با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.

نظام اقتصادی ربوی به مقصد نمی‌رسد

گروه سیاسی و اجتماعی: آیت‌الله العظمی جوادی آملی با تأكید بر این كه بر اساس فلسفه الهی آنچه در حیطه اختیار بشر قرار گرفته است راه‌شناسی و قانون‌شناسی است، عنوان كردند: نظام كنونی بانكداری نظام اقتصادی ربوی و مخبطانه است و نظام مخبطانه به مقصد نمی‌رسد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ایران(ایكنا) شعبه قم، آیت‌الله العظمی عبدالله جوادی آملی 25 خردادماه در دیدار علی لاریجانی، رئیس مجلس نهم با بیان اینكه غیر از خداوند هیچ قانونگذار دیگری نداریم تصریح كرد: بر اساس فلسفه الهی آنچه در حیطه اختیار بشر قرار گرفته است راه‌شناسی و قانون‌شناسی است.

وی تاكید كرد: قانون‌شناس برای جامعه به عنوان چراغ و سراج است نه به عنوان صراط و اگر كسی این دو را با هم اشتباه بگیرد به بیراهه كشیده می‌شود.

این مرجع تقلید با اشاره به همین نكته تأكید كرد: نمونه بارز این مطلب بانك‌ها و نظام بانكداری كنونی است كه چه بخواهیم و چه نخواهیم به تاریكی فرو رفته است و نظام آنها نظام اقتصادی ربوی و مخبطانه است و نظام مخبطانه به مقصد نمی‌رسد.

این مرجع عالیقدر با بیان اینكه وضع اقتصادی و تورم‌های موجود برای مردم كشور بسیار مشكل‌ساز شده است تأكید كرد: سودهای بانكی، اقتصاد ربوی و وام‌های با بهره، همگی مخرب اقتصاد است و این وضع را با هر كسی كه در میان گذاشتیم امیدواری برای بهبود آن با وضع موجود ندارد.

وی در پایان تصریح كرد: مجلس باید در راستای این هدف و تسهیل زندگی برای مردم گام‌هایی بردارد تا عدالت را كه مفهومی خدایی و حقیقت واقعی است بر پا كند.

آیت‌الله جوادی آملی به هویت‌شناسی مجلس به‌عنوان یك نماد قانونگذاری اشاره كرد و گفت: اولین و مهمترین قدمی كه مجلس و نمایندگان آن باید بردارند این است كه نسبت به جایگاه خود واقف بوده و بدانند كه وظیفه الهی مجلس قانون‌شناسی است و قانونگذاری تنها از سوی خداوند متعال انجام می‌شود.

وی یادآور شد: همه‌روزه مسائل و مشكلات روز جامعه اعم از گرانی و تورم موجود به دفتر بنده ابلاغ می‌شود كه مجلس می‌تواند در راستای رفع موانع موجود بر سر راه كاهش تورم و گرانی كالاهای اساسی گام‌هایی را بردارد.

آیت‌الله جوادی آملی در پایان سخنانش همدلی و وفاق بین قوای سه‌گانه كشور به‌خصوص دولت و مجلس را در راستای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و برطرف كردن مشكلات كشور موثر دانست و افزود:حضورافراد مومن و متعهد در مجلس شورای اسلامی نقطه قوتی برای نظام بوده كه در كنار آن باید تعامل با سایر قوا نیز انجام شود.

منبع: ایکنا