با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
خبر خوب برای بانک‌ها؛ طرح عملیات بانکی بدون ربا از دستور کار خارج شد

خبر خوب برای بانک‌ها؛ طرح عملیات بانکی بدون ربا از دستور کار خارج شد

زارع گفت: جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی که در مورد بررسی طرح عملیات بانکی بدون ربا بود به دلیل حضور نیافتن مخالفان این طرح به حد نصاب نرسید؛لذا طرح عملیات بانکی بدون ربا از دستور کار خارج شد.
 
رحیم زارع در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، افزود: طرح یک فوریتی عملیات بانکی بدون ربا که یک سال روی آن کار شده و در صحن علنی تصویب شده بود مقرر شد با استناد به اصل 85 قانون اساسی به صورت آزمایشی اجرا شود. 
 
وی اضافه کرد: قانون قبلی در حوزه بانکداری بدون ربا مربوط به سال 1362 است.
 
زارع اظهار داشت: به رغم زحمات زیادی که بر روی طرح عملیات بانکی بدون ربا کشیده شده بود و این طرح مربوط به بانکداری اسلامی و بانکداری بر مبنای عدل، حق، فقه اسلامی، صیانت از حقوق سپرده‌گذاران و در مورد ساختار بانک‌ها، شفافگری مالی و بانکداری بدون ربا بود از دستور کار خارج شد.
 
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث اقتصاد موضوعی به نام «هزینه فرصت از دست رفته» داریم طرح عملیات بانکداری بدون ربا یک فرصت بود ولی عده ای که مخالف این طرح بودند در جلسه عصر امروز کمیسیون اقتصادی حاضر نشدند و این جلسه به حد نصاب نرسید.
 
 
انتهای پیام/