با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نماینده سابق مجلس: بانک‌ها رقیب مردم شده اند / اسم سود بانکی را ربا بگذاریم و یا هر چیز دیگری، ماهیت قضیه فرق نمی‌کند

نماینده سابق مجلس: بانک‌ها رقیب مردم شده اند / اسم سود بانکی را ربا بگذاریم و یا هر چیز دیگری، ماهیت قضیه فرق نمی‌کند

وی با اشاره به مشکلات اقتصادی جامعه، افزود: مهم ترین بحث جامعه اقتصاد می‌باشد و چرخ آن تولید و صنعت می باشد که لازمه این دو مقوله نیز پول می‌باشد که مجلس دهم باید به آن توجه نماید.

دبیر اول کمسیون صنایع و معادن در دور نهم مجلس با انتقاد از قوانین تسهیلات بانکی، گفت: مجلس دهم باید به مسئله سود بانکی در تسهیلات رسیدگی کرده و در تصویب قوانین برای اعطای تسهیلات بدون ربا تلاش نماید، اسم سود بانکی را ربا بگذاریم و یا هر چیز دیگری، ماهیت قضیه فرق نمی‌کند، این گونه سود‌ها کمر تولید و مردم را شکسته است و این بانک ها بزرگترین حامی را پشت سرشان دارند.

وی ادامه داد: بررسی این مسئله در کمیسیون اقتصادی آغاز شده بود و مجلس دهم باید این مسئله را پیگیری نماید، در پیشرفته ترین کشورهای دنیا سود ارایه تسهیلات برای بانک ها 2 الی 3 درصد می باشد؛ منابع پولی و بانکی رسما تبدیل به رقیب مردم شده اند،.

دهقانی تصریح کرد: بانک ها همان مقدار که قرض الحسنه می‌گیرند قرض الحسنه نمی دهند، از طرفی زیر بار تسهیلات به جواتان همچون وام 10میلیونی ازدواج نمی‌روند.

منبع: آناج

انتهای پیام/