با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
کمیته فقهی سازمان بورس؛ الگویی برای شورای فقهی بانک مرکزی!!!

کمیته فقهی سازمان بورس؛ الگویی برای شورای فقهی بانک مرکزی!!!

رئیس پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: وجود کمیته فقهی دارای جایگاه قانونی در سازمان بورس، تجربه موفقی بود که می‌تواند الگویی برای شورای فقهی بانک مرکزی باشد.

علی صالح‌آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات،، به بیان دیدگاه خود درباره جایگاه قانونی شورای فقهی بانک مرکزی پرداخت و اظهار کرد: در این مورد نیاز به شفاف‌سازی وجود دارد و اگر در لایحه اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا، شرح وظایف شورای فقهی بانک مرکزی به صورت دقیق و شفاف روشن شود تداخلی با سایر امور بانک مرکزی پیش نخواهد آمد.

وی ادامه داد: در سازمان بورس و اوراق بهادار هم وجود کمیته فقهی دارای جایگاه قانونی، تجربه موفقی بود اما در طرحی که توسط مجلس آماده شده، جایگاه آن به صورت روشن مشخص نیست و اگر این اتفاق رخ دهد می‌تواند در رفع مشکلات کمک‌کننده باشد.

صالح‌آبادی درباره اهمیت طرح مجلس یا لایحه دولت برای اصلاح نظام بانکی اظهار کرد: به نظرم از طرح و لوایحی که برای اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا وجود دارد باید نقاط مثبت را گرفت و نقاط منفی را پوشش داد که بتوان یک لایحه کامل برای اصلاح نظام بانکی کشور آماده کرد.

رئیس پیشین سازمان بورس و اوراق بهادار درباره لایحه دولت اظهار کرد: بنده هنوز لایحه دولت برای اصلاح نظام بانکی را مشاهده نکرده‌ام اما امیدوارم در نهایت لایحه کاملی از مجموعه اقداماتی که در این زمینه انجام شده است، آماده شود.

منبع: ایکنا

انتهای پیام/