با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
نماینده ولی فقیه در لرستان: ربا در اقتصاد به عنوان انگل در جامعه مطرح است

نماینده ولی فقیه در لرستان: ربا در اقتصاد به عنوان انگل در جامعه مطرح است

حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، بیان داشت: مسأله اقتصادی کشور و اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی در کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی با تأکید بر ضرورت رونق اقتصادی کشور و شکوفایی اقتصادی، افزود: در این راستا باید اقتصاد مقاومتی عملی شود.

نماینده ولی فقیه در لرستان پایه اصلی اقتصاد را سرمایه خواند و اظهار داشت: سرمایه در اختیار بانکها قرار دارد و نقش اساسی در تحقق اقتصاد مقاومتی دارد.

وی به فعالیت بانکها اشاره کرد و گفت: بانکداری ما باید بر مبنای بانکداری اسلامی و بدون ربا باشد و در این زمینه بانک دارای دو ویژگی پرهیز از ربا و تقسیم سود و زیان بین بانک و مشتری است.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه رباخواری با روح ایمان سازگاری ندارد، خاطرنشان کرد: رباخواری اعلام جنگ با خدا و رسول خدا است و توازن و تعادل را در جامعه از بین می برد.

وی رباخواری را نوعی تبادل اقتصادی ناسالم خواند و تصریح کرد: رباخوار به پیوند عاطفی توجهی ندارد و بذر کینه، عداوت و دشمنی را در دل انسان می کارد.

نماینده ولی فقیه در لرستان یادآور شد: ربا در اقتصاد به عنوان انگل و زمینه ساز رکود و تورم در جامعه مطرح است و در نظام اقتصادی اسلام فعالیتهای اقتصادی ربوی ممنوع و حرام است.

وی تصریح کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید بانکداری اسلامی موردنظر باشد چرا که اسلام می خواهد پول و سرمایه در اختیار تولید قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی بیان داشت: سیاستهای اقتصادی در اسلام با ارزشهای معنوی و اصول اخلاقی پایه گذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: نظام اقتصادی اسلام در سه حوزه تولید بیشتر، توزیع عادلانه و صرفه جویی در مصرف پایه گذاری شده است.  

امام جمعه خرم آباد تولید و تکیه بر تولیدات و توان داخلی کشور را راه تحقق اقتصاد مقاومتی خواند و افزود: در این راستا باید سیستم بانکداری و نظام مالی کشور اصلاح شود.

وی با تأکید بر احیای بانکداری اسلامی، عنوان داشت: راه تحقق اقتصاد مقاومتی و از شرایط تحقق آن اصلاح نظام بانکی و مالی کشور است.

منبع: خبرگزاری فارس