با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

نباید اجازه داد گناه تبدیل به عرف شود

مشکلات اقتصادی ناشی از بی تدبیری‌ها در سطوح بالا، بی‌انصافی عده‌ای از مردم و نیز مسائل خارج از مرزهاست به گزارش خبرنگار شفقنا از قم، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی عصر امروز در دیدار با سردار احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی با اشاره به موفقیت‌های ناجا ابراز کرد: موفقیت پلیس به دلیل تصمیم و اراده‌ای است که پرسنل این نیرو دارند. او افزود: زمانی که اراده‌ای جدی برای کار کردن وجود داشته باشد موفقیت نیز حاصل می‌شود و امروز هم امیدواریم همان طور که تاکنون بوده، نگرانی بابت امنیت نداشته باشیم هرچند عوامل ناامنی زیاد است اما اقتدار نظام اسلامی و پلیس سبب شده است که دشمنان موفق به اجرای نقشه‌های شوم خود نشوند. این مرجع تقلید با تاکید بر اینکه ارتکاب گناه نباید تبدیل به عرف جامعه شود تصریح کرد: از جمله این گناهان جریمه تأخیر است که نوعی رباخواری محسوب می‌شود و حرام است و مراجع به این دلیل آن را حرام اعلام می‌کنند که اکنون به عرف تبدیل نشده و روزی جلوی آن گرفته شود.

او ادامه داد: کار فرهنگی و قانونی باید در کنار یکدیگر صورت گیرند تا شاهد کاهش جرایم و مشکلات باشیم. آیت‌الله مکارم شیرازی بر ضرورت همکاری گسترده رسانه‌ها با نیروی انتظامی برای کاهش جرایم تاکید و ابراز کرد: برخورد با گناهان و جرایم موجب حیات جامعه می‌شود و آثار و برکات خود را نشان خواهد داد و در این زمینه نباید به شعارهای بی اهمیت غربی‌ها توجه کرد. این استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره به قضایای سوریه و دخالت بیگانگان در این کشور بیان داشت: آمریکا و همدستانش جنایات زیادی در سوریه مرتکب شده‌اند و اسناد این رسوایی‌ها نیز موجود است بنابراین حنای آن‌ها در نزد مسلمانان رنگی ندارد. او با تشکر از اقدامات نیروی انتظامی در عرصه‌های گوناگون گفت: اگر فعالیت‌های پلیس وجود نداشت شکل جامعه به گونه‌ای دیگر تغییر می‌یافت. آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و عزاداری اباعبدالله(ع) خواستار کار فرهنگی در خصوص جلوگیری از قمه‌زنی و دیگر کارهای مشابه شد و افزود: عزاداری‌های حسینی باید هر سال باشکوه‌تر از گذشته برگزار شود اما برخی کارها ابهت این مراسم‌ها را کم کرده و برای توهین‌های دشمنان بهانه به دست آن‌ها می‌دهد زیرا امروز رسانه‌ها به سرعت مسائل را منتشر کرده و ما باید به کیفیت برگزاری عزاداری‌ها توجه کنیم. این مرجع تقلید تصریح کرد: باید عاملان برخی اعمال خلاف شأن را توجیه کرد که این‌گونه عزاداری‌ها را برگزار نکنند زیرا گروهی از این‌ها معاند نبوده و در صورتی که به ایشان توضیح داده شود حقایق را می‌پذیرند. او در ادامه با اشاره به انجام قربانی توسط برخی مردم در ماه محرم گفت: باید به طور جدی با قربانی کردن در معابر عمومی برخورد کرد زیرا این مسأله از نظر بهداشتی صحیح نبوده و مشاهده می‌شود که طهارت نیز در برخی موارد رعایت نمی‌شود. آیت‌الله مکارم شیرازی خاطرنشان کرد: در کنار کارهای اجتماعی و دینی همواره مشکلاتی وجود دارد که باید سعی در رساندن آن به حداقل‌ها باشیم زیرا اگر نتوانیم به طور کامل مشکلات را برطرف کنیم، حل بخشی از آن‌ها نیز خوب است. این مرجع تقلید با بیان اینکه مشکلات اقتصادی ناشی از بی تدبیری‌ها در سطوح بالا، بی‌انصافی عده‌ای از مردم و نیز مسائل خارج از مرزهاست گفت: در این حوزه هرچه کمک شود موثر خواهد بود. او با بیان اینکه کاهش یا قطع بودجه‌های فرهنگی موجب کم شدن اعزام مبلغ به مناطق مختلف می‌شود عنوان داشت: مبلغان در هر منطقه به مسؤولان نیز کمک می‌کنند بنابراین امیدوارم مشکلات در این عرصه هم حل شده و دستگاه‌ها بتوانند هماهنگ با یکدیگر عمل کنند.

منبع: شفقنا