با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

موضع گیری رهبری علیه بنگاه داری بانک ها به چه معناست؟

موضع گیری رهبری علیه بنگاه داری بانک ها به چه معناست؟

 رhttp://ayaronline.ir/main/wp-content/uploads/2014/06/bank-ha.jpgهبری در دیدار با اعضای دولت یازدهم در نکاتی که برای دولت متذکر شدند از بنگاه داری بانک ها بشدت گلایه کردند و خواستار رفع این مشکل شدند , هر چند که این اولین بار نیست که اینگونه تذکر ها داده میشود اما برای فهم بیشتر مسئله بانکداری چند نمونه از مواضع را این پایین برای شما آوردم.

  • آیت‌الله جوادی آملی: با کلاه شرعی و اسم مضاربه و دادن و گرفتن سود علی الحساب تنها بانک ربوی ما چاق می‌شود؛ بانک ربوی عرضه حل مشکلات اقتصادی ما را ندارد و نشانه این هم ورشکستگی‌هایی است که مشاهده می‌کنیم.
  • آیت‌الله حائری شیرازی: در اوایل انقلاب با رباخواران و رباخواری در بازار برخورد می‌شد ولی هم‌اکنون با وجود مصادیق بارز رباخواری در بازار، با رباخواران برخورد قاطعی صورت نمی‌گیرد.
  • پروژه تحقیقاتی سرکار خانم اسماعیل‌نژاد به نام  ”دکترین ملی اقتصاد جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۱۴″  مردود هیات داوری  جشنواره فارابی قرار گرفت و نه تنها از ارائه در هفتمین دوره جشنواره فارابی محروم می گردید، بلکه شایسته تقدیری مختصر نیز تشخیص داده نشد!!!!!!!! تو دوره ششم خانم شیما مدنی با گزارش ” برآورد کل ارزش اقتصادی اکوسیستم آبسنگ مرجانی خلیج فارس” اول شد.
  • دکتر حسن عباسی: بانک در زبان لاتین به معنی “نیمکت ” است و شان کلمه بانک، ربا است؛ اگر در سیاست ریزش‌ها بالا است و جوانان در خیابان‌ها انحراف دارند به این دلیل است که اقتصاد ما لیبرالیستی است.
  • این مقاله هم از سایت الف که بهتر اندیشه های لیبرالی رو درک کنید… کلیک کنید
  • اگه مقاله , نوشته , پوستر , کلیپ یا چیزی بدرد بخوری برای مبارزه با بانکداری ربوی دارید میتونید با جنبش ممانعت از جنگ با خدا همکاری کنید . 
  • افق بدهی آمریکا برای فاصله 2011 تا 2015، رسیدن آن به25 تریلیون دلار است بنابراین آمریکا در حال فروپاشی است، ولی در جامعه ما هر روز بانک ایجاد می‌شود و به داده‌های بورس افتخار می‌شود.
  • اینجا ببینید بطور آنلاین میزان بدهی های آمریکا رو … کلیک کنید
  • امام خامنه‌ای در سفر کرمانشاه : یکی از مشکلات ما در طول این سالها این بوده که افرادی آمده‌اند مفاهیم اسلامی را با مفاهیم غربی ترجمه کرده‌اند، حرفهای غربیها را تکرار کرده‌اند، دنبال تحقق آنها بودند؛ در حالی که انقلاب اسلامی برای این نیست. آزادی غربی در زمینه‌ی اقتصاد، همین مطالبی است که میبینید؛ همین «اقتصاد آدام اسمیتی» و رسیدن به این وضع دیکتاتوری اقتصادی موجود دنیا، که الان دارد انحلال و فروریختگی خودش را بتدریج نشان میدهد.

منبع: بچه های کف خیابونی

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

  1. با سلام و خسته نباشید چند وقتی است که مشغول راه اندازی مجموعه ای با هدف بهینه سازی روشهای کشاورزی و جلوگیری از هدر رفت آب و اجرای سیستمهاری آبیاری در جهت بهتر شدن بخش کشاورزی و تولید محصولات سالم هستیم اما به هر طریقی که وارد میشیم نمیتونیم منابع مالی خودمونو به صورتی که حلال باشه و آلوده به وامهای بانکی نشیم پیدا کنیم /حالا از شما سوال میکنم ما که برای پیشبرد اهداف خودمون در راستای بهبود کشاورزی و نجات اب و خاک کشور نیاز به منابع مالی داریم و با توجه به ربوی بودن سیستم بانکی و حتی بانک کشاورزی که حداقل سود برای وامهاش 15 درصد هست چه راهکاری رو به ما پیشنهاد میدید که ما یه مجموعه ی پاک و حلالو راه اندازی کنیم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ با تشکر

  2. با سلام.
    بنده نیز در هفتمین دوره جشنواره فارابی،اثری با عنوان “نماد عشق به خدا،راز انقلاب در سبک زندگی بشر” ارائه دادم که معلوم نشد جشنواره به کدام گوری رفت!! بعد آثار برگزیده قبلی را که میبینید هنگ میکنید! : مثلا عناوینی شبیه به عبارت پیش رو که اصلا ادم نمیفهمد چه ربطی به توسعه علوم انسانی دارد: توقیعات فرا ملی و بازخوردهای فقه!!!!! دین چسبنده هایی که بعد سی سال هنوز وجودشو ندارند یک معادل قرآنی برای فلسفه تعیین کنند و هنوز نفهمیده اند که بیع ، رکن اقتصاد اسلامی حقیقی نیست چگونه می خواهند حضرت مهدی را برای جهانی سازی اسلام یاری کنند. حرف حساب هم که تو گوششان نمی رود. بعدا ویکی فقه را که میبینی، در بخش بیع ، نوشته بیع سفهی!!! اخر با این علم می شود جهانی سازی کرد؟؟؟
    فعلا وجود عزیزانی مانند رهبری و تلاشهای استاد حسن عباسی عزیز، بنده را آرام کرده است وگرنه در راه تمدن عشق به خدا چنان شمشیری بکشم که کذا و کذا؟؟!! . ویل الویل لهم