با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
مردم پول خود را در بانک‌ها سپرده گذاری می‌کنند و بانک‌ها با این پول‌ها تجارت و خرید ملک می‌کنند

مردم پول خود را در بانک‌ها سپرده گذاری می‌کنند و بانک‌ها با این پول‌ها تجارت و خرید ملک می‌کنند

علاءالدین میرمحمدصادقی در مورد وضعیت تولید در کشور، با یادآوری اینکه سال گذشته یکی از بدترین سال‌ها برای تولید و تولیدکننده و اقتصاد، به‌خصوص اشتغال در کشور بود، اظهار داشت: اواخر سال 94 امیدی در جامعه ایجاد شد و جنب و جوشی شکل گرفت، منتها این امید به ثمر نرسید.

وی افزود: امیدواریم در سال جاری امیدی که برای اقتصاد کشور ایجاد شده، جامعه عمل بپوشد و  رونق و تحولی در اقتصاد کشور و وضعیت مردم ایجاد شود.

نائب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران در مورد اقدامات دولت برای رونق اقتصادی، گفت: دولت تصمیم دارد اقدامی انجام دهد و تلاش می‌کند، منتها وضعیت به‌حدی آشفته است که مشخص نیست دولت تا چه‌زمانی موفق شود مشکلات را حل کند.

میرمحمدصادقی با تأکید بر اینکه دولت باید هم رکود را ریشه‌کن و هم برای ایجاد شغل و حل مشکل بیکاری اقدام و آن را برطرف کند، بیان کرد: دولت عزمی برای حل مشکلات دارد، ولی توفیقشان قابل پیش‌بینی نیست.

وی در مورد نقش دولت در تشدید رکود گفت: جوانب و مسائلی ایجاد شده، که عموماً دست به دست هم داده و رکود ایجاد شد، هم تحریم مؤثر بود و هم برخی از تصمیماتی که گرفته شد در آن مؤثر بود.

 

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: عدم همکاری بانک‌ها و مشکلات اقتصاد کشور باعث ایجاد و تشدید رکود شد و 

مردم به‌جای اینکه پول خود را در تجارت و تولید سرمایه گذاری کنند، در بانک‌ها سپرده گذاری کردند و بانک‌ها این پول‌ها را صرف تجارت و خرید ملک کردند که حاصل آن تشدید رکود بود.

 

میرمحمدصادقی با اعلام اینکه در سال 94 وضعیت خاصی برای اقتصاد کشور ایجاد شد که در سال‌های گذشته استثنا بود، گفت: دولت باید چاره‌اندیشی کند و وام و تسهیلاتی به بخش تولید داده شود، تا بتوانند چرخ اقتصاد را به حرکت دربیاورند و کالاهایی تولید شود که صادر شود و بازارهای بین المللی را به دست بیاوریم.

نائب‌رئیس اتاق بازرگانی تهران تأکید کرد: بدیهی است که اگر دولت توجهی به تولید نکند ضربه بیشتری به تولید وارد می‌شود و ممکن است نابود ‌شود و امیدواریم که وضعیت تولید در سال جاری نسبت به سال 94 بهتر شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

انتهای پیام/