با توجه به تغییر قالب سایت و تغییراتی در بخش های گوناگون، مشکلاتی در بخش های گوناگون بوجود آمده که در حال رفع این مشکلات و بازسازی بخش های آسیب دیده هستیم. از شکیبایی شما متشکریم.
فروش به مشتری واقعی (شهید جمالی)

فروش به مشتری واقعی (شهید جمالی)

لی)خداوند مشتری جان‌‌ و مال مومنین است، این یک قاعده‌ی محوری است که در روی‌کرد مشتری‌مدار مطرح است و خداوند بابت آن‌ها بهشت می‌دهد. از این‌رو مومنان خود را نه به دیگران یا حتی خودشان، بلکه به خدا می‌فروشند. این بیع واقعی است، بیعی که خداوند آن‌را به مومنان بشارت داده و به عنوان فوز عظیم معرفی کرده است. در این بیع واقعی، بایع یا فروشنده‌ی واقعی نیز مطرح است که یکی از مصادیق شاخص آن شهید است. شهید که خود را به خدا می‌فروشد و به فوز و رستگاری عظیم می‌رسد. حال اگر این کار با معرفت انجام گیرد، ارزش آن دو چندان می‌شود.

فضل‌الله جمالی شهیدی است که خود را با معرفت به مشتری واقعی یعنی خدا فروخته و در وصیت‌نامه‌ی خود به طرز عجیبی به این مبایعه‌ی اصیل اشاره کرده است، به گونه‌ای که می‌توان این شهید را یک «یک بایع واقعی با حد معرفتی بالا و عمیق» لقب داد.

بی‌دلیل نبود که امام خمینی(ره) خطاب به علما در مورد وصیت‌نامه‌هایی که شهدا نوشته‌اند می‌فرمود: «پنجاه سال عبادت کردید خداوند از شما قبول کند، یک بار هم وصیت‌نامه این شهیدان را بخوانید، که این وصیت‌نامه‌ها انسان را بیدار می‌کند.»

photo_2016-05-02_23-25-30«فضل‌الله جمالی شهیدی است که خود را با معرفت به خدا فروخته و در وصیت‌نامه‌ی خود به طرز عجیبی به این مبایعه‌ی اصیل اشاره کرده است، به گونه‌ای که می‌توان این شهید را یک «یک بایع واقعی با حد معرفتی بالا و عمیق» لقب داد.»

قسمتی از وصیت‌نامه‌ی شهید فضل‌الله جمالی

«مردم قهرمان ایران، شما شهید داده‌اید، شما عزیزانتان را به راه حق هدیه کردید، شما از همه چیزتان در راه حق گذشتید و با خدای خودتان معامله‌ای کردید. نکند در این معامله پشیمان شوید، در آن صورت عزیزانتان رستگارند و شما ضرر کرده در دنیا و آخرتید؛ زیرا خداوند می‌گوید: «ان‌ الله اشتری من المومنین…» خداوند مشتری مومنین است. پس با خدا معامله کنید، این عمر ارزش این‌را ندارد که از خدا رو بگردانید.»

«إِنَّ اللَّـهَ اشْتَرَ‌ى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّـهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَ‌اةِ وَالْإِنجِيلِ وَالْقُرْ‌آنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّـهِ فَاسْتَبْشِرُ‌وا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُم بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ» ﴿سوره‌ی توبه، آیه‌ی 111﴾

«خداوند مشتری جان‌ها و اموال مؤمنان است، که (در برابرش) بهشت برای آنان باشد؛ (به این گونه که:) در راه خدا پیکار می‌کنند، می‌کشند و کشته می‌شوند؛ این وعده حقّی است بر او، که در تورات و انجیل و قرآن ذکر فرموده؛ و چه کسی از خدا به عهدش وفادارتر است؟! اکنون بشارت باد بر شما، به داد و ستدی که با خدا کرده‌اید؛ و این است آن پیروزی بزرگ!»

برای آشنایی بیش‌تر با روی‌کرد مشتری‌مدار می‌توانید به جلسه‌ی 210 از دوره‌ی کلبه‌ی کرامت با عنوان روی‌کرد مشتری مدار (1) و همچنین به روی‌کرد مشتری‌مدار مراجعه کنید.