با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
پول پدیده‌ای ناشناخته

پول پدیده‌ای ناشناخته

این پویانمادانش به کارکردهای پول می پردازد و بررسی می‌کند اگر پول به عنوان معیار اندازه‌گیری ارزش، دارای ارزش متغیر باشد چه مشکلاتی در جامعه به وجود می‌آید.

 

Karkardhaye pool-1024x576

عنوان پویانمادانش: پول پدیده‌ای ناشناخته

سال تولید: ۱۳۹۳

کشور سازنده: ایران

زمان: ۵ دقیقه

پخش‌شده از شبکه افق

شرح پویانمادانش:

این پویا‌نمادانش Knowledge Motion کارکردهای پول را معرفی می‌کند و سه کارکرد اصلی آن یعنی را به عنوان ابزار مبادله، ذخیره ثروت و معیار سنجش شرح می‌دهد.

در ادامه با ارائه‌ی مثال‌هایی سعی در روشن کردن این مطلب دارد که اگر پول، که خود به عنوان معیاری برای ارزش‌گذاری است، دچار نوسان ارزش شود چه مشکلاتی می‌تواند به بار آورد.

این پویانمادانش درنهایت این نتیجه را می‌گیرد که مردم در مواجه با پولی که دائما ارزش آن تغییر می‌کند به سراغ پدیده‌هایی با ارزش ذاتی همچون طلا و نقره می‌روند و از آنجایی که آن‌ها همواره ارزش خود را حفظ می‌کنند، مردم نیز محل ذخیره‌ی ارزش را از اسکناس‌ها به طلا و نقره تغییر خواهند داد. با گسترش این اتفاق در مبادلات روزمره، اعتبار پول رایج امروزی به عنوان ابزار مبادله از بین خواهد رفت و مردم از پول‌هایی با ارزش ذاتی در معاملات خود بهره خواهند برد.

برای دریافت ویدیو اینجا کلیک کنید.

منبع: كدآمايي