با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
وجود ربا در جامعه مهدوی قابل پذیرش نیست

وجود ربا در جامعه مهدوی قابل پذیرش نیست

آخرین اخبار مرتبط با ربا را از «کانال نهضت ممانعت از جنگ با خدا» دنبال کنید

 

به گزارش نهضت ممانعت از جنگ باخدا؛ به نقل از خبرگزاری فارس؛از قم، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین علیرضا پناهیان عصر امروز در همایش دانشجویان مهدی یاور در مسجد مقدس جمکران با بیان اینکه دفاع مقدس الگوی رشادت‌ها و دلاوری‌ها در سراسر دنیا به شمار می‌رود، اظهار کرد: بعد از جنگ تحمیلی شهادت به‌عنوان اوج فداکاری و رشادت یک انسان از باور قوی و مثبتی در میان جهان بهره‌مند‌است.

وی با اشاره به اینکه دفاع مقدس آغازگر حرکت الهی مبارزه با باطل در دنیاست، افزود: قیام‌های متعدد اسلامی برای ستاندن حق مسلمانان در کشورهای مختلف با پیروی از الگوی بسیار موفق دفاع مقدس شکل‌گرفته است.

نماینده ولی‌ فقیه در دانشگاه اسلامی هنر با تأکید بر اینکه وظیفه دانشگاهیان تبیین و توسعه راه اسلام و مهدویت است، تصریح کرد: نسل امروز باید ادامه‌دهنده راه شهدا و مبارزان باشند به گونه‌ای که مانع از ورود هجمه‌ها و دسیسه‌های دشمن در تمام مسائل شوند.

وی با اشاره به اینکه ظهور حضرت ولی عصر (عج) نیازمند زمینه‌سازی درست و مؤثر است، ادامه داد: ظهور امام زمان (عج) زمانی محقق می‌شود که برنامه‌ریزی‌های لازم برای این مهم به صورت کامل اجرایی شود.

پناهیان خواستار توجه مسؤولان و مردم به مقوله مهدویت شد و عنوان کرد: تمام افراد در ایران اسلامی باید دست به دست هم دهند تا شرایط ظهور بیش از پیش محقق شده و راه برای نفوذ عوامل و نقشه‌های دشمن بسته شود.

وی با تأکید بر اینکه تنها راه موجود در شرایط کنونی مبارزه برای حفظ شعائر اسلامی است، افزود: راه رسیدن به پیروزی و جلوگیری از شکست  در راهی که انتخاب کرده‌ایم مبارزه است، بنابراین باید با تکیه بر این باور حرکت کنیم.

نماینده ولی فقیه در دانشگاه اسلامی هنر غرب‌زدگی را بزرگ‌ترین مانع رشد کشور دانست و ابراز کرد: متأسفانه در این چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی آسیب‌های اجتماعی رشد بسیاری داشته که علت آن غرب‌زدگی بیش از حد جامعه است.

وی حرکت‌های نادرست برخی را مورداشاره قرار داد و افزود: توسعه غرب‌زدگی عامل اصلی بروز آسیب‌ها به شمار می‌رود.

پناهیان خروج ایران اسلامی از حالت شعاری را الزامی برشمرد و اظهار کرد: جامعه مهدوی باید در برنامه‌های متعدد مهدوی محقق شود نه صرفاً شعارهایی که هیچ کمکی به تحقق آن ندارد، برای مثال وجود ربا در جامعه مهدوی غیرقابل پذیرش است.

وی با اشاره به اینکه اسلام به ذات هیچ‌گونه عیب و ایرادی ندارد، ادامه داد: بنابراین می‌توان گفت محقق نشدن اسلام در گرو ترک غرب‌زدگی به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به مهدویت و عدم وجود فقه تمدن ساز در کشور عواملی است که سبب غرب‌زدگی کامل کشور می‌شود و خسران و زیان جبران‌ناپذیری را به دنبال دارد.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/