با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نشان دهید می‌توان بدون ربا نیز بانکداری کرد

نشان دهید می‌توان بدون ربا نیز بانکداری کرد

آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار با مدیرعامل و معاونان موسسه مالی اعتباری کوثر با اشاره به اینکه خدمت به اجتماع مسلمین به هر شکل دارای ثواب است اظهار کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی فرمودند هرکس به هر اندازه که وجودش برای مردم مفیدتر باشد به همان میزان نیز نزد خدای متعال محبوبیت دارد.

وی با اشاره به اینکه خدمت جنبه‌های مختلف دارد، بیان کرد: اسلام به همه ابعاد زندگی انسان توجه دارد و جامعه خوب، جامعه‌ای است که در تمام ابعاد بتواند پاسخگوی نیازها و مشکلات مردم باشد.

این مرجع تقلید بیان کرد: اعطای وام و قرض بدون کارمزد و جریمه دیرکرد به معنای دادن قرض بدون رباست و این کار برکات زیادی را برای این موسسه به همراه خواهد داشت.

آیت‌الله نوری همدانی با انتقاد از کسانی که در ازای پرداخت قرض ربا می‌گیرند، گفت: این کار برخلاف قرض‌الحسنه که خدمت به جامعه است، موجب تباهی اجتماع شده و آثار منفی مخربی را با خود به همراه دارد.

وی ادامه داد: اگر کسانی در پرداخت تسهیلات بدون ربا اقدام کنند، خداوند نیز برای این کار خیر پاداشی عظیمی را ثبت خواهد کرد.

این مرجع تقلید با اشاره به اینکه در دنیای امروز قرض توأم با ربا موجب انحطاط و سقوط جوامع شده است، تصریح کرد: امروز می‌بینیم در کشورهای اروپایی به واسطه این کار وضع جامعه به سمتی رفته که مجبور شدند سیاست‌های ریاضت مالی را در کشورهایشان وضع کنند و این وضع به واسطه این است که ثروت آن کشورها در اختیار یک درصد از مردم است و بانک‌ها درغرب منابع ثروت هستند.

آیت‌الله نوری همدانی اضافه کرد: شما با کار درستتان به دنیا نشان دهید که می‌توان بدون ربا نیز کار بانکداری انجام داد و این قدم بزرگی است که کشورهای دیگر نیز برای رهایی از مشکلات کنونی باید آن را در پیش گیرند و دنیا باید بداند که اسلام پاسخگوی همه نیازها و مشکلات جوامع است.

وی افزود: در تعالیم دین مبین اسلام بر انفاق جان و مال تأکید شده است و علت اصلی بقای این انقلاب این بود که انسان‌های عاشق برای استقلال، آزادی و سربلندی نظام جان خود را انفاق کرده و با جهاد و شهادت از اسلام و نظام اسلامی دفاع کردند.

این مرجع تقلید در پایان تشریح کرد: مدیران در کارشان موفق بوده‌اند و ما نیز برای ادامه کار مقدس آنها و گره‌گشایی از مشکلات مردم آرزوی موفقیت داریم.