با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
در صورت انتخاب مجدد روحانی به حل معضل ربا خوش‌بین نیستم

در صورت انتخاب مجدد روحانی به حل معضل ربا خوش‌بین نیستم

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال جنبش ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

به گزارش جنبش ممانعت از جنگ با خدا به نقل از خبرگزاری دانشجو؛ محمود صادقی در خصوص اصلاح نظام بانکداری ربوی داشت: این مساله در مرکز پژوهش های مجلس و کمیسیون اقتصادی در حال بررسی است البته شعار آن آسان؛ ولی حذف ربا لیکن در عمل بسیار پیچیده و دشوار است.

نماینده مردم تهران در مجلس در ادامه تاکید کرد: معتقدم ما بعنوان نظام بانکی غیر ربوی چند برابر کشور های رباخوار بهره می‌گیریم به طوری که آنان یک درصد فیکس و معینی برای بهره دارند. مثلا یک الی پنچ  درصد ولی ما 40 درصد تحت عنوان عقود اسلامی که یک تنها یک کلاه شرعی گذاشتیم و ربا می‌گیریم.

 

وی افزود: اما این موضع  در کمیسیونهای مربوطه در حال بررسی است لیکن من خوش بین نیستم که اتفاقی رخ دهد.

 

صادقی در ادامه با اشاره به اینکه ربا یک مبحث سیاسی نیست و هیچ ربطی به اصولگرا و اصلاح‌طلب ندارد خاطر نشان کرد: ما در سال‌های اخیر توجیه برای ربا درست کردیم و کدام انسان منصفی هست که نداند در بانک‌ها مضاربه، مساقات جعاله اتفاق نمی‌افتد و تنها روی کاغذ است. که اگر رخ دهد دیگر بانک نیست.
 

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: مساله مهم دیگر ما در خصوص بانک بدهکاری دولت به بانک‌ها است، این بدهکاری توسط دولت قبل بوده  و این دولت سعی داشته پرداخت کند که هنوز دولت به بانک بدهکار است.

وی در پایان در پاسخ به اینکه آیا در صورت هشت‌ساله شدن دولت روحانی، مساله بانکداری بدون ربا حل خواهد شد اظهار داشت: الان معضل عظیم ما بدهکاری دولت به سیستم بانکی است و ما در درجه اول باید این موضوع را باید حل کنیم ولی صادقانه می‌گم که خوش بین به حل این مساله ربا در چهار سال آینده نیستم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

انتهای پیام/