با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
محمد کاظمی: وقتی فُقَها ربا را حرام کرده‌اند چرا ‌‌بانک‌ها سود ۳۰ درصد می‌گیرند‌

محمد کاظمی: وقتی فُقَها ربا را حرام کرده‌اند چرا ‌‌بانک‌ها سود ۳۰ درصد می‌گیرند‌

منتخب مردم ملایر در مجلس دهم از عملکرد بانکها در حمایت از تولید انتقاد کرد و گفت: بانکها با دور زدن قانون بخش خصوصی را به زانو درآورده‌اند.

 

محمد کاظمی ظهر امروز در نشست هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی همدان اظهار داشت: اعتماد بین دولت و بخش خصوصی از بین رفته که باید دوباره ایجاد شود.

وی با اشاره به اینکه این اعتماد را باید بازیافت کنیم که همراهی دولت، بخش خصوصی و سایر اقشار را نیاز دارد، عنوان کرد: بخش خصوصی باید به دولت، مجلس و نظام بانکی اعتماد پیدا کند تا دوباره در عرصه اقتصاد ورود پیدا کرده و توسعه اقتصادی را رقم بزند.

کاظمی با اعلام اینکه فرزندان این کشور در ماه‌های اخیر مذاکرات پیچیده هسته‌ای را پشت سر گذاشتند و امروز کشور برای اجرای برجام شرایط دشواری را پیش‌رو دارد، گفت: مقام معظم رهبری امسال را با عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نامگذاری کردند که اجرای آن تکیه بر تولید داخلی و استفاده از ظرفیتهای بومی دارد.

وی با اعلام اینکه بانک‌ها قانون را دور زده و به دلخواه عمل می‌کنند که این امر در نهایت بخش خصوصی را به زانو در می‌آورند، بیان کرد: تولید داخلی توسط دولت عملی نخواهد شد بلکه باید بخش خصوصی را در این زمینه فعال کرد و اجرای آن نیز نیازمند ایجاد اعتماد است.

منتخب مردم ملایر در مجلس دهم اظهار داشت: وقتی واردات بسیاری از چین در دولت‌های گذشته انجام شد ورشکستگی تولیدکنندگان داخلی را در پی داشت که احیا این واحدها نیازمند تلاش بسیاری بوده و بخشهای دولتی و بانکی باید در این زمینه تعامل و همکاری داشته باشند.

وی با بیان اینکه سود بانکی در افغانستان 2.6 درصد است ولی در کشور تا 30 درصد نیز رسیده است، گفت: وقتی فُقَها و مراجع تقلید کشور ربا را حرام کرده‌اند چرا باید در بانک‌ها شاهد این اتفاق باشیم.

کاظمی با اعلام اینکه نجات بخش خصوصی در گرو پیدا کردن راهکار منطقی است که پیکر نیمه جان بخش خصوصی و صنعت را احیا کرد، گفت: درباره مالیات جلساتی برگزار می‌شود تا بتوان درآمدهای مالیاتی همدان را منطقی کرد.

وی با اشاره به اینکه دریافت حق بیمه از بن کارگری درست نبوده و باید اصلاح شود، گفت: پیگیری‌های لازم انجام می‌شود تا بتوان این حق بیمه را کنار گذاشت تا حقوق تولیدکنندگان و مالکان واحدهای تولیدی از بین نرود.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. آنچه در سایت شما بسیار پررنگ است نقل نظرات افراد غیرکارشناس در احکام اسلامی است که به دلیل ضعف اطلاعات دینی خیلی از چیزها را به نادرست ربا معرفی کنند. در همین جا کجا فقها همه فعالیت های بانکی را ربوی معرفی کردهاند که ایشون بین حرف فقها و سودهای بانکی ارتباط نادرست برقرار می کند.

    1. سلام علیکم/ یکی از پروژه های سالانه ما جمع آوری مواضع در خصوص ربا است
      نظر جنبش در خصوص ربا معلوم است اما آن چیزی که منتشر میکنیم صرفا انتشار نظرات افرادی هست که با خبرگزاری های و رسانه ها مصاحبه داشته اند و به معنای تایید با رد نیست / صرفا گرداوری مواضع ربا خواهد بود
      موفق باشید

      1. با تشکر از روشنگری های شما ولی همانگونه که گفتم بسیاری از آنچه از نظرات افراد صاحب نام در سایت درباره ربوی بودن کارهای بانکی می زنید درست نیست. بسیاری از افراد حتی کارشناس اقتصاد چون با احکام اسلامی آشنایی ندارند به نادرست به همه چیز برچسب ربا می زنند. نتیجه بد این کار این است که کسانی که دغدغه حرام و حلال می شوند درباره کارهای بانکهایشان دچار ترس و عذاب وجدان نادرست می شوند. من نمی دانم چرا برخی افراد به اسم دفاع از اسلام خلاف واقع می گویند. مثلا می گویند در فلان کشور سود بانکی چهار درصد است و در ایران بیست درصد و ایران چقدر بد است و چیزی از تورم وحشتناک ایران نمی گوید.

      2. میدونی دوست عزیز اتفاقا حرفت درسته و خیلی ها از جمله اکثر مطالب و اکثر افراد که مستقیم یا غیرمستقیم ازشون نقل قول میشه به احکام اسلام آشنایی دقیقی ندارند !!!

        ولی نتیجه بد کار رو شما لطفا نذار به حساب عدم آشنایی با احکام اسلام …! بذار عدم آشنایی با حقیقت اقتصاد و حقیقت بانک و پول !!!
        ببین علی آقا … بنده نه کاری به شخص خاصی دارم نه کاری به وحشتناکی تورم یا عذاب وجدان مردم !!
        چون منو تو قبر خودم میذارن شمارو هم تو قبر خودت …
        داعی اسلام و خدا هم نیستم …! که برعکس همیشه معتقدبودم حقیقت داعی نمیخواد … چون 124 هزار پیامبر اومدن و همگی جرات نکردن کمتر یا بیشتر از خواسته و کلام خدا به مردم ابلاغ کنن !

        حقیقت داعی نمیخواد… حقیقت وقتی ظهور و بروز میکنه از تجلی حقانیتش و به حق بودنش بدون اراده زانو میزنیم و ناخواسته از عظمتش به خاک می افتیم !!!

        مشکل شما اینه که میترسی احکام اسلام بانک و پول و سپرده رو حرام نکرده باشه و عده ای عمدا دارن فتوا صادر میکنن…!

        نه دوست عزیز … هیچ مرجع تقلیدی در حکم حرام بودن شراب نمیتونه حکم حلال صادر کنه !!!
        هیچ مرجعی نمیتونه بگه به حکم اسلام الان که مثلا شب هست شما باید نماز صبح دورکعتی بخونی !!!

        این 40 هزار میلیارد رو میبینی دوست من …

        http://irandebtclock.ir/

        این یعنی 40 هزار گناه من و شما و همه مردمی که با ریال کار میکنن… حالا اگه شما میخوای اسمشو بذار بدهی دولت یا بستانکاری مردم ازدولت … یا لطف دولت .. یا خیانت دولت … یا هر اسم دیگه … ولی حقیقتا 40 هزار میلیارد گناهی هست که به گردنمونه !!!

    2. دوست عزیز علی آقا … به این بحث کاری ندارم چون هم قدیمیه هم شخص داره تو مطلب اظهار وجود میکنه… خلاصه دلیلش ادمین این سایت نیست!به قول پلیسا همه متهمن مگه خلافش ثابت شه … الان مشکل یا از نحوه نگارش خبرهاست که با یه کم دقت شیطنت های خبرگزاری ها رو میشه دقیق پیدا کرد … و همش هم عامدانه است نه اتفاقی و از سر بی سوادی … یا شیطنت از شخصیتهای منبر رفته در مطالب هستش که شاید 99 درصد خواننده ها در نگاه اول اصلا متوجه نشن منظورش چی بوده و کلا چی گفت؟ …… که اینجوری میشه که همه چی خلط میشه و 99 درصدمردم آخرش نمیفهمن که مقصر اصلی یهودو مسیح و اسلام بود یا مجریان یهود و مسیح و اسلام … بعد شاید به خاطر عذاب وجدان نگرفتن به زبون نمیارن که به جای رسیدن به یقین الان شک و شبهه هاشون به خدا هم رسیده … ولی مطمئنن همشون تو دلشون همچین شکی رو میکنن و آخرش کاسه ها سرخدا میشکنه و بهش کافر میشن …

      شخصا خودم به هیچ خبر وخبرگزاری اونم تو این وانفسای دوران پست مدرن و ترنس مدرن اعتماد ندارم . میخواد yjc باشه میخواد.. شرق باشه .. میخواد خبرآنلاین و حتی تبیان … چون قدموهای سرم دیدم که چنان قشنگ حرفا و دیدگاه ها رو جعل میکنن یا خلط میکنن که همه چی باهم قاطیه و حالا مرد میخواد درستش رو پیدا و جداشون کنه

      مثلا جایی که یکی از سایتهای خود حضرات میگه :
      شبکه‌ای از صدها شریک محتوایی اسرائیلی، از جمله سازمان‌های رسانه‌ای بزرگ اسرائیل و عکاسان و وبلاگ‌نویسان مستقل است. مقالات مختلفی که در اصل به زبان عبری توسط شرکای محتوایی‌شان منتشر شده‌اند را انتخاب کرده، آنها را به فارسی ترجمه می‌کنند و سپس آنها را در وب‌سایت های فارسی‌شان و یا در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌سازند.
      مطالب ترجمه‌شده پایه‌ایست برای گفتگو بین شهروندان ایرانی و اسرائیلی و همچنین بحث و گفتگوی داخلی بین شهروندان ایرانی.
      مقالات اسرائیلی نشرشده به طور مکرر توسط رسانه‌های آنلاین ایرانی همچون رجانیوز و YJC و… کپی و بازنشر می‌شود.

      دیگه شما اونم تو پول و ربا ساده نبین که فقط این سایت …بلکه همه سایت ها و همه یوزرها و همه نقل کننده ها و همه و همه .. متهمن مگر خلافش ثابت بشه!
      حتی من و شما!