی پیش می رویم، حاضر نیستیم در زمینه علوم انسانی هیچ هزینه ای کنیم و احترام و ارزشی برای کسانی که علوم انسانی را تولید می کنند قائل نیستیم و تا زمانی که چنین فرهنگ و سیاستی در جامعه ماست، علوم انسانی ما دچار تحول نخواهد شد.

در علوم فنی تحریم و خط قرمز ها از سوی دشمن و در علوم انسانی از سوی نهاد های رسمی است

وی با بیان این که در تولید علم انسانی حاضر، نظام هیچ نقشی نداشته بلکه عامل کنترل کننده بوده و خط قرمز ترسیم کرده است، گفت: اگر در علوم فنی خط قرمز تعیین می کند در علوم انسانی مؤسسات و نهاد هایی رسمی متولی این کار هستند.

 

این تئوریسین در این باره افزود: در جمهوری اسلامی خط قرمز اندیشه صدرایی است و از لحظه ای که معلوم شود شما علمی تولید می کنید که زاویه ای با حکمت متعالیه دارد، نهادهایی رسمی مانع ادامه ی کار شما می شوند.

 

عباسی در ادامه اظهار داشت: بعضی مدیران و عناصر خودی خط قرمز هایی از کلام رهبران ما استخراج می کنند که درست نیست به عنوان مثال منظور رهبر انقلاب از این که فرمودند جوانان کتاب های استاد مطهری را بخوانند به این معنی نیست که استاد مطهری قابل نقد نیست.

 

کسی می تواند در علوم انسانی تحول ایجاد کند که زیر بار سیاست های موجود در بخش علوم انسانی نرود

رییس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز با انتقاد از موضوع همایش های فعلی و عدم کاربردی بودن آن ها خاطر نشان کرد: کسی می تواند در علوم انسانی تحول ایجاد کند که زیر بار این سیاست ها نرود.

 

وی با بیان این که علوم انسانی باید پاسخگوی سه سوال مهم انسان کیست، مناسبات اجتماعی او چگونه باید باشد و آخرت انسان چطور می شود، باشد، اظهار داشت: در تفکرات غربی نگاه به انسان بسیار سخیف و مبهم است و تعریف دقیقی از انسان نمی بینیم این در حالی است که قرآن از قبل از شکل گیری انسالن تا رشد و بلوغ و مرگ و پس از مرگ او نگاه کامل و مشخصی به انسان داشته است.

 

این تئوریسین در این باره افزود: در این تفکرات اساساً تعریف دقیقی از انسان نیست برخی شان از انسان به نام حیوان تعبیر می کنند برخی نیز این چنین تعبیر کرده اند که انسان چیزی جز ذهن نیست، اخیراً هم گفته اند خدا همان ذهن است.

 

عباسی ادامه داد: حیرت انگیز است که قرآن از کلمه ی ذهن استفاده نکرده است ولی اندیشمندان مسلمان هزار سال است که از کلمه ی ذهن و وجود ذهنی استفاده کرده اند و این در حالی است که در قرآن از واژه هایی چون صدر، قلب و فؤاد استفاده شده است.

 

رییس موسسه اندیشکده یقین، در راستای تعریف مناسبات بین انسان ها در غرب به تعریف علم اقتصاد در غرب و معضلات ناشی از آن پرداخت و گفت اگر ما به علوم انسانی غربی ها تن بدهیم که تن دادیم نتیجه آن اتفاقی خواهد بود که بر سر اروپا، اسپانیان و سایر کشورهای غربی افتاده است.

 

وی در تبیین نظام اقتصادی غرب به تشریح تفکر کینز پرداخت و گفت: کینز در مقاله ای در سال 1930 نوشته است که برای رشد اقتصاد غرب چاره ای نداریم جز این که طمع و ربا را رواج دهیم  و متأسفانه می بینیم که بر اساس سندی که مرکز مطالعات راهبردی مجمع تشخیص مصلحت نظام منتشر کرده است (کتاب امنیت ملی و نظام اقتصادی ایران، ص 782)، این نظام اقتصادی به عنوان مبنای الگوی پیشرفت اسلامی ایرانی پسندیده می شود.

 

صدا و سیما با آگهی ها و برنامه های تلویزیونی خود طمع مردم را تقویت می کند

 عباسی در ادامه افزود: در حالی که نظام مینارد کینز الگوی توسعه مطلوب ایرانی ـ اسلامی پیشرفت قرار گرفته است، صدا و سیما با آگهی ها و برنامه های تلویزیونی خود این تئوری را پیاده می کند و طمع مردمی که مشکلات مادی فراوانی دارند را تقویت می کند.

 

این تئوریسین اختلاس یک درصد خزانه ی کشور در سال گذشته را نتیجه ی این طمع پروری ها دانست و  از عدم عذر خواهی مسئولین کشور از مردم  در ماجرای این اختلاس انتقاد کرد و اظهار داشت: علوم انسانی در این کشور اقتدا زداست و امروز علمی اقتصادی که در دانشگاه ها تدریس می شود و فارغ التحصیلانی دارد که وزیر اقتصاد و رییس بانک مرکزی می شوند و چنین عملکردهایی دارند، علمی ضد قرآن است.

 

وی در این باره افزود: یک حد الهی در قرآن آمده است که ارتکاب آن جنگ با خداست و آن رباست و تفکر میناردیستی اساساً بر پایه ی ترویج ربا استوار است و در دانشگاه های ما همین تفکرات تدریس می شود.

 

عباسی با بیان این که طرح تحول اقتصادی با دیدگاه میلتون و فریدمن که از پدران اقتصاد امپریالیستی هستند اجرا شده است و این اقتصاد نه دنیا و نه آخرت آدم را آباد می کند خاطرنشان کرد: تا 120 سال فرزندانی که در آمریکا به دنیا می آِیند به سبب اقتصاد ربوی این کشور بدهکار به دنیا می آِند.

 

علوم اقتصادی در دانشگاه ها بر مبنای رباست

رییس موسسه اندیشکده یقین در ادامه با انتقاد از تدریس علوم اقتصادی بر مبنای ربا در دانشگاه از سکوت اساتید دانشگاهی و دانشجویان در این باره انتقاد شدیدی کرد و گفت: جنگ نرم و قدرت نظامی دشمن با ما کاری نمی کند ولی این ها می خواهند از طریق اقتصاد ما را زمین بزنند.

 

وی با اشاره به کتاب دکترین شوک نوشته ی خانم کلوین و این که شاگردان امثال فریدمن و میلتون از شیلی گرفته تا سایر کشور ها، هرگاه خواستند کشوری را به زمین بزنند این نظام اقتصادی را در آن پیاده کردند ابراز داشت: ضربه به ما را فراماسونری و بهاییت نمی زند، افرادی که در درون نظام چنین می کنند می زنند و این هایی که در درون نظام تفکر الحادی را ترویج می کنند، باید عذر خواهی کنند.

 

عباسی ضمن انتقاد از گرایش مجمع تشخیص مصلحت نظام به تفکر کینز و نئو مینارد ها اظهار داشت: مجمع تشخیص مصلحت نظام باید از مردم عذر خواهی کند که با صرف هزینه  بیت المال به این نتیجه می رسد که یک نظام بر مبنای ربا مناسب ترین نظام اقتصادی برای الگوی ایارنی ـ اسلامی پیشرفت است.

 

علوم انسانی موجود منکر آخرت است و عذاب الهی را تضمین می کند

رییس مرکز بررسی دکترینال امنیت بدون مرز اظهار داشت: ضریب مفاهیم قرآن در مورد آخرت بسیار عجیب است و علم انسانی باید متضمن حیات دنیوی و اخروی باشد در حالی که هیچ علم انسانی غرب ناظر به اخرت نیست و وقتی علوم انسانی موجود برای سه پرسشی که مطرح شد پاسخی ندارد و منکر آخرت است، عذاب الهی را تضمین می کند.

منبع: خبرگزاری رسا