با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
طرح بانکداری بدون ربا در مجلس به بایگانی رفت/ منتظر باشید؛ لایحه دولت ۲ سال دیگر می‌رسد

طرح بانکداری بدون ربا در مجلس به بایگانی رفت/ منتظر باشید؛ لایحه دولت ۲ سال دیگر می‌رسد

با تشکیل نشدن جلسه کمیسیون اقتصادی به دلیل به حدنصاب نرسیدن تعداد اعضا، بررسی طرح بانکداری بدون ربا در مجلس نهم بایگانی شد.

هشت نفر از اعضای کمیسیون اقتصادی در روز یکشنبه و دوشنبه در جلسه شرکت نکردند تا جلسه به حد نصاب نرسد و قولی که به دوستان داده‌اند زیر پا گذاشته نشود،دو جلسه تقریبا مشابه در دو روز برگزار شد.

با این نیامدن‌ها، در کنار گسیل مدیران بانکی و وزارت اقتصاد به جلسه کمیسیون، طرح بانکداری بدون ربا را در روزهای پایانی مجلس نهم به بن بست رساند تا همه دوباره صبر پیشه کنند و به قول مدیرعامل بانک پارسیان یک سال، اما بنا بر شواهد و قرائن، تا زمان نامعلومی لایحه بیاید.

بر این اساس باید به انتظار نشست تا دولت بررسی لایحه‌ای را که سال‌های سال‌ است در بانک مرکزی و معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد خاک می‌خورد و هراز گاهی برای حالی نبودن عریضه دستی به سر و گوشش کشیده و گرد فراموشی را از روی آن پاک می‌شود، تمام کند و اگر دولت صلاح دید و منافع سرمایه‌داران بزرگ هم در لایحه حفظ شده بود، به مجلس بفرستد.

تلاش برای بازنگری در قانون بانکداری در واپسین روزهای مجلس در حالی ناکام ماند که باید تامل کرد آنچه درباره‌اش صحبت می‌شود هزاران میلیارد تومان سرمایه و دارایی کشور است.

طرحی که فشارهای زیاد برای به توقف کشاندنش شد و سرانجام هم به نتیجه رسید.

9 سال از مطرح شدن اصلاح نظام بانکی می‌گذرد اما دریغ از یک لایحه، بر این اساس به نظر می‌رسد چنانچه مجلس وارد گود نشود، آش همان آش است و کاسه همان کاسه.

منبع: خبرگزاری فارس

انتهای پیام/