با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نماینده مردم زاهدان در مجلس: زور دولت به بانک‌ها نمی‌رسد

نماینده مردم زاهدان در مجلس: زور دولت به بانک‌ها نمی‌رسد

حسینعلی شهریاری در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه یکی از عمده دلایل بیکاری و تعطیلی کارخانجات را تحریم ها عنوان کرد و اظهار داشت: مشکل بیکاری مختص سیستان و بلوچستان نیست و کشور دچار این مشکل گسترده است علاوه بر آن در دو سال اخیرهم اتفاقی نیفتاده که احساس کنیم مشکلات برطرف شده یا کار خاصی صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه تمامی مسئولان کشور امید داشتند که با برجام مشکلات زودتر حل می شود، گفت: در واقعیت نباید فقط به برجام دلخوش کرد زیرا رهبر معظم انقلاب در مورد برجام و اقتصاد مقاومتی مطالبی را ارائه فرمودند که باید به امکانات و توانمندی‌های داخل کشور متکی بود به این دلیل که با خدعه ونیرنگ استکبار جهانی به ویژه آمریکا به سادگی نمی‌توان حتی به منابع مالی خودمان(پول های بلوکه شده) دسترسی پیدا کنیم.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منابع اقتصادی کشور عادلانه تقسیم نشده است، افزود: با اساس اصل 48 قانون اساسی تمام منابع اقتصادی کشور باید به صورت عادلانه توزیع شود که این مهم محقق نشده و بسیاری از استان‌های محروم کشور وضعیت مناسبی ندارند.

وی با بیان اینکه دولت در حال کوچک شدن است، ادامه داد: برون سپاری و واگذاری به بخش خصوصی یعنی هزینه‌های مردم کاهش پیدا کند که متاسفانه این گونه نبوده و با واگذاری به بخش خصوصی هزینه‌های مردم افزایش یافته است.

شهریاری با تاکید بر توجه به بحث فراقومی و فرامذهبی تاکید کرد: امروز با سوءمدیریت مواجه هستیم و باید در کنار مقوله فراقومی و فرامذهبی، شایسته‌سالاری را در انتصاب مدیران لحاظ کنیم تا بتوانیم زمینه‌های توسعه و پیشرفت را در استان فراهم کنیم.

وی اظهار کرد: متاسفانه امروز زور دولت به بانک‌ها نمی‌رسد و علی‌رغم حرام و ربا دانستن سود بانکی بانک‌ها اقدام به دریافت سود می‌کنند که این مقوله مشکلات فراوانی را برای مردم به همراه

داشته است؛ چراکه متاسفانه اغلب بانک‌های کشور خصوصی هستند و بر اساس مصوبات خود پیش می‌روند.
منبع:دانا